Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου 2015

ΧΑΘΗΚΑ - Γιάννης Θεοδωράκης, 1956

Ο Γ.Θεοδωράκης με τους γονείς του στην Κρήτη (ΑΡΧΕΙΟ Μ.Νταλούκας)

Χάθηκα
ανάμεσα στους δρόμους
που μ’ έδεσαν για πάντα
μαζί με τα λιμάνια
μαζί με τα σοκάκια.

Χάθηκα
γιατί δεν είχα τα φτερά
και είχα εσένα Κατινιώ
γιατί είχα όνειρα πολλά
και το λιμάνι ήταν μικρό

γιατ’ ήμουν πάντα μόνος
και θα’ μαι πάντα μόνος.


Τρίτη 24 Φεβρουαρίου 2015

ΤΟ ΤΑΓΑΡΙ ΤΩΝ POLL (1971)

Από τους σημαντικότερους δίσκους του ελληνικού Ροκ. Προϊόν της Ψυχεδελικής Διάθεσης, της Εποχής της Δικτατορίας. Έχει τίτλο ΑΝΘΡΩΠΕ... , αλλά  έμεινε στην Ιστορία με το όνομα το Ταγάρι των Poll
Εξαιρετικό δείγμα, της ελληνικής ψυχεδέλειας, συμπεριλαμβάνεται στους καλύτερους δίσκους, που βγήκαν ποτέ στην Ελλάδα.
Έργο πρωτότυπο. Μεταφέρει την ψυχεδελική διάθεση, με ελληνικό τρόπο. Δεν μιμείται. Ένα διαμάντι, σπάνιας ομορφιάς, που συνεχίζει να λάμπει.

ΠΩΣ ΟΙ ΜΠΗΤΝΙΚΣ ΤΑΞΙΔΕΥΑΝ ΣΤΗ ΣΕΛΗΝΗ


ΠΑΝΟΣ (ΠΙΤ) ΚΟΥΤΡΟΥΜΠΟΥΣΗΣ- Η Θυσία του Μελχισεδέκ, 1966 (Συλλογή Μ.Νταλούκα)

Τώξερα πως με ήχους
Πως μονάχα με ήχους θάφτανα στη σελήνη

(Τ.Δενέγρης, High and Dry, 1964)

Ο Πάνος Κουτρουμπούσης, σε γριφώδες έργο του 1966, παρουσιάζει αστροναύτη εντός πυραύλου, λίγο πριν την εκτόξευση προς Σελήνη. Ο τρόπος απόδοσης, όσο και ο τίτλος «Η Θυσία του Μελχισεδέκ», υπονοεί Ταξίδι στον Θάνατο- ο αστροναύτης, ακολουθώντας την Τεχνολογία, τον δρόμο της Αποτυχημένης Εκτόξευσης, θα γίνει Θυσία.Η εικόνα, ταιριάζει, με σύγχρονό της τραγούδι, «Βλέπω δύο Βαρελάκια», του Γ.Ρωμανού, σε στίχους Φώφης Τρέζου (1966)...

Κυριακή 22 Φεβρουαρίου 2015

Σάββατο 21 Φεβρουαρίου 2015

ΣΠΥΡΟΣ ΣΤΑΘΑΚΟΠΟΥΛΟΣ- Άνοιξε το πρώτο Ροκ κλαμπ, στην Ελλάδα (1956)

Στη φωτογραφία βλέπουμε τον Σπύρο Σταθακόπουλο, τον περίφημο «Τρικοίλια», τον άνθρωπο, που το 1956, πυροδότησε την έκρηξη του Ροκ εν Ρολ, ανοίγοντας το Top Hat, το πρώτο ροκ κλαμπ, στην Ελλάδα (ΑΡΧΕΙΟ Μ.Νταλούκα).
Στη φωτογραφία αυτή, του 1948, δεν έχει ακόμα την μεγάλη κοιλιά, λόγω της οποίας, το 1956,  οι ροκ εν ρολίστες της Εποχής, του απένειμαν το παρατσούκλι Τρικοίλιας. Έχει όμως, από τότε, το τσιγάρο στο στόμα, που δεν σβήνει ακόμα και όταν αγκαλιάζει τη μικρή κόρη του. 

ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΗΣ ΗΛΙΑΚΗΣ ΕΚΛΕΙΨΗΣ

Όταν τα ντοκουμέντα μιλούν, οι Μαρτυρίες περισσεύουν.

Με τη φράση «Κατά το παράδειγμα της Ηλιακής Έκλειψης», θα εννοούμε εφεξής, ότι η διασταύρωση Μαρτυριών, δεν οδηγεί αναγκαστικά στην Αλήθεια.

Παρασκευή 20 Φεβρουαρίου 2015

ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΓΛΕΖΟΥ : Δεν υπάρχει περίπτωση να τραγούδησα στίχο «Στις 16 Δεκεμβρίου» και να μην το θυμάμαι!

Η Δέσποινα Γλέζου, με σημερινή της δήλωση στο μπλογκ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ, μας διαβεβαιώνει ότι θυμάται πολύ καλά, και δεν έχει τα «κενά μνήμης» που της καταλογίζει ο Τρούσας.

Θυμίζω ότι, και οι τρεις συντελεστές του τραγουδιού, «Στις 15 Ιουλίου θα γίνει έκλειψις Ηλίου», έχουν διαψεύσει με δηλώσεις τους, τον Φώντα Τρούσα, που έγραψε ότι υπάρχει δεύτερη ηχογράφηση του τραγουδιού, με στίχο, « Στις 16 Δεκεμβρίου».
Ο Τρούσας, με θράσος, αντιμετώπισε την διάψευση, με το «επιχείρημα», ότι και οι τρεις, έπαθαν... αμνησία!

Πέμπτη 19 Φεβρουαρίου 2015

ΔΕΛΑΠΑΤΡΙΔΗΣ ΤΑ ΒΑΖΕΙ ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΗΛΙΑΚΕΣ ΕΚΛΕΙΨΕΙΣ....

Γνωστός Δελαπατρίδης, ισχυρίζεται ότι υπάρχει δίσκος που τον ξέρουν μόνο ... δυο, τρεις έλληνες (!), και ο οποίος αποσύρθηκε μόλις κυκλοφόρησε, γιατί είχε άλλο στίχο στο τραγούδι «Στις 15 Ιουλίου θα γίνει Έκλειψις Ηλίου». Ισχυρίζεται μάλιστα, πως ο αρχικός στίχος ήταν "Στις 16 Δεκεμβρίου", αλλά άλλαξε αμέσως, γιατί -όπως ...ανακάλυψε- η ημερομηνία αυτή ήταν "επικίνδυνη" (!) αφού έπεφτε κοντά με την 13η Δεκεμβρίου, που έγινε το αντικίνημα του τότε Βασιλιά, και θα ενοχλείτο η χούντα! 

ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΡΟΚ ΕΝ ΡΟΛ ΣΤΟ ADEBAR ΤΗΣ ΒΙΕΝΝΗΣ (Νοέμβριος 1956)- Πρώτο Μέρος

Αριστερά : Σκίτσο, φιλοτεχνημένο στο ιστορικό κλαμπ, και χαρισμένο στον Σίμο Τσαπνίδη (Νοέμβριος 1956). ΑΡΧΕΙΟ Μ.Νταλούκα.


Νοέμβριος του 1956, στο ADEBAR της Βιέννης:
Τέχνη, Επανάσταση και Ροκ εν Ρολ.
Θα άξιζε να γραφτεί ένα βιβλίο για τα γεγονότα που συνέβησαν, στο περίφημο αυτό κλαμπ, εκείνο τον πύρινο μήνα.

Και αν γυριζόταν ταινία, θα είχαμε...

Κυριακή 15 Φεβρουαρίου 2015

ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΡΩΜΑΝΟΥ (Μέρος Δεύτερο)

Αλήθειες και ψέματα που λέγονται για το έργο του Γιώργου Ρωμανού. Η συνέχεια από το πρώτο μέρος...

ΚΩΣΤΑΣ ΦΕΡΡΗΣ- Το Υπουργείο Οικονομικών, του ζητά να αποδείξει πως είναι καλλιτέχνης !

Φωτό : Ο Κώστας Φέρρης.

Αυτά μόνο στην Ελλάδα γίνονται, και αποδεικνύουν ότι μέχρι τώρα, ήμασταν Μπανανία. Επί σειρά ετών, φαίνεται ότι μας κυβερνούσαν άνθρωποι ανίκανοι, εντελώς αδιάφοροι και άσχετοι με τον Πολιτισμό, τα Γράμματα και τις Τέχνες.
Απίστευτο και όμως αληθινό.

Σάββατο 14 Φεβρουαρίου 2015

ΝΕΡΙΤ – Ξεσκαρτάρισμα ΕΔΩ και ΤΩΡΑ

Χρειάζεται άμεση απομάκρυνση, όσων τοποθετήθηκαν από την προηγούμενη κυβέρνηση, σε θέσεις κλειδιά στον κρατικό μηχανισμό, και ιδιαίτερα σε διευθυντικές θέσεις στη ΝΕΡΙΤ.
Δεν πρόκειται για ρεβανσισμό, γιατί δεν πρόκειται για φτωχούς υπαλλήλους. Τα διευθυντικά στελέχη, της ΝΕΡΙΤ για παράδειγμα, διορίστηκαν (όλα με παχυλούς μισθούς), από την προηγούμενη κυβέρνηση, με αποστολή, να επιχρυσώνουν την μνημονιακή πολιτική.
Και αυτή την πολιτική, συνεχίζουν να υπηρετούν, χωρίς να υπολογίζουν τη θέληση του λαού, όπως καταγράφηκε, στις εκλογές του Ιανουαρίου. Συνεπώς, η  απομάκρυνσή τους, δεν αποτελεί ρεβανσισμό, αλλά εύλογη κίνηση, για  περιφρούρηση της Δημοκρατίας. Αλλάζει ο λύκος;

ΑΛΕΚΟΣ ΚΑΡΑΚΑΝΤΑΣ- Συνέντευξη Μέρος Πρώτο (Τα χρόνια με τους Juniors)

Ο Αλέκος Καρακαντάς (Φωτ.Μ.νταλούκας 2007)

Τα παιδικά χρόνια- Πώς μπήκε στο συγκρότημα Jumiors- Παράπονα για τον Νίκο Μαστοράκη- Το κλαμπ 13, το Χόμπυ και η καλοκαιρινή Κουίντα -
Ο Eric Clapton με άλλους μουσικούς στην Κουίντα, το καλοκαίρι του 1965- Τα σχέδια να παίξουν στο IGLOO, στην Φωικόνος- Το Δυστύχημα (18 Οκτωβρίου 1965)

Τετάρτη 11 Φεβρουαρίου 2015

ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΟΥΡΚΟΓΙΩΡΓΗΣ- Συνέντευξη

Οι Socrates Drank The Conium, στα βράχια της Πειραϊκής. Από αριστερά : Ηλίας Μπουκουβάλας, Γιάννης Σπάθας και Αντώνης Τουρκογιώργης (Φωτογραφία ΑΡΧΕΙΟ Μ.Νταλούκας, 1970)

Στα πρώτα βήματα του ιστορικού συγκροτήματος Socrates Drank The Conium, αναφέρεται ο Αντώνης Τουρκογιώργης, στο απόσπασμα της συνέντευξης που μου παραχώρησε το 2005.
Οι Socrates, σχηματίστηκαν το 1970, στον Πειραιά, από τρεις φίλους και πρώην συμμαθητές. 


Τρίτη 10 Φεβρουαρίου 2015

ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΡΩΜΑΝΟΥ

Το Ράδιο Αρβύλα, οι Εικασίες και τελικά η Μέθοδος της Πασιέντζας, επιστρατεύονται συχνά, από διάφορους άσχετους, που προσπαθούν να γράψουν ιστορία...


1. Στον δίσκο In Concert & In The Studio παίζουν οι Aphrodite’s Child.

Η αλήθεια είναι ότι

Κυριακή 8 Φεβρουαρίου 2015

ΓΙΩΡΓΟΣ ΡΩΜΑΝΟΣ- Συμμετείχε στο Φεστιβάλ Τραγουδιού Θεσσαλονίκης 1965, γνωρίζοντας ότι δεν πρόκειται να πάρει Πρώτο Βραβείο (Συνέντευξη)

Ο Γιώργος Ρωμανός (Φωτ.Μ.Νταλούκας, 2005)

Τα δύο τραγούδια «Μεταμόρφωση» και «Μπαλλάντα του Χωρισμού», που αποτέλεσαν τον πρώτο μικρό δίσκο του Γιώργου Ρωμανού, ήταν αρχικά, μουσικές χωρίς λόγια, που ο Ρωμανός είχε συνθέσει, αμέσως μετά την ηχογράφηση του πρώτου LP, Μπαλλάντες (Ιαν 1965).

ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΧΑΜΕΝΑ ΒΙΝΤΕΟΚΛΙΠ ΤΟΥ ΒΛΑΣΣΗ ΜΠΟΝΑΤΣΟΥ

Κάποιος με το ψευδώνυμο twist and shout, ανέβασε στο youtube, δύο βιντεοκλίπ του Βλάσση Μπονάτσου, που μέχρι τώρα θεωρούνταν χαμένα.
Τα βίντεο, δείχνουν τον Βλάσση όπως ήταν στα 1991, στα τραγούδια Παραλήρημα και Μεσάνυχτα, από τον δίσκο «Παραλήρημα».


Ο δίσκος αυτός, περιέχει δέκα τραγούδια που έγραψε και  σχεδίαζε να κυκλοφορήσει ο Γιώργος Ρωμανός, αλλά μετά την κυκλοφορία του ΚΡΑΜΑ, η επικοινωνία με την εταιρεία του δεν ήταν καλή, και αποφάσισε να τα δώσει στον φίλο του Βλάσση Μπονάτσο. 


Σάββατο 7 Φεβρουαρίου 2015

ΔΙΣΚΟΚΡΙΤΙΚΟΙ ΦΤΥΑΡΙΑ. Only Time Will Tell, και σίγουρα, αυτούς θα θάψει ο χρόνος.

Τι δουλειά έχουν οι Μπαρμπαγιώργηδες να κριτικάρουν τα  μάτια της Αφροδίτης;
Τίποτα δεν ταλαιπώρησε περισσότερο, την ελληνική Μουσική, από κάποιους,  αυτοσχέδιους κριτικούς δίσκων. Που προσπάθησαν να γίνουν διάσημοι, θάβοντας Έργα Τέχνης. Παραδείγματα από το παρελθόν, αρκετά, δυστυχώς όμως, υπάρχουν και σήμερα.
Τα γραπτά μένουν.

Παρασκευή 6 Φεβρουαρίου 2015

ΝΙΚΟΣ ΚΙΑΟΣ- Ο Σύνδεσμος Ράσσελ και η Πρώτη Απαγορευμένη Πορεία Ειρήνης του 1963 (Συνέντευξη)

ΣΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΡΑΣΣΕΛ, στην οδο Ασκληπιού 3. Από αριστερά : Ο Νίκος Κιάος (Αντιπρόεδρος του Συνδέσμου), ο Πατ Ποτλ (Γραμματέας του Μπέρτραντ Ράσσελ) και ο Μιχάλης Περιστεράκης (Πρόεδρος του Συνδέσμου). Έχουν πίσω τους τις αφίσες της Πορείας που αναγράφουν τον αριθμό των 42 χιλιομέτρων, όση είναι δηλαδή η απόσταση Μαραθώνα-Αθήνα . Πάνω, το πανό που έφεραν στην Αθήνα, οι άγγλοι ακτιβιστές και μέλη της CND, Mike Kane και Steve Banks (Φωτογραφία ΑΡΧΕΙΟ Μ.Νταλούκα, Απρίλιος 1963).


Σήμερα μπορεί να ακούγεται απίστευτο, αλλά στην Ελλάδα του 1963, αν περπατούσε κάποιος κρατώντας πλακάτ με τη λέξη ΕΙΡΗΝΗ , εθεωρείτο ύποπτος για ανατροπή του Πολιτεύματος, και κινδύνευε να αντιμετωπίσει σοβαρότατες κατηγορίες.

Τετάρτη 4 Φεβρουαρίου 2015

ΚΕΛΛΥ ΚΑΛΤΣΗ- Η Τοξική Πεταλούδα του Ροκ (Συνέντευξη)

Η Κέλλυ Καλτσή (Φωτ. Ελένη Ντούβα, 2014)

Η Τοξική Πεταλούδα του ροκ, η εξαιρετική Κέλλυ Καλτσή, κέρδισε τις καρδιές και των παλαιών, με την εκπληκτική παράσταση που έδωσε πέρυσι (με τον Π.Θεοδωράκη), αφιερωμένη στον Νικόλα Άσιμο.
Αποκλειστικά στο μπλογκ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ, η Κέλλυ, φιλοτεχνεί τα ...πορτραίτα των πολιτικών αρχηγών. Μία ταχυδραματική συνέντευξη, με την ευκαιρία της κυκλοφορίας, του νέου της σινγκλ, Toxic Butterfly ...

Δευτέρα 2 Φεβρουαρίου 2015

ΧΡΗΣΤΟΣ ΖΥΓΟΜΑΛΑΣ – Στην Ιστορία, θέλει να μπουκάρει...

Ο Χρήστος Ζυγομαλάς, δίπλα από το κολλάζ του Exarchia Square Band, Στο κολλάζ απεικονίζονται τα μέλη του θρυλικού συγκροτήματος Exarchia Square Band (1978-79), σε παιδική ή νηπιακή ηλικία. Λείπει βέβαια ο βασικότερος, δηλαδή ο Νικόλας Άσιμος, διότι όταν φιλοτεχνήθηκε το κολλάζ (1978), ο Άσιμος, δεν είχε (ή δεν θέλησε να δώσει) φωτογραφία από την παιδική του ηλικία (Φωτογραφία Μ.Νταλούκας, 2012).

Μια πρώτη αναφορά σε έναν αξιοσημείωτο Κροκάνθρωπο...