Σάββατο, 22 Ιουλίου 2017

Επιστροφή στην κασέτα!

Φωτο: Οι Life Model, ένα σύγχρονο συγκρότημα, με έδρα την Γλασκώβη, κυκλοφόρησαν τον καινούργιο δίσκο τους Lucky, και σε μορφή κασέτας.

Μπορούμε να μιλάμε για επιστροφή της κασέτας, έστω και περιορισμένη.  Επιστροφή, πάντως, στο παρελθόν, και σε μία τεχνολογία παρωχημένη. 
Ο λόγος είναι πως ο ψηφιακός κόσμος, μπορεί να είναι φθηνότερος και ανώτερος τεχνολογικά, αλλά δεν ικανοποιεί την ψυχολογική ανάγκη, για επαφή με φυσικό αντικείμενο, και που να προέρχεται από τον καλλιτέχνη.

Η εξέλιξη της τεχνολογίας, όσον αφορά τη μουσική, ήταν:
1962-Από τον δίσκο πήγαμε στην κασέτα.
1982-Από την κασέτα στο cd.
2007-Aπό το cd στο iPhone.


Και όμως, ενώ η κασέτα, εμφανίστηκε το 1962, με τα σημερινά δηλαδή δεδομένα, είναι τεχνολογία "παλαιολιθική", μια σειρά καλλιτεχνών, αρχίζουν να  κυκλοφορούν τα άλμπουμ τους, και σε αυτή την μορφή. 

Φωτο: Το άλμπουμ Purpose του Justin Bieber, όπως βγήκε και σε κασέτα, το 2015.

Και δεν μιλάμε για κάποιους παλαιούς, που βγάζουν ξανά τα τραγούδια τους σε κασέτες, θέλοντας να προκαλέσουν στους εναπομείναντες φανς, διάθεση νοσταλγίας.
Ο λόγος για νέους καλλιτέχνες, σχεδόν πιτσιρικάδες, παιδιά που δεν πρόλαβαν την κασέτα στην πραγματική εποχή, όπως ο  Justin Bieber, φτιάχνουν τώρα άλμπουμ, και σε  κασέτες. Ακόμη, κάποιοι πειραματικοί μουσικοί, και άλλοι που απευθύνονται όχι σε παλαιούς, αλλά στα νέα παιδιά, ακολουθούν τον ίδιο δρόμο.
Ένα από τα παραδείγματα, είναι οι Life Model, συγκρότημα dreamgaze, δηλαδή, σύγχρονης dream pop και shoegaze μουσικής. Ακούστε τα τραγούδια, που περιέχει η κασέτα τους:




Τι δείχνουν όλα αυτά;
Η επιστροφή της κασέτας, και του βινύλιου, δεν θα διακόψουν βέβαια την εξέλιξη της τεχνολογίας. Δείχνουν όμως, την άρνηση να πεθάνει το φυσικό αντικείμενο, στον ψηφιακό κόσμο.
Ο φαν, δεν θέλει μόνο την μουσική, θέλει και κάτι το φυσικό, από τον καλλιτέχνη. Και αυτό, είναι η κασέτα ή ο δίσκος, σαν ένα εικόνισμα ή έστω αναμνηστκό, που μπορεί να έχει στο σπίτι.
Από την άλλη πλευρά, οι πωλήσεις είναι αρκετές και όλο περισσότερο μεγαλώνουν.
Οι εταιρείες είναι ικανοποιημένες.
Δεν υπάρχει ο φόβος αντιγραφής, free download, πειρατείας. Αυτός που θέλει το «εικόνισμα», πρέπει να το αγοράσει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου