Παρασκευή, 28 Νοεμβρίου 2014

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΟΥΣΤΑΚΑ- Αναμνήσεις από τα ΜΩΡΑ ΣΤΗ ΦΩΤΙΑ

Η Κατερίνα Μουστάκα, το 1987, ως μέλος του συγκροτήματος ΜΩΡΑ ΣΤΗ ΦΩΤΙΑ.
Φωτογραφία από το βιβλίο ΜΩΡΑ ΣΤΗ ΦΩΤΙΑ. Υποβολείς και Θεατρίνοι, της Νάνσυ Μανδάλτση.

Η Κατερίνα Μουστάκα, υπήρξε μέλος του ιστορικού συγκροτήματος ΜΩΡΑ ΣΤΗ ΦΩΤΙΑ, ένα από τα καλύτερα του ελληνικού New Wave, στο τέλος της Μελαγχολικής Δεκαετίας.
Είναι η πρώτη φορά που δίνει συνέντευξη και αναφέρεται σε εκείνη την εποχή, από την οποία διατηρεί γλυκόπικρες αναμνήσεις.
Χαρακτηρίζει τη σχέση του Σαλβαδόρ με τον Παυλίδη, σαν σχέση δύο ισάξιων δρομέων που φθάνουν στο νήμα ταυτόχρονα. Με αυτό θέλει να πει ότι και οι δύο είναι σπουδαίοι καλλιτέχνες και δεν έχει νόημα να εγείρονται διαμάχες για το ποιος υπήρξε καλύτερος εκ των δύο.
Αποκαλύπτει ότι η μουσική του τραγουδιού ΠΑΥΣΙΠΟΝΟ, είναι γραμμένη από εκείνη. 

Τα ΜΩΡΑ ΣΤΗ ΦΩΤΙΑ. Από αριστερά ; Γιώργος Παπαϊωάννου, Στέλιος Σαλβαδόρ, Κατερίνα Μουστάκα και Παύλος Παυλίδης (Φωτογραφία του1987, από το βιβλίο ΜΩΡΑ ΣΤΗ ΦΩΤΙΑ. Υποβολείς και Θεατρίνοι, της Νάνσυ Μανδάλτση)


Εκφράζει την πίκρα της (και μάλλον αισθάνεται προδομένη) γιατί, την εξαφάνισαν σχεδόν, από τον δίσκο. Συγκεκριμένα λέει ...

«Δεν νομίζω ότι τους συγχώρεσα ποτέ το πόσο εύκολα πάρθηκε η απόφαση ερήμην μου, ότι ναι είμαστε μαζί, μένουμε όλοι μαζί, παίζουμε όλοι μαζί, γράφουμε  όλοι μαζί, κάνουμε συναυλίες όλοι μαζί, και ξαφνικά γίνεται η διαδικασία για τον δίσκο...φωτογράφηση μόνοι τους !Το όνομά μου, πουθενά....»

Σε άλλο σημείο, εξηγεί όμως, ότι αυτή η απόφαση, ήταν μάλλον προϊόν εκβιασμού που άσκησαν στα άλλα μέλη του συγκροτήματος, οι συγγενείς της.

Σήμερα, η Κατερίνα Μουστάκα, είναι μια επιτυχημένη Ιατρός και μάλιστα με ειδίκευση στη Χειροπρακτική, την οποία και σπούδασε στην Αμερική αφού τελείωσε τις σπουδές της στο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης.
Η συνέντευξη δόθηκε στην δημοσιογράφο Ξένια Λουκοπούλου, αποκλειστικά για το μπλογκ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ. 


12 σχόλια:

  1. Μεγάλη έκπληξη η συνέντευξη αυτή της Κατερίνας ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ ενδιαφέρουσα η "συνέντευξη" αν και αποσπασματική...
    Εννοώ προφανώς λείπουν σημεία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αρχίζει να πέφτει λίγο φως σε εκείνη την εποχή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τελικά λίγο παράξενο ο Στέλιος να κατηγορεί τον Παύλο για κλέφτη... Ο ίδιος στο επίσημο κανάλι του στο ΥοuΤube σε βίντεο από live εκτέλεση του κομματιού ''Παυσίπονο'' αναφέρει ότι η μουσική είναι δικιά του ακόμα και σήμερα...! Επίσης αν κατάλαβα καλά τα Μωρά στη φωτιά διαλύθηκαν και δεν έφυγε ο Παυλίδης όπως αναφέρει ο Στέλιος... Και τα τραγούδια στο κομμάτι της μουσικής τα έγραφαν όλοι μαζί για τον πρώτο δίσκο και όχι ο Στέλιος μόνος του... Καλά θα ήταν να πάρετε και μια συνέντευξή και από τον Στέλιο και ίσως να ζητήσει και ένα συγνώμη για τις κατηγορίες που εξαπολύει κατά καιρούς στον Παυλίδη... Η αλήθεια είναι κάπου στη μέση... Αλλά τουλάχιστον ο Παυλίδης δεν έχει βγει ποτέ να κατηγορήσει κανέναν ούτε καν να υπερασπιστεί τον εαυτό του σεβόμενος όλο αυτό που έζησαν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δεν έχω λόγια.
    Η Κατερίνα φαίνεται να μην έχει συνειδητοποιησει την απήχηση που είχαν αποκτήσει ολα αυτά τα χρόνια(κυρίως στα 90s) τα Μωρα στη Φωτιά αλλα και το μύθο(με κάποιες δοσεις αλήθειας) που είχε χτιστει γύρω απο το ονομά της. Αυτοι που ακόυγανε και την ψάχνανε με Ελληνικο Ροκ στα 90ς καταλαβάινουν τι εννοώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. "Το ενα κομματι μάλλον το χρησιμοποιησε ο Παυλος στο δίσκο του" ...
    Και άλλη μουσικη κομματι περα των γνωστών.
    κρίμα που δεν ρώτησε η δημοσιογράφος σε ποιο αναφέρεται, για την ιστορία και μόνο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μοιραζόμασταν αρκετο καιρό το στουντιο στα λαδαδικα. Θυμάμαι αρκετά πράγματα. Δεν τα λέει όλα η Κατερίνα. Και κυρίως δε λέει για τη σχέση μεταξύ τους (και των τριών). Αυτά. Τα άλλα όχι. Ας μείνουν οι αναμνήσεις μας, από τα ενοίκια που ερχόταν να πάρει η κυρία Τσιγαρίδα.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για τις σχέσεις τους κάποιος που έχει ακούσει αρκετές φορές τον πρώτο δίσκο μπορεί να φανταστεί κάποια πράγματα. Τα υπόλοιπα που λέει όμως, κυρίως για τις συνθέσεις, αν ξέρεις κάτι καλό θα ήταν να μας διαφωτίσεις.

      Διαγραφή
    2. Κοίτα, δεν ήταν δα και η πρώτη φορά που αφορμή για μαλώματα σε ένα γκρουπ 18άρηδων ήταν "γκομενική". Έχει βέβαια τη σημασία του και το ποιος "έκλεψε" από ποιόν τι. Πέραν αυτών όταν ένα γκρουπ ξεκινάει να γράφει δικά του τραγούδια είναι σίγουρα προϊόν έστω και σε εισαγωγικά "συλλογικής" δουλειάς. Το ποιός σε αυτή τη συλλογικότητα συνέβαλλε κατά 60%, ποιος 30% και ποιός 10% μόνο αυτοί οι 4 που ήταν κλεισμένοι στο δωμάτιο ξέρουν. Δύο πράγματα όμως μπορούν να ειπωθούν με σιγουριά: 1. Ο Στέλιος ήταν η ηγετική μορφή του σχήματος, με ότι κι αν σημαίνει αυτό, και 2. το 1985 ο Παύλος "γρατζουνούσε" ακόμα την κιθάρα. αυτά. Ωραίες εποχές πάντως ζήσαμε...

      Διαγραφή
  8. Το κομματι ειναι το ξεσαλονικη:::μονος μου ξανα. Αλλη μουσικη αλλοι στιχοι.
    Η μουσικη ειναι "ιδια" στο "μονος μου ξανα" με την μουσικη απο το "ερωτηση κλειδι" το κοματι το ακουσα σε κασετα το 1994 απο μωρα στην φωτια. ηταν μια μιξη μεταξυ στιχων ξεσαλονικης απο ξυλινα σπαθια και μονος μου ξανα απο μωρα στην φωτια.σιγουρα ειχε το θεμα απο την ερωτηση κλειδι ως μουσικη ποιο νταρκ και λιτο. Δεν ξερω ποτε ηχογραφιθηκε. Παντος καμια σχεση με το στυλ των ξυλινων σπαθιων

    ΑπάντησηΔιαγραφή