Πέμπτη, 27 Φεβρουαρίου 2014

ΤΟΛΗΣ ΒΟΥΛΤΖΑΤΗΣ – Αναμνήσεις από τις «Διδασκαλίες» του Άσιμου

Ο Τόλης Βουλτζάτης (Φωτ Μ.Νταλούκας, 1983)

Ο Τόλης Βουλτζάτης, υπήρξε Κροκάνθρωπος.
Μαθητής, του Νικόλα Άσιμου, παρέμεινε πιστός του ακόλουθος, από το 1983, μέχρι και τον Απρίλιο του 1987. Σε αυτό το διάστημα, παρακολούθησε, όλες τις «διδασκαλίες» που παρέδωσε ο Άσιμος, στον Λόφο του Στρέφη. Η μαρτυρία του, συνεπώς, είναι πολύ σημαντική, αφού, ως αυτόπτης και αυτήκοος μάρτυρας, μπορεί να μας μεταφέρει πραγματικά στοιχεία.
Σύμφωνα λοιπόν, με την μαρτυρία του Βουλτζάτη, η μικρή ομάδα κροκανθρώπων, συγκεντρωνόταν κάθε Κυριακή, στη μία το μεσημέρι, στον Λόφο του Στρέφη.
Εκεί, στα σκαλιά του μικρού θεάτρου, ο Άσιμος, τους εκπαίδευε με διάφορες τεχνικές.




Ο Βουλτζάτης, δεν θεωρεί ότι η ομάδα αυτή, είχε τα χαρακτηριστικά θρησκευτικής ομάδας, ούτε ότι ο Άσιμος, είχε τον ρόλο γκουρού. Όμως, εκ των λεγομένων του, δεν μπορεί να αμφισβητήσει κανείς, ότι όχι μόνο, οι κροκάνθρωποι λειτουργούσαν σαν κλειστή θρησκευτική ομάδα, αλλά ότι και, από ένα σημείο και πέρα, ο Άσιμος εμφανιζόταν σαν «Άγγελος του Κόσμου», δηλαδή σαν απεσταλμένος Θεού.



Νικόλας Άσιμος και Τόλης Βουλτζάτης, επί σκηνής στο Θέταρο ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΤΑΝ (Φωτ Μ,Νταλούκας, Καλοκαίρι 1983)

Από την μικρή ομάδα των κροκανθρώπων που αποτελούν τον πυρήνα της Βόλτας, έχει δώσει την μαρτυρία του, μόνον ο Βουλτζάτης. Πολύτιμη θα ήταν η μαρτυρία της Λίτσας Περράκη, αν ποτέ την έδινε. Η Λίτσα, φαίνεται πως κάποια στιγμή, αντιλαμβάνεται ότι, ο «Άγγελος του Κόσμου», δηλαδή η «θεϊκή» φύση του Άσιμου, δεν ήταν παρά το αποτέλεσμα της ταραγμένης ψυχής του.  Κάποια στιγμή λοιπόν, η Λίτσα, μετανοεί και γίνεται Χριστιανή, διαγράφοντας την αντίληψη του Άσιμου- Αγγέλου. Αυτό, αποδεικνύεται άλλωστε και από το τελευταίο σημείωμα που του έστειλε, προτρέποντάς τον, να πάει να βρει, γνωστό της ιερέα.




Η μαρτυρία του Βουλτζάτη (Ιούνιος 2001), δεν ανεβαίνει εδώ, για να κατηγορηθεί ο Νικόλας Άσιμος. Ανεβαίνει, σαν ένα χρήσιμο εργαλείο, για όσους τυχόν θέλουν να μελετήσουν (ή να αποκρυπτογραφήσουν) την σκέψη του καλλιτέχνη, που ήταν βέβαια ψυχικά πολύ μπερδεμένος, αλλά μας παρέδωσε αριστουργήματα. 

Περισσότερα για τον Νικόλα Άσιμο, δες και ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΡΟΚ (Μανώλης Νταλούκας, Εκδόσεις ΑΓΚΥΡΑ) και ΔΙΧΩΣ ΚΑΒΑΤΖΑ ΚΑΜΙΑ (Γιώργος Αλλαμανής, Εκδόσεις ΛΙΒΑΝΗ).

7 σχόλια:

  1. Υπαρχει ενα σαιτ που λεγεται μονα λιτσα. Ξερεις μηπως αν ανηκει στη Λιτσα Περακη? Γραψε κι αλλα για το Νικολα αν εχεις! Ωραια συνεντευξη. Εισαι λιγο αρνητικος προς το Νικολα και αν ναι γιατι?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Θεωρώ απίθανο το σαιτ που αναφέρεις να ανήκει στην Λίτσα Περράκη. Όχι, δεν είμαι αρνητικός με τον Νικόλα. Τον θεωρώ μεγάλο καλλιτέχνη, αλλά δεν τον εξιδανικεύω, και κυρίως, δεν τον θεοποιώ. Κατά τη γνώμη μου, υπέφερε από σοβαρή ψυχική πάθηση. Χρειαζόταν βοήθεια ο Νικόλας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ενταξει ειχε περασει πολλα. Αλλα δεν ειναι ωραιο να ακουγεται οτι ο Νικολας ηταν ενας τρελος που του'χε στριψει η βιδα. Εχεις κατι συγκεκριμενο να πεις? Για μενα, παρ' οσα περασε που αν τα παιρναγε καποιος αλλος θα'χε κλεισει μια μονιμη θεση στα ψυχιατρεια, εζησε μια τετοια ζωη ελευθεριας που αν τον ειχαν μιμηθει κι αλλοι θα'ταν πιο ομορφος ο κοσμος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. mono TRELLOS DEN ITAN O ASIMOS----APROSARMOSTOS ITAN STIN KTINODIA TON ANTHROPON,,,,,kai oneiropolos epanastatis==outopistis==[[[eimastan geitones emena benaki 136 ston lofo---kai erxotan syxna]]]]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Και ο Νταλούκας σαν τον Νικόλα είναι. Έχει μάθει όμως να βυθίζεται στην κανονικότητα της ζωής και δεν γίνεται αντιληπτός ο ασιμικός πυρήνας του. Είναι αρχαία μέθοδος ζεν/νίντζα αυτή. Βέβαια η σημερινή εποχή είναι χαλαρότερη απ' ότι στην πασοκική αστυνομοκρατία που σε βασάνιζαν στα ψυχιατρεία όπως τον φωτεινό μακαρίτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πολύ ωραία συνεντευξή, ο Βουλυζάτης μιλάει με πολύ σεβασμό κ αγάπη για τον Ασιμο, δεν θελει να αφήσει την παραμικρη σκιά, δεν πιστεύω οτι ο νικόλας δημιούργησε θρησκευτική ομαδα απλα ήθελε να σκευτεται κ να δημιουργει σε άλλα πλαίσια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ο Νικολας και ο Τόλης ήρθαν στα Τρίκαλα για 3 παραστάσεις στο καφέ Θέατρο κλόουν.Ο Τόλης πράγματι έφυγε και ο Νικόλας έπαιξε μόνος του και τις 3 μέρες.Ήτανε οι τελευταίες εμφανίσεις του.Συγκλονιστικός!

    ΑπάντησηΔιαγραφή