Κυριακή, 3 Ιουλίου 2016

Αντώνιος Χαλυβίδης : Δύο γλυπτά, που ασκούν κριτική, στους προσκυνητές Εικόνων και Μηχανισμών Lifestyle

Η Καλλιπάρθενος, έργο του Αντώνιου Χαλυβίδη.

Σίδηρος, μοτέρ, φτερό στρουθοκαμήλου, εικόνα με αυγοτέμπερα και φύλλο χρυσού.


Το έργο, ειρωνεύεται τους πιστούς των εικόνων και των εκκλησιαστικών τυπικών. 
Το φτερό στρουθοκαμήλου, γίνεται ξεσκονιστήρι, σατιρίζοντας τον στρουθοκαμηλισμό, που χαρακτηρίζει πολλούς «θρησκευόμενους».
Το έργο, είναι κομψό, και χιουμοριστικό, αλλά δεν αποφεύγει τον στρουθοκαμηλισμό, και το ίδιο.
Είναι εύκολο να δει κανείς, την βιτρίνα μιας κατάστασης, αλλά δύσκολο να δει, τι κρύβεται, πίσω.
Αν μια μάνα, ανάβει το καντήλι στο εικόνισμα της Παναγιάς, όπως κάποια είπε «για να έχω τα μούτρα να ζητήσω να κάνει καλά το παιδί μου», είναι κατά μία λογική, στάση στρουθοκαμήλου. Όμως, αν το παιδί χλευάσει αυτή την πίστη της μάνας του, με τι μούτρα θα λέει, μετά, πως είναι ο γιος της;
Η ανάγκη του πιστού, να λύσει το πρόβλημα, δεν γίνεται εύκολα, αντικείμενο υψηλής ειρωνείας.
Έχω την εντύπωση, πως το έργο θα απογειωνόταν, αν στην θέση της Παναγίας, ο καλλιτέχνης έβαζε, εικόνα πολιτικού προσώπου.
Αλλά, και έτσι, ο Χαλυβίδης, αποδεικνύει πως κατέχει ένα αξιοσημείωτο γλωσσικό εργαλείο, και σίγουρα έχει ταλέντο.

Όλες οι φωτογραφίες: Μ.Νταλούκας, 2016.


Ο Αντώνιος Χαλυβίδης, παρουσίασε γλυπτά έργα του, ως πτυχιακή εργασία, στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών (29 Ιουνίου- 1 Ιουλίου 2016).
Στη φωτογραφία, ο καλλιτέχνης (στο κέντρο με γαλάζιο πουκάμισο), εξηγεί στην επιτροπή των Καθηγητών, το έργο του, Old Enough (to Party).
Το γλυπτό, αποτελείται από σίδηρο, μοτέρ, και παρασόλ. 

Το μοτέρ, έθετε σε κίνηση τον ανεμιστήρα τροχό, που κινούσε γρανάζι, που κινούσε μικρούς σιδερένιους βραχίονες, πάνω στους οποίους στηρίζονταν τα παρασόλ.
Τα χρωματιστά ομπρελάκια, στρέφονταν γύρω από τον μηχανισμό, και σου έδιναν την εντύπωση, πως  κάποια χέρια κρατούσαν χαρούμενα μπουκετάκια.
Τα ομπρελάκια (παρασόλ) συμβόλιζαν τα μπαρ, τα κλαμπ, και γενικά την χαρούμενη όψη της Showbiz.
Ο σιδερένιος μηχανισμός, είναι το εμπόριο, που κινεί όλα αυτά τα "υπέροχα" πάρτι.
Ο τίτλος του έργου Old Enough (to Party), δεν αποδίδει την έννοια του Γέρος αρκετά, αλλά του Υποψιασμένος αρκετά, για να μετέχω σε τέτοια πάρτι. 

Δύο άλλα έργα, που ο καλλιτέχνης παρουσίασε, ήταν τα :
SEAmulator, και Acentric Mk2.




1 σχόλιο:

  1. mas xlevazei o kalitexnis toso mas xamogela i panagia exontas mas stin agalia tis. As einai kala an niosei kapote tin adunamia toy san anthropos tha ton stirixei o theos as to thimithei kapote.

    ΑπάντησηΔιαγραφή