Pages

Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2013

ΣΑΣΑ ΣΟΦΟΥ : Το 1967, της έκαναν πρόταση να γίνει πράκτορας της χούντας. Δεν δέχτηκε και την απέλυσαν.

Η Σάσα Σοφού με τον πρώην σύζυγό της Enrico Pianori.

Η Σάσα Σοφού, από τις πρώτες παρουσιάστριες στην ελληνική τηλεόραση, αποκαλύπτει ότι, το 1967, η χούντα της έκανε πρόταση να κατασκοπεύει τα νεανικά συγκροτήματα στην Θεσσαλονίκη και στην Αθήνα. Η παρουσιάστρια και ηθοποιός, αρνήθηκε και γι αυτό απολύθηκε από την ΤΕΔ (Τηλεόραση Ενόπλων Δυνάμεων).
Η μαρτυρία της κυρίας Σοφού, καταρρίπτει την θεωρία διάφορων Δελαπατρίδηδων (όπως των Φώντα Τρούσα και Κώστα Αρβανίτη ή Manwolf  Louie), οι οποίοι με πάθος ισχυρίζονται πως η δικτατορία, παρακολουθούσε μόνο τους αριστερούς και ότι δεν ενδιαφερόταν για την ανένταχτη και ροκ νεολαία.
Αποδεικνύεται ότι οι χουντικοί, «φύτευαν» πράκτορες σε κάθε νεανική δράση, ώστε να πληροφορούνται τα πάντα. Αποδεικνύεται ακόμα, ότι το ροκ της εποχής, δεν ήταν ούτε αδιάφορο, ούτε ακίνδυνο, για το στρατιωτικό καθεστώς.

Οι δικτάτορες, είχαν αντιληφθεί, ότι τα συγκροτήματα, οι χοροί, ο τρόπος ζωής γενικά, μπορεί να μην συνδέονταν με την Αριστερά, αλλά βρίσκονταν σε αντίθεση με τα χουντικά ιδεώδη. Το ροκ, αποτελούσε  σαφώς, έναν κίνδυνο, εφόσον ευνοούσε έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο σκέψης. 

Για ποιο λόγο έγινε η «πρόταση».
Η Σάσα Σοφού, το 1967, στην Θεσσαλονίκη, γνωρίστηκε με τον Ιταλό τραγουδιστή Enrico Pianori.
Ερωτεύτηκαν και παντρεύτηκαν τον Μάρτιο του 1968.
Η σχέση της με τον Enrico, την έφερνε σε επαφή με ελληνικά συγκροτήματα, κλαμπ και νεανικές εκδηλώσεις, αφού ο ιταλός δούλευε τότε στην Ελλάδα, γνωρίζοντας μεγάλη επιτυχία, με το τραγούδι Armando Cacini.



Το τραγούδι αυτό, έγινε επιτυχία και στα ελληνικά, από το συγκρότημα ΒΟΡΕΙΟΙ και με τίτλο «Το Τζίνι».

 Για το θέμα που αναφέρουμε, η συνέντευξη με την κυρία Σοφού, μπορεί να συμπυκνωθεί, ως εξής:

-Μου πρότειναν να παρακολουθώ τα μοντέρνα συγκροτήματα της εποχής και να τους αναφέρω τι έκαναν...
-Τους καλλιτέχνες των μοντέρνων συγκροτημάτων τους παρακολουθούσαν ;
-Βεβαίως και όχι μόνο...υπήρχε ενδιαφέρον και για τους ηθοποιούς...και εκεί θέλανε να μάθουν «ποιοι είναι» ...και γι αυτούς μου προτείνανε γιατί εγώ ήμουν και ηθοποιός...με απολύσανε γιατί δεν δέχτηκα να γίνω καρφί...
-----------------------------------------------------
-Ακόμα και τα μουσικά συγκροτήματα τα παρακολουθούσανε δηλαδή μου λέτε...

-Μουσικά συγκροτήματα, ηθοποιούς, τραγουδιστές ...τα πάντα...



Απόσπασμα συζήτησης της Σάσας Σοφού με τον Μ.Νταλούκα (Δεκ 2013)

Κάποιος μπορεί να αναρωτηθεί, τι είδους «ανατρεπτικό» ή «αριστερό» ήθος, μπορούσαν να εντοπίσουν, σε μουσικά συγκροτήματα.
Και όμως. Ως «ανατρεπτικό» για το χουντικό καθεστώς, δεν πρέπει να χαρακτηρίζουμε μόνο την ιδεολογία της Αριστεράς. Ανατρεπτική, ήταν η κάθε ελεύθερη και διαφορετική άποψη,  ακόμη και η ελευθερία στη διασκέδαση (αυτό το είπε και ο Ελύτης μιλώντας για την Κατοχή).
Η Σάσα Σοφού, εκείνη την εποχή, λόγω Ενρίκο, σχετίζεται κυρίως με συγκροτήματα της Χρυσής Νεολαίας.

Αν λοιπόν, από τους χουντικούς, υπήρχε ενδιαφέρον να παρακολουθούν τα συγκροτήματα της Χρυσής Νεολαίας, κατά μείζονα λόγο, υπήρχε ενδιαφέρον να παρακολουθούνται οι ψυχεδελικοί, που είχαν ριζοσπαστικότερη σκέψη. 

1 σχόλιο: