Δευτέρα 29 Ιουλίου 2013

ΜΕΛΕΝΤΙΝΗ- Explosions around, the Desert inside.

Φωτο: Η Μελεντίνη σε μια εκπληκτική φωτογραφία του Βαγγέλη Ρασσιά. 

Η Μελεντίνη είναι μία από τις φωτεινότερες εξαιρέσεις, στην κατάμαυρη εποχή μας, εποχή της κυριαρχίας των ανόητων και χυδαίων. Η ίδια παρομοιάζει την εποχή μας, σαν ένα πεδίο μάχης με καθημερινές εκρήξεις, παντού.
Έτσι έβγαλε ένα δίσκο που τον ονόμασε... Explosions around, the Desert inside.
Θέλει να πει, πως, ανατινάξεις και γκρεμίσματα, συμβαίνουν γύρω μας, ενώ, ερημιά επικρατεί στην ψυχή μας. 

Κυριακή 28 Ιουλίου 2013

ΡΟΚ MADE IN ΚΙΑΤΟ

Το συγκρότημα Flat Out, την δεύτερη μέρα στο φεστιβάλ ροκ, στο Κιάτο. Φωτογραφία Maria-Alice Theoharis

Ροκ φεστιβάλ στο Κιάτο Κορινθίας και φέτος.
Το φεστιβάλ αυτό, με το όνομα «Ροκ Συνάντηση Κιάτου», έχει γίνει θεσμός για την πόλη.
Είναι μια αξιέπαινη και αξιοσημείωτη τοπική προσπάθεια, κύριος εμψυχωτής της οποίας είναι ο Κώστας Καραμπέτσος (γνωστός και με το ψευδώνυμο Avesalom).

Παρασκευή 26 Ιουλίου 2013

ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ: Διαφορές μεταξύ Διαχειριστών.

Αριστερά: Οι χώρες με τη μεγαλύτερη αρθρογραφία στη Wikipedia. Τα περισσότερα άρθρα τα έχει η Αγγλία (4 εκατομμύρια)

Μια μεγάλη προσπάθεια, γίνεται εδώ και καιρό, στην Βικιπαίδεια (το ελληνικό τμήμα της Wikipedia), να αυξηθούν οι αναγνώστες και ο αριθμός των άρθρων. 

Τετάρτη 24 Ιουλίου 2013

ΤΑΣΟΣ ΤΖΑΒΑΡΑΣ: Ο Γυμνασιάρχης-Σερίφης της Βικιπαίδειας που απαξιώνει τους Μπλόγκερς

Το σήμα σερίφη, που περήφανος, έχει αναρτήσει στη σελίδα χρήστη της Βικιπαίδειας, ο Τάσος Τζαβάρας. 

Όσο απίστευτο και αν ακούγεται, ο άνθρωπος που διαχειρίζεται τα περισσότερα θέματα ΡΟΚ (και άλλα πολλά) στην Βικιπαίδεια, είναι ένας ...Γυμνασιάρχης.

Τι σχέση έχει αυτός με το Ροκ; Απολύτως καμία. Και όμως, αυτός ο άσχετος, φοράει το σήμα σερίφη και κάνει ...περιπολίες. Δηλαδή, σερφάρει μετά μανίας και διορθώνει κατά την κρίση (της ανύπαρκτης γνώσης) του, θέματα για το Γούντστοκ, για το Πανκ, για τον Παύλο Σιδηρόπουλο, για τον Πουλικάκο και άλλα πολλά και διάφορα.

Παρασκευή 19 Ιουλίου 2013

Μεταφοραί Εκδρομαί "Ο Μήτσος"- Δημήτρης Πουλικάκος.

Ο σημαντικότερος δίσκος της ελληνικής Ψυχεδέλειας.

Update με όλα τα τραγούδια του δίσκου δείτε ΕΔΩ.

Ο Δημήτρης Πουλικάκος εμφανίζεται στο εξώφυλλο σαν μικρομεσαίος οικογενειάρχης που μεταφέρει ψώνια με πλαστική σακούλα.Τη φωτογραφία "τράβηξε" ο Πιτ Κουτρουμπούσης στα 1976, που είναι και η χρονιά κυκλοφορίας του δίσκου, όμως τα τραγούδια γράφτηκαν μεταξύ 1970 και 1972 και παρουσιάζονταν καθημερινά, με το συγκρότημα Εξαδάκτυλος, στη διάρκεια του χειμώνα 1972-1973 στο κλαμπ Κύτταρο.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ Κ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ

Εγώ και ο Πιτ Κουτρουμπούσης, στο σπίτι του στην Αθήνα. Είχαμε κάνει τότε μια μεγάλη και ωραία συζήτηση, για τη δράση του στην Ιπτάμενη Παράγκα.

«Ωραία περάσαμε...» μου είπε κι εγώ απάντησα «Ε μα τότε πρέπει να απαθανατίσουμε τη στιγμή...». Σταθήκαμε μπροστά στον μεγάλο καθρέπτη. Σήκωσα τη φωτογραφική μηχανή και πάτησα το κλείστρο... (Φωτογραφία Μ.Νταλούκας, Μάιος του 2008)

Αγαπώ τις φωτογραφίες, γιατί μπορούν και μαρμαρώνουν τις στιγμές, μες στον χρόνο.Πετούν οι στιγμές και τα πάντα αλλάζουν.
Η Αριάδνη, κάποτε, όταν τραγουδούσε η Τζόνι, έσφιξε το χέρι του Γιώργου, στέλνοντας στο άπειρο, την ευχή «...αυτή η στιγμή, να κρατήσει για πάντα!».
Εκείνη η ευχή, ήταν τόσο δυνατή...

Πέμπτη 18 Ιουλίου 2013

Break on through to the other side

Μπορείς κι εσύ να περάσεις πίσω από τον Καθρέπτη, και να βρεις την Γιολάντα. Αυτή είναι η χώρα που τα πάντα μπορούν να συμβούν. Τι θέλεις; 
Να μιλήσεις στην μικρή αλεπού; Μίλησέ της, σ ακούει. Ζωγράφισε έναν κόκκινο ουρανό, ένα λευκό σύννεφο, και πάνω σ αυτό, βάλε ένα μικρό καφενείο. Μπορείς να πετάξεις, να πας τώρα εκεί, και να βρεις τη Γιολάντα. 

Κυριακή 14 Ιουλίου 2013

ΜΙΚΡΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ GOTH CULTURE

The Goths. (Φωτογραφία στο μπαρ Dada, Μανώλης Νταλούκας, 2008)


Από τις σημαντικότερες μορφές της νεανικής κουλτούρας, η ελληνική γκοθ, είναι κυρίως ένα κίνημα Τέχνης.
Εμφανίζεται στις αρχές της δεκαετίας του 1980, σαν μία τάση (ξεχωριστή πορεία) του ελληνικού New Wave, τάση που αρχικά, αντιμετωπίζεται με απαξίωση και από τα φρικιά, και από τους πανκ και από τους νιουγουέηβ. Οι πρώτοι έλληνες γκοθ, ονομάζονται από τους άλλους, περιφρονητικά, ντεθάδες, δηλαδή θανατόφιλοι.



Πέμπτη 11 Ιουλίου 2013

ΟΙ ΜΠΗΤΝΙΚΣ ΤΗΣ ΥΔΡΑΣ

Φωτο: Η Caress Crosby.

Η αιτία που οι πρώτοι beatniks αρχίζουν να καταφθάνουν στην Ύδρα, είναι η Caress Crosby, που θα μπορούσε να ονομαστεί, η μητέρα όλων των Ροκάδων. Είναι ένα πρόσωπο, σχεδόν μυθικό, που σε νεαρή ηλικία, και πριν τον Δεύτερο Παγκόσμιο, διάγει την απαρχή, όλων των μορφών και κινημάτων που αργότερα συνιστούν το Ροκ. Όλοι οι μπήτνικς, οι υπαρξιστές, οι φρίκοι, οι χίππιδες, οι πάντες της μεταπολεμικής νεολαίας, μοιάζουν να είναι απόγονοι της Caress Crosby, και του Black Sun, δηλαδή του σκοτεινού συζύγου της, Χάρυ.


Τρίτη 9 Ιουλίου 2013

S:Tepp – Μπορεί η Αγάπη να νικήσει την πρέζα;

Με το μεγάλο αυτό ερώτημα (και με εξαιρετικά καλλιτεχνικό τρόπο), ασχολείται το συγκρότημα S:Tepp. Μιλώ για το τραγούδι τους My Addiction (Η Εξάρτησή μου). Το τραγούδι αναφέρεται σε μια γνωστή από παλιά ιστορία, δηλαδή στην προσπάθεια που κατέβαλαν, και καταβάλουν χρόνια τώρα, όλες εκείνες οι ηρωίδες κοπελιές, που αγάπησαν ένα τζάνκι. Οι κοπέλες που έμειναν δίπλα του, ζώντας κι αυτές τον εφιάλτη, με την ελπίδα ότι κάποτε η αγάπη που του πρόσφεραν, θα μπορούσε να νικήσει την πρέζα.

Δευτέρα 8 Ιουλίου 2013

Μάταλα: Η Πραγματική Ιστορία.

Τα Μάταλα, στην αρχή, ήταν γνωστά μόνο σε πολύ λίγους «παράξενους» νεανίες του εξωτερικού, που –από διάφορους λόγους-απογοητευμένοι ή κυνηγημένοι, έφευγαν από τις πατρίδες τους, αναζητώντας την «περιπέτεια» και «το ουσιαστικό νόημα της ζωής», δηλαδή την Αλήθεια. 
Οι πρώτοι που πήγαν εκεί, και έμειναν στις σπηλιές, ήταν μπήτνικς, γύρω στα 1965. Μετά, το 1967, πηγαίνουν και χίπις.

Η ΠΑΡΑΜΑΝΑ, ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΟΥ ΑΓΓΛΙΚΟΥ ΠΑΝΚ, ΗΤΑΝ ΔΑΝΕΙΚΗ ΑΠΟ ΕΛΛΑΔΑ.

Η παραμάνα, ένα από τα σύμβολα του πανκ, ήταν τελικά μια ιδέα που οι Άγγλοι δανείστηκαν από την Ελλάδα. 
Οι έλληνες υπαρξιστές της Ιπτάμενης Παράγκας, φορούσαν ήδη από το 1953, την παραμάνα στα ρούχα τους.

Σάββατο 6 Ιουλίου 2013

Ο ΝΙΚΟΣ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ, ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΩΤΟΛΟΓΟΣ! Κατέληξε -εξετάζοντας ...αυτιά- ότι η σνέντευξη του Μπελτέκα, είναι απάτη.

Ο πάλαι ποτέ ροκάς, Νίκος Σπυρόπουλος, τώρα και Ωτολόγος.

Ο Νίκος Σπυρόπουλος, κιθαρίστας του συγκροτήματος ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ, διεκδικεί με το σπαθί του, την πρώτη θέση στο βιβλίο ΓΚΙΝΕΣ βλακείας. Και εις ανώτερα.
Διότι, αφού αυτοχρίστηκε φυσιογνωμιστής, κατόρθωσε –εξετάζοντας... αυτιά – να «αποκαλύψει», ότι ο Μπελτέκας που παρουσίασα στην γνωστή συνέντευξη...δεν είναι ο Μπελτέκας. 

Αναμφίβολα κερδίζει έτσι το βραβείο, όχι όμως των ευήκοων ώτων, αλλά αυτό που πραγματικά του αξίζει: της ανοιχτής παλάμης.

Οι Stress και τα πρώτα ΠΑΝΚ συγκροτήματα στην Ελλάδα-ΜΕΡΟΣ Α

Ο βασικός πυρήνας του συγκροτήματος Stress. Από αριστερά, ο Κώστας Δρίβας και ο Λούης Κοντούλης. Φωτογραφία αγνώστου του 1983.

Λίγο πριν από το 1980, και αμέσως μετά, διάφορα συγκροτήματα πανκ σχηματίζονται σε διάφορες γειτονιές της Αθήνας. Δεν έχει
έννοια, ούτε μπορούμε να εντοπίσουμε ακριβώς ποιο από αυτά εμφανίζεται πρώτο.

Πέμπτη 4 Ιουλίου 2013

ΕΠΑΝΕΜΦΑΝΙΣΗ ΑΡΜΑΝΔΟΥ ΔΕΛΑΠΑΤΡΙΔΗ

Αριστερά: Απόσπασμα από το κλασικό σύγγραμμα του Δελαπατρίδη "Το Κιθαροσόλι και οι Σιδερικές Μπαλάντες".



Θαλερός, ροδαλός και μαχητικότατος, έκανε την επανεμφάνισή του, ο Δελαπατρίδης της δημοσιογραφίας, Φώντας Τρούσας!
Ο αρχηγός του κόμματος των «Κυανολεύκων», εζήτησε τηλεφωνικώς από τον Ομπάμα, να του στείλει επειγόντως εις την Ελλάδα, την ..ατομική βόμβα, δια να εξοντώσει την «σέχτα αναγνωστών», που δημιούργησαν οι πολιτικοί εχθροί του. 
«Οι τύποι αυτοί...» εξήγησε στον Αμερικανό Πρόεδρο «... επέδειξαν, και επιδεικνύουν εδώ και κάποιο καιρό, σφόδρα εχθρική συμπεριφορά προς το άτομό μου· συμπεριφορά, που αγγίζει τα όρια της ψυχοπαθολογίας, αφού με μισούν μόνο και μόνο επειδή γράφω».

Τετάρτη 3 Ιουλίου 2013

ΠΥΞ ΛΑΞ- Ζωντανή Ηχογράφηση στην ΕΡΤ, 1991.

Το 1991, παρουσίαζα στην ΕΡΤ την ραδιοφωνική εκπομπή ΔΥΣΚΟΛΟΙ ΚΑΙΡΟΙ ΓΙΑ ΠΡΙΓΚΙΠΕΣ. 


Τότε, είχα και την ιδέα, να χρησιμοποιήσω το στούντιο παραγωγής, για να ηχογραφήσω καλλιτέχνες που θεωρούσα αξιόλογους. Τους καλούσα εκεί, και με μία ή δύο κιθάρες, εκείνοι, απέδιδαν τις «ακουστικές» ερμηνείες των τραγουδιών τους. Στον κύκλο αυτών των ηχογραφήσεων, ανήκουν και οι ΠΥΞ ΛΑΞ, τους οποίους κατέγραψα την ίδια χρονιά. Τραγούδησαν ως ντουέτο, οι Φίλιππος Πλιάτσικας και  Μπάμπης Στόκας.

Τρίτη 2 Ιουλίου 2013

ΠΕΡΙ GRAFFITI και μερικά ιδεολογικά προβλήματα της κουλτούρας του Χιπ-Χοπ.


Περί γκραφίτι σκιάς, άλλως, πού πρέπει να αποδίδεται το respect:
στην καλλιτεχνική δεξιότητα ή στον τρόπο δημιουργίας;

Ένα παράξενο ιδεολογικό «πρόβημα» που συνδέεται με την κουλτούρα του Χιπ-Χοπ.