n

SWING

Τρίτη, 20 Οκτωβρίου 2015

ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ (ή Φον ή Δελαπατρίδης)- Τέρας μορφώσεως και ήθους!

Ο Φώντας Τρούσας, είναι ένας παρεξηγημένος σύγχρονος Βούδας.
Διακρίνεται για την ηρεμία του, δεν βρίζει, δεν κατηγορεί κανέναν.
Ο ίδιος μιλώντας για τον εαυτό του...

Πρώτον θα έπρεπε να ξέρετε ότι εγώ ποτέ δεν έχω θίξει, επιτεθεί, κριτικάρει κάποιον.
 (Φώντας Τρούσας 3  Δεκ 2012)

Όμως...
υπάρχουν και κάποιες στιγμές, όπως...

Ρε κομπλέξα ανώνυμε Πες μας ποιος μαλαπέρδας είσαι, ποιος κλαψομούνης, 
που του κόψανε τα πρόμο (ε μα τέτοιος μαλάκας που ’σαι καλά σου κάνανε!)
Γεια σου ΓΡΟΘΕ μου εσύ, Τελεία και παύλα και τώρα… κλάσε μας μια μάντρα πέρδικες.
(Φώντας Τρούσας- απαντώντας σε αναγνώστη που τόλμησε να διαφωνήσει με κριτική του)

Μην μπερδεύεστε. Αυτές οι λίγες στιγμές, που χάνει την Βουδική πραότητα, οφείλονται, όπως μας έχει εξηγήσει, σε γρόθους/στόκους και άλλους ανόητους που δεν κατανοούν το μέγεθος της διανοίας του.
 Η αλήθεια είναι ότι δυσκολεύεσαι να κατανοήσεις τον Τρούσα. Πάρτε ένα παράδειγμα...

Οι Fjodor ξέρουν τον τρόπο να διαμορφώνουν τα δικά τους μεγαλεπήβολα ηχητικά σκηνικά, «παίζοντας» με τα tempi και «φορτώνοντας» το κυρίως μενού με ασυγκράτητα κιθαροσόλι και με breaks αναλόγως με τις εξελίξεις ,ένα βαρύ, στιβαρό, με διαλυτικά σύνθια track είναι το “part one”, που δημιουργεί υποσχέσεις για κάτι ακόμη πιο φευγάτο στην δεύτερη πλευρά.

(Φώντας Τρούσας Κριτική στο άλμπουμ των Fjodor “St. Anthony’s Fire” 5 Ιουν 2014)

Καταλάβατε τίποτα;

Πολλοί όταν διαβάζουν τέτοιες κριτικές αναλύσεις, δεν καταλαβαίνουν Χριστό, αλλά δεν τολμούν να το πουν, δια να μην εξοργίσουν τον Βούδα.

Όπως κάθε Βούδας, έτσι κι ο Φώντας, διαλογίζεται, περί διαφόρων εννοιών. Σπουδαία ερωτήματα φαίνεται να τον απασχολούν, όπως...


Μία λέξη, που με προβληματίζει χρόνια είναι η λέξη «σόλο». Κι εδώ πρέπει να προηγείται και να προτιμάται το «σόλο» τού «solo», αλλά τι γίνεται με τον πληθυντικό; «Τα σόλο», «τα σόλα», «τα solos», «τα soli» ή μήπως «τα σόλι»; Υπάρχουν βεβαίως και τα «σολαρίσματα»… Έχω ακούσει και τις «σολιές»…Δεν έχω όμως ακόμα καταλήξει...
(Φώντας Τρούσας 2 Δεκ 2012)

Από το 2012, περιμένουμε εναγωνίως, να καταλήξει για να ξέρουμε κι εμείς τι θα κάνουμε (σόλι ή σόλα ή σολιές;), αλλά ο Βούδας, επί του θέματος, δεν έχει νεότερη ανακοίνωση.

Πάντως σε κατάσταση αυτοσυγκέντρωσης, επινόησε το Κιθαροσόλι. Έτσι έχουμε βαρυσήμαντη ανακοίνωση,  του Φώντα Τρούσα, περί του πώς θα πρέπει να περιγράφουμε τον τρόπο που παίζει κιθάρα ο Hendrix (ΔΙΣΚΟΡΥΧΕΙΟΝ, Ανακοίνωση  της 2 Δεκεμβρίου 2012).Πληροφορούμαστε λοιπόν, πώς το «κιθαροσόλι» είναι η καταλληλότερη λέξη...

Τα «κιθαροσόλι» τώρα, είναι μία λέξη πλαστή, δική μου. Έμπνευση της στιγμής. Μου αρέσει ως λέξη. Έχει «ρ», «λ», πέντε «διγράμματες» συλλαβές… έχει μια συμμετρία.
(Φώντας Τρούσας 2 Δεκ 2012)

Η ανακοίνωση αυτή, συνδυάστηκε με άλλη, όπου μας δίδασκε, ότι δεν πρέπει να λέμε μέταλ μπαλάντες, αλλά σιδερικές μπαλάντες!
Η φράση, χρησιμοποιήθηκε σε κριτική του σε δίσκο...

Bαρύγδουπες μπασογραμμές, κολασμένα φωνητικά, βαρβάτα κιθαροσόλι, απαραίτητες σιδερικές μπαλάντες, και μία ωραία χρήση του στίχου, που ταιριάζει θα έλεγα πιο πολύ με τα rock παρά με τα προσδόκιμα του χώρου, καταλήγω στο συμπέρασμα πως οι Southern Voodoo έχουν εκείνο το κάτι, το ικανό να τους βγάλει, κατά τι, από το παραδοσιακό κοινό τους.
(Φώντας Τρούσας Κριτική στο άλμπουμ των Southern Voodoo, Neon Dust Baby. 5 Αυγ  2012)

Πολλοί τότε τηλεφώνησαν στο Δαφνί, να έρθουν να τον μαζέψουν, αλλά εκείνες τις ημέρες οι γιατροί, είχαν απεργία. Έτσι τη γλίτωσε.

Τι μυαλό κουβαλάει ο Τρούσας; Ποιος είναι;
Ο ίδιος, σε μικρό του σημείωμα, μας δίνει στίγμα, των πρώτων και βασικών του επηρεασμών...

Με τα τραγούδια του Καφάση μεγάλωσα. Τ’ άκουγα παντού όταν βγήκανε – εκεί μετά το 1975 – και μου είχαν φάει ουκ ολίγα φράγκα, ως πιτσιρίκι, στα τζουκ-μποξ της εποχής.
(Φώντας Τρούσας 13 Οκτωβρ 2010)


Ώστε λοιπόν, μαθαίνουμε, πως από τα τραγούδια του Καφάση, ανέπτυξε το μουσικό αισθητήριο.
Γεννιέται όμως το ερώτημα, πώς από τον Καφάση, έφθασε να ασχολείται με τη τζαζ και το ροκ;
Μυστήριο... κανείς δεν γνωρίζει.
Πάντως οι έρευνές του στο θέμα του ροκ, έχουν βγάλει λαβράκια.
Για παράδειγμα, ο Τρούσας είναι αυτός που ανακάλυψε πως πριν από τους FORMINX, υπήρχε και άλλο συγκρότημα στην Ελλάδα: οι PLAYBOYS!

Πολλοί είναι αυτοί που πιστεύουν ότι οι FORMINX ήταν το πρώτο ελληνικό συγκρότημα. Όμως, πριν από αυτούς, ήταν οι PLAYBOYS!
(Φώντας Τρούσας στο βιβλίο του ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΣΤΟ ΚΥΤΤΑΡΟ)

Και σε αυτή την περίπτωση έπεσαν κακεντρεχή τηλεφωνήματα στο Δαφνί, αλλά και πάλι, ο Τρούσας τη γλίτωσε.

Στο θέμα του Ροκ, έχει κάνει πάμπολλες αποκαλύψεις.
Τι να πρωτοθυμηθεί κανείς...
Πρώτα πρώτα, μας απέδειξε δια ακλονήτων επιχειρημάτων, ότι ο μεγαλύτερος ροκάς στην Ελλάδα είναι ο Μίμης Πλέσσας! Δεν αξίζει βραβείο αυτό;
Ύστερα, σύγκρινε διάφορους κιθαρίστες και βρήκε ότι ο μεγαλύτερος όλων δεν είναι ο Σπάθας, όπως καιρό τώρα πιστεύαμε, αλλά κάποιος άλλος που δεν μπορεί να τον βρει, αλλά υποψιάζεται ότι είναι ο Τίτος Καλλίρης!
Τα περισσότερα τραγούδια του Παύλου Σιδηρόπουλου, τα πέταξε στα σκουπίδια, και το κυριότερο:
απέδειξε ότι όλοι όσοι γράφουν για ροκ είναι τρελοί, εκτός από εκείνον.

Ο Φώντας Τρούσας, ασχολήθηκε και με την Πολιτική.
Θαυμαστής του καθεστώτος τη Βορείου Κορέας, αποκάλυψε  ότι όλες αυτές οι παράτες, δεν είναι προπαγάνδα δικτάτορα (όπως πιστεύαμε), αλλά είναι οι αυθόρμητες εκδηλώσεις ενός λαού που αγωνίζεται να σταθεί στα πόδια του.

Τελευταία αποκάλυψε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ  στην πραγματικότητα έφερε μόνο 19 % στις εκλογές, αλλά μας το έκρυψαν!

Μιλάμε για εξαιρετική περίπτωση ανθρώπου.
Δικαίως λοιπόν του απενεμήθη και το προσωνύμιο: Δελαπατρίδης. Είναι εύηχο, έχει ρο, έχει δέλτα και μάλιστα δύο, εμπεριέχει το «έλα» και τελειώνει σε –ίδης.
Μιλάμε για τρέλα!


25 σχόλια:

  1. Καθησες και ασχοληθηκες τοσο μ'αυτον τον καμενο ρε Μανωλη;
    Πρώτα απ' ολα ο εγκεφαλος του ανθρώπου αυτου μαστίζεται απο κρανιοεγκεφαλική καταιγίδα σε σημειο να αυτοτρολαρεται και να μην το καταλαβαίνει .
    Δεύτερον "αρθρογραφεί στην LIFO".
    Τρίτον η σχέση του με το ροκ ειναι οπως καποιου που παρακολουθει στην τηλεοραση national geographic και μετα κανει αναλυση απο τι συστατικα αποτελειται η κουραδα της ζεβρας και τι ωρα την εκανε.
    Τέταρτον μην επισκεφτεστε το blog του και μην διαβαζετε τις ασυναρτησιες του γιατι δεν θα ξενερώσετε μονο για την μουσικη που αγαπατε αλλα θα αποβλακωθειτε κιολας.
    Κωνσταντης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κυριε Νταλουκα, ξεφεύγετε....Ο κόσμος που ξέρει απο μουσική,ξέρει καλά και τι γίνετε...
    Λάμπρος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεν κατανοώ τις κόντρες και από τις δύο πλευρές για ένα αντικείμενο που όλοι αγαπούμε και μας αρέσει να ασχολούμαστε μ'αυτό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ξεφτιλίζεσαι ακόμα περισσότερο Μανώλη. Αφού δεν σε παίρνει. Φτάνει με την ανωνυμία και τον λαικισμό. Ας μείνεις στο είδος σου για να μην εκτίθεσαι, ώστε να διαβαζουμε κι εμείς οι αναγνώστες και να κρίνουμε ΚΑΙ τους δύο. Τον έναν για την ουσία και την πληροφορία και τον άλλον για το μυθιστόρημα. Nicholas Hatziyiannis (nikkx1@hotmail.com)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Χαχαχα... Ο Τρούσας έβαλε φιλαράκι του να γράψει κείμενο για να πει ότι εσύ είσαι ο εμπαθής. Κάποιον Βαρόπουλο... Ο τρούσσας με ύφος μισοκακόμοιρο και αδικημένου εξιστορεί πως άνοιξαν οι ασκοί του Αιόλου της κόντρας σας... Πλάκα έχει. Και ρωτώ - ΟΤρούσσας βρίζει (δεν έχει αφήσει και καμιά βρισιά που να μην έχει πει) ενώ εσύ απαντάς χωρίς ποτέ να βρίσεις. Ποιος είναι ο εμπαθής; Και βέβαια για την υπόθεση της Β. Κορέας μούγκα. Το έριξε στην τρελή, δήθεν δεν ασχολείται μαζί σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Oh Martha my dear! Νομίζω ότι τελικά του παρακάναμε διαφήμιση. Κάποιος θα πρέπει να του πει ότι ο Αίολος είχε έναν μόνο ασκό. Χαχαχα ... θυμήθηκα τώρα που έγραφε για κάποιους κάποτε «και σας κάνω κριτική εξ απαλών ονύχων» θέλοντας να πει ότι ήταν επιεικής (δεν τους έβριζε πολύ). Του γράφει ένας αναγνώστης, τότε, πως «εξ απαλών ονύχων» σημαίνει «από την παιδική ηλικία». Τούρκος ο Τρούσας, τον έβρισε τον άνθρωπο... Μιλάμε για τέτοια περίπτωση «εγγράμματου»...

      Διαγραφή
  6. Κύριε Νταλούκα πως τολμάτε να ασκείτε κριτική στον Φον Τρούσα;
    Στον Φον; Είναι δυνατόν να βρείτε λάθη στον αλάνθαστο;
    Έμαθα ότι τα γραπτά του τα ζήτησαν από το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ
    για να τα έχουν στη βιβλιοθήκη τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ έμαθα ότι τους υπολογισμούς του (ότι ο ΣΥΡΙΖΑ στην πραγματικότητα επιασε μόνο 19 %) , τους ζήτησε να τους δει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας... Μιλάμε θα πέσει η κυβέρνηση απ τον Τρούσα! Τέτοιο μυαλό!...

      Διαγραφή
  7. Προς Μαρθα
    Το φιλαράκι που λες οτι έβαλε ο Φον δεν ειναι άλλος απο τον ιδιο τον Φον . Χρησιμοποιεί τις ίδιες εκφράσεις και τον ιδιο τρόπο γραψίματος βλέπε " ένθεν κακείθεν". Ο καημενούλης ειναι για λύπηση ούτε από τον ίδιο τον εαυτό του δεν μπορεί να κρυφτει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αγόρασε το «Ελληνικό Ροκ» το παράτησε στην αποθήκη… δίπλα στο τσουβάλι με τις πατάτες και προχώρησε στη ζωή του.! Χαχαχα.... ρε θα πεθάνω στο γέλιο....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ρε παιδιά ποιος Σκ@τ@ είναι ο τρούσας και από που κι ως που ένα μπλογκ μετεατρέπεται σε εργαλείο ανάλυσης; κανα προμο να παιζει ώστε να μην πληρώνουμε τις μουσικές, τα εισιτήρια και ότι άλλο προκύψει. απλα πράματα.
    ΔΖ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Νέο μαργαριτάρι του Δελαπατρίδη, σε σχόλιό του για παλαιότερα μουσικά γούστα...

    «Υποκρινόμαστε δηλαδή (με τη θετική έννοια) τους swingers, τους mods κ.λπ»

    Ο άνθρωπος νομίζει ότι swingers είναι τα swing kids. Τόοοσο άσχετος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Τρόυσας vs Nick Kent:

    ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAS commented on Syd Barrett Emily: “Τι αηδία είναι τώρα αυτή; Εμείς από χρόνια ξέρουμε πως το “Pink” είναι από τον Pink Anderson και το “Floyd” από τον Floyd Council – αμφότεροι διακεκριμένοι bluesmen. ”
    Anonymous commented on Syd Barrett Emily: “The Pink Floyd (name derived from old jazzers Pink Gingham and Floyd Cramer)πολύ ενδιαφέρουσα πληροφορία.”

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Διάβασα τις απόχεις. Εντάξει ο Φωντας ακολουθεί την "επίσημη" άποψη. Αυτό που λέει ο Kent, δεν το έχει τεκμηριώσει και μπάζει νερά. Κατά τη γνώμη μου και οι δυο είναι λάθος. Πιστεύω ότι το επίσημο σάιτ δεν ξέρει από που έχουν πάρει το όνομα-κάτι που γνώριζε μόνο ο Syd B. Αυτό που λέω όμως είναι μια γνώμη και έχω ενδείξεις αλλά όχι και αποδείξεις. Οπότε...

      Διαγραφή
    2. Και ποια είναι η δική σου άποψη;

      Διαγραφή
    3. Η δική μου άποψη είναι ότι το όνομα PINK FLOYD το έδωσε ο Syd B. και μόνο αυτός ήξερε το γιατί και τι σημαίνει. Δεν μας το είπε ποτέ. Πάντως με μπλουζμεν και τζαζίστες δεν πρέπει να έχει σχέση. Ο αείμνηστος ανήκε σε πολύ διαφορετικό κόσμο. Συμβολιστής και μυστικιστής, «βαφτίζει» με διάφορα παράξενα ονόματα τους ήρωες των έργων του. Πιστεύω ότι σαν «Ροζ Φλόυντ» ονόμαζε τον εαυτό του, όπως τον έβλεπε στον κόσμο της φαντασίας του. Το Φλόυντ ένα ανδρικό όνομα, συνδυάζεται έτσι με το Ροζ που έχει χαρακτηριστικό γυναικείο. Μια παρόμοια συμβολική είναι στον ήρωα Arnold Layne που συνδυάζει το ανδρικό Arnold με το επίθετο που σημαίνει δρόμος. Αλλά ο δρόμος του Arnold, είναι ντυμένος θηλυκά. Δεν θέλω να αναφερθώ περισσότερο, γιατί για όλα αυτά, υπάρχουν ενδείξεις από την συμπεριφορά του καλλιτέχνη και την μελέτη του έργου του, αλλά όχι και αποδείξεις που έρχονται από δικές τους μαρτυρίες.
      Μένουμε λοιπόν σε υποθέσεις.

      Διαγραφή
    4. το ''επισημο σαιτ'' φανταζομαι οτι πρεπει να παρει μια εγκριση πριν δημοσιευσει κατι...οποτε οι εναπομειναντες μαλλον συμφωνουν

      και, τελοσπαντων, αν δεν ειχε σχεση με μπλουζμεν τι σκατα ακουγε ο μακαριστος τοτε? foxtrot?

      τα περι Arnold Layne εχουν εξηγηθει/ειπωθει πολλακις, μιλαμε για υπαρκτο προσωπο και οχι για Μπαμπηδες Φλου

      Διαγραφή
    5. Και ποιός ήταν αυτός ο "υπαρκτός" Arnold Layne, μπορείς να μας πληροφορήσεις; Κι εγώ πιστεύω ότι ήταν υπαρκτός, αλλά σίγουρα δεν νομίζω να εννοούμε τον ίδιο. Επίσης αν έχεις στοιχεία που αποδεικνύουν ότι ο Μπάμπης ήταν ανύπαρκτος, παρακαλάω να μας τα γράψεις κι αυτά.

      Διαγραφή
    6. Όσον αφορά σε αυτό που γράφεις για τους "εναπομείναντες". Όσο ξέρουν οι Σπυρόπουλοι ποιος ήταν ο Μπάμπης ο Φλου, άλλο τόσο ξέρουν οι εναπομείναντες PINK FLOYD, ποιος ήταν ο Arnold Layne, και τι εννοούσε ο Syd δίνοντας το παράξενο αυτό όνομα στο συγκρότημα. Δεν είναι όλοι στο ίδιο ταξίδι.

      Διαγραφή
    7. τα περι ''μπαμπηδων'' εχει να κανει με την γενικη παραφιλολογια την οποια με τον τροπο σου εχεις διογκωσει

      για το ονομα και κατα ποσο μπορει καποιος να το ξερει καλυτερα απο ΕΣΕΝΑ και την αυθαιρετη ερμηνεια σου καλυτερα να εμπιστευτουμε τον Waters πχ....

      καλη χρονια, με υγεια το 2016 ευχομαι (δεν προκειται να το συνεχισω...αγαπη)

      Διαγραφή
    8. καλα το συνεχιζω εγω αφου εσεις ειστε υπερανω και καλα..ο νταλουκας δεν εχει διογκωσει τιποτα.απο την ερευνα και τα ντοκουμεντα των συνεντευξεων καποιοι ισχυριζονται για το ποιος ηταν ο μπαμπης ο φλου και ονοματιζουν κιολας.ο νταλουκας βημα δινει απλα.αυτος φταιει δηλ αν ο αλλος ο συνεντευξιαζομενος βλεπει φαντασματα τυπου φλου? ο τζονιχακης λεει οτι ηταν ο πατερας του.προσωπικα τον θεωρω καβαλημενο καλαμι.αλλα φταιει και ο νταλουκας που δεν βγαζει την δευτερη συνεντευξη να ακουσουμε την συνεχεια.οσο για τους σπυριδουλα κατι βρωμαει στην ολη υποθεση.νομιζω οτι πραγματικα και οι ιδιοι δεν ξερουν.ο παυλος δεν ειχε και τις καλυτερες σχεσεις μαζι τους για να τους εκμυστηρευεται ολα τα μυστικα του.οσο για τον παυλο αυτος σιγουρα ηξερε ποιος ηταν ο φλου.τον διανθισε και με δικα του στοιχεια και εφτιαξε το τραγουδακι.επειδη ηταν και ευγενικη ψυχη δεν εδωσε στη δημοσιοτητα το πραγματικο ονομα του φλου για να μην τον εκθεσει.το ιδιο εκανε και με την Κ.το αλλο τραγουδι που εγραψε για την Καθυ.

      αν και δεν συμπαθω τους παπαδες καταληγω οτι ο πραγματικος φλου ειναι ο παπας που βγηκε και τα ειπε στο youtube.πιο ροκ ειναι αυτος απο μερικους αλλους τελικα.

      αν θελει να απαντησει ο νταλουκας στο σχολιο μου χωρις περιστροφες,στα ισια και για να μην αφηνουμε σκιες ας το κανει αλλα θα παρακαλουσα να ειναι ευθυς και χωρις μυστηρια.ας μην κρυβομαστε πισω απο το δαχτυλο μας.αν ξερει καλως,αν οχι παλι καλως.ας μας πει την αποψη του τελικα πανω στο θεμα.
      ευχαριστω.

      Διαγραφή
  12. Ο μουσικοκριτικός που έβγαλε το Easy Rider ταινία-σύμβολο για αναρχοφασίστες. Που έβγαλε μούφα το Φράουλες και Αίμα. Που έβγαλε αντιδιαφωτιστή και μεσαιωνιστή τον Μαρκούζε και τους χίπις. Που λέει ότι οι χίπις απέτυχαν γιατί δεν ανταποκρίθηκαν στο ... αγωνιστικό κάλεσμα Φαράκου. Που μετατρέπει σε γεγονότα το gossip των Μοντέρνων Ρυθμών, όπως περί αναγγελίας δήθεν πριβέ συναυλίας ξένου ποπ συγκροτήματος (Spectrum) ενώπιον του Κοκού. Που λέει ότι ο Κοκός ήτανε fan της ψυχεδέλειας. Που είπε ότι ο Παύλος Σιδηρόπουλος δεν είχε ασχοληθεί με το ροκ πριν το 1973. Που λέει ότι το ροκ στο πρώην ανατολικό μπλοκ και στην Κούβα ήταν πιο ελεύθερο κι απ' τη Δύση. Πού "ξέρει" ότι ο Blaine Reininger άκουγε Καφάση και σκυλάδικα. Που λέει ότι ροκάς είναι μόνο όποιος έχει δισκοθήκη άνων των μερικών χιλιάδων (δίσκων) κι ότι το ροκ ακούγεται σωστά μόνο κατ' οίκον.

    Φώντας Τρούσας, ο σταλινικός μουσικοκριτικός (και μουσικοϊστορικός) της καρδιάς μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή