Τρίτη, 13 Ιανουαρίου 2015

ΛΑΟΚΡΑΤΙΑ : Εκείνα τα πύρινα χρόνια, του αγώνα και της λόρδας

Η Λαοκρατία Λάκκα (Δρ Μοριακής Βιολογίας),  σε μία διαφωτιστική συνέντευξη.

 Είναι καιρός τώρα, να γνωρίσουμε πρόσωπα μιας άλλης Ελλάδας. Τι είναι η πατρίδα μας; Μην είναι όλες αυτές οι Αντουανέτες στα κανάλια της συμφοράς, τα κακόμοιρα πρόσωπα που νομίζουν ότι αποτελούν το ελληνικό Lifestyle;
Το κορίτσι στη φωτογραφία αριστερά, έρχεται από το πύρινο αγωνιστικό παρελθόν, του 1963. Τυλιγμένη στο αμπέχονο, έχει στο βλέμμα το πείσμα του Τσε,  και κοιτάζει στο μέλλον.

Την λένε Λαοκρατία, έτσι τη βάφτισαν.
Όμως, τότε, όταν πήγε να βγάλει ταυτότητα, οι αστυνομικοί, δεν δέχονταν να γράψουν τη μισητή λέξη. Της αρνήθηκαν το δικαίωμα να έχει το πραγματικό όνομά της. Έτσι, ακόμη και σήμερα, στην ταυτότητά της, αναγράφεται το μισό, δηλαδή μόνο ...Κρατία. Λείπει ο Λαός. Ο Λαός, πολύ ενοχλούσε.

Η Λαοκρατία Λάκκα, ανήκει στην γενιά του 114 και του 15%. Την γενιά των Λαμπράκηδων και του συνδέσμου Μπέρτραντ Ράσελ. Την γενιά, που αγωνίστηκε για το δίκιο και την αξιοπρέπεια και που βρωντοφώναξε ΠΡΟΙΚΑ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΗ ΣΟΦΙΑ. Οι φοιτητές εκείνοι, θέλησαν να σαρώσουν την σαπίλα. Θέλησαν  να διώξουν τους χαφιέδες από τα Πανεπιστήμια και να καταργήσουν το σπουδαστικό τμήμα της ασφάλειας. Θέλησαν καλύτερα κτίρια, αύξηση των κονδυλίων και ελευθερία στη σκέψη



Έρχομαι στα κυριότερα σημεία της συνέντευξης που η Λαοκρατία, παραχώρησε στο μπλογκ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ.

1.   Σε όλα τα χαρτιά που έβγαλε στο εξωτερικό, (εκτός από το Πανεπιστήμιο Αθηνών, σπούδασε και στο Παρίσι Paris VI και Paris VII), αναγράφεται Λαοκρατία. Στην ελληνική της ταυτότητα, η λέξη Λαός σβήνεται και απομένει Κρατία.
2.   Είναι πολύ σημαντική η μαρτυρία της, για τα προδικτατορικά χρόνια. Φαίνεται ότι, στην τότε σπουδάζουσα της Νεολαίας ΕΔΑ, υπήρχε πυρήνας, με κέντρο δράσης το σπίτι της, το οποίο και ονόμαζαν ΛΟΡΔΟΚΟΜΕΙΟ, λόγω της φτώχειας.
3.   Στο ΛΟΡΔΟΚΟΜΕΙΟ, έζησε και ο Άγγελος Παπούλιας, πρόσωπο ηρωικό για το τότε φοιτητικό κίνημα, αφού ήταν αυτός που έριξε το σύνθημα ΠΡΟΙΚΑ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ και φιλοτέχνησε τα πλακάτ με τους ΓΑΜΟΥΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
4.   Οι φοιτητές που συγκεντρώνονταν στο ΛΟΡΔΟΚΟΜΕΙΟ, έβγαζαν και περιοδικό με το όνομα ΛΟΡΔΑ. Φαίνεται πως, αν και όλοι σχεδόν ανήκαν στην Νεολαία της ΕΔΑ, αποτελούσαν μια διαφορετική φωνή, με ροκ διαθέσεις. Πάντως, γίνεται φανερό, ότι τα πλακάτ που σηκώθηκαν στις διαδηλώσεις για το 15%, σχεδιάζονταν εντός ΛΟΡΔΟΚΟΜΕΙΟΥ.


Ο Άγγελος Παπούλιας, νεαρός φοιτητής της ιατρικής (φωτογραφία αριστερά, ΑΡΧΕΙΟ Μ.Νταλούκα), ήταν εκείνος που φιλοτέχνησε τα πλακάτ των αγωνιστικών κινητοποιήσεων για το 15% στην Παιδεία. Φυσικά συλλαμβάνεται. 
Σε άλλη φωτογραφία της εποχής (δες κάτω) διασώζεται η όψη των πλακάτ. Στο ένα, παριστάνεται η Παιδεία σα νύφη. Στο άλλο, ο γαμπρός, νεαρός φοιτητής. Σε τρίτο πλακάτ στέκει βλοσυρός ο κακός θείος που δεν θέλει να δώσει την προίκα και να ευτυχήσει το νέο ζευγάρι. Ο κακός θείος αντιστοιχούσε στον υπουργό Παιδείας Κασιμάτη, ενώ όλο το δρώμενο έπαιρνε την μορφή γαμήλιας πομπής, με βιολί, κιθάρα και τραγούδι.
Η διαδήλωση κατά  του «Κακού Θείου» , θεωρείται ταχύδραμα,  ροκ διάθεσης, που γίνεται από αριστερούς νεολαίους.

Τον Αύγουστο του 2005, ο δημιουργός του έργου, Άγγελος Παπούλιας, μου παρέδωσε την ακόλουθη μαρτυρία...

"...Είχα κάνει τα σκίτσα για τους αγώνες του 15% και τα συνοδεύσαμε με μία «μουσικοχορευτική» εκδήλωση. Ξεκινήσαμε από τα γραφεία της ΟΤΣΣΕ (Ομοσπονδία Τοπικών Σπουδαστικών Συλλόγων Ελλάδας) και πήγαμε σαν γαμήλια πομπή στο υπουργείο Παιδείας. Τραγουδούσαμε στον σκοπό του «Τρία παιδιά Βολιώτικα»… Τρία παιδιά Βολιώτικα/ μας κλέψαν την παιδεία/ παιδεία μας γλύκιά/ Την κλέψαν και την πήγανε/ στου Μον Παρνές τις σάλες…Οι στίχοι αυτοί βγήκανε αυθόρμητα εκείνη την ώρα και την κιθάρα έπαιζε ένας συμφοιτητής μου που τώρα είναι καθηγητής ιατρικής στην Κρήτη, ο Γιάννης Σιατίτσας και βιολί έπαιζε ένας κύπριος. Μπροστά στο υπουργείο ένας φώναζε: Ένα δύο τρία! Όλοι μαζί απαντούσαν: Προίκα στην παιδεία!
‘Ενας: Τέσσερα, πέντε, έξι!
Όλοι: Ο τόπος μας να φέξει!
Ένας: Επτά, οκτώ, ενιά
Όλοι: Φτιάχτε μας σχολειά!
Ένα άλλο σκίτσο που είχα κάνει και είχε γίνει πανό, ήταν επίσης για την παιδεία. Την παρουσίαζα σαν άρρωστη κοπέλα και οι γιατροί της έβαζαν ορό που έγραφε πάνω 15%..."

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου