Το λάθος έχουν κάνει πολλοί, ανάμεσά τους και ο αυτοσχέδιος ερευνητής, Φώντας Τρούσας.
Άλλο παράδειγμα, ο πάλαι ποτέ "μουσικοκριτικός", Κώστας Αρβανίτης, νυν dj, γνωστός και με το ψευδώνυμο Manwolf Louie. Υπέπεσε στο σφάλμα, να περιγράψει το Ροκ δεκαετίας 60, βασισμένος, κυρίως στους Μοντέρνους Ρυθμούς. Υπερασπίζοντας την «πηγή πληροφόρησής» του, κάποτε έγραψε...
"Στη δεκαετία του ’60 (γιατί λίγα χρόνια αργότερα, αλλάζουν τα πράγματα), η ας την πούμε «κουλτούρα» του ελληνικού ροκ εκφραζόταν και καθρεφτιζόταν μέσα στις σελίδες των Μοντέρνων Ρυθμών, πράγμα που δεν μπορεί να το αμφισβητήσει κανείς...."
(Κώστας Αρβανίτης)
(Κώστας Αρβανίτης)
Το περιοδικό, ποτέ δεν εξέφρασε την κουλτούρα του ροκ.
Ήταν μια μαϊμουδιά, ένα ψευδεπίγραφο ροκ, όπως το έβλεπε, ο διευθυντής των Μοντέρνων Ρυθμών, Αθανάσιος Τσόγκας.
Ήταν μια μαϊμουδιά, ένα ψευδεπίγραφο ροκ, όπως το έβλεπε, ο διευθυντής των Μοντέρνων Ρυθμών, Αθανάσιος Τσόγκας.
Το πώς, στα μάτια του «καθρεφτιζόταν» η κουλτούρα του ροκ, και μεταφερόταν στις σελίδες των Μοντέρνων Ρυθμών, φαίνεται και από τις αποδώσεις του πνεύματος των ροκ τραγουδιών, που επιχειρούσε. Ενδεικτικά, παραθέτω, την ελληνοποίηση στίχων των Beatles, που έγινε, στο τεύχος 5, λες και σε παραμορφωμένο καθρέπτη...
Τραλαλα, τραλαλά
Σ ερωτεύτηκα, σ αγαπώ
μα το σκέφτηκα να στο πω... κλπ
Πρόκειται για τους στίχους του τραγουδιού From Me To You...
If there's anything that you want
If there's anything I can do
Just call on me and I'll send it along
With love from me to you
Σ ερωτεύτηκα, σ αγαπώ
μα το σκέφτηκα να στο πω... κλπ
Πρόκειται για τους στίχους του τραγουδιού From Me To You...
If there's anything that you want
If there's anything I can do
Just call on me and I'll send it along
With love from me to you
Τώρα, τι σχέση έχουν οι ελληνικοί «στίχοι», με τους στίχους των Beatles, μόνον ο Τσόγκας θα μπορούσε να πει, αλλά είναι πια μακαρίτης (RIP).
Το θέμα της αισθητικής, ήταν το λιγότερο.
Στο περιοδικό, υπήρχαν τεράστια ψεύδη.
Το θέμα της αισθητικής, ήταν το λιγότερο.
Στο περιοδικό, υπήρχαν τεράστια ψεύδη.
Σε σειρά τευχών, για παράδειγμα, εμφανίζονταν, οι Beatles, να έχουν δώσει ηλίθιες συνεντεύξεις, στους ...Μοντέρνους Ρυθμούς!
Βεβαίως, τέτοιες συνεντεύξεις ποτέ δεν υπήρξαν, αλλά ο Τσόγκας, θα σκέφτηκε, πως ήταν μάλλον αδύνατον να πληροφορηθούν τα Σκαθάρια, την απάτη. Σε μία τέτοια συνέντευξη, που εμφανίζεται να δίνει ο John Lennon, αποκλειστικά στους Μοντέρνους Ρυθμούς, φέρεται να δηλώνει πως το μεγαλύτερο του όνειρο, είναι να γίνει πολυεκατομμυριούχος!
Άλλες συνεντεύξεις που εμφανίστηκαν στο περιοδικό, όπως του Hendrix, ήταν μούσια, ή μεταφορές από ξένα περιοδικά, μέσα όμως από τον παραμορφωτικό καθρέπτη του Τσόγκα.
Άλλες συνεντεύξεις που εμφανίστηκαν στο περιοδικό, όπως του Hendrix, ήταν μούσια, ή μεταφορές από ξένα περιοδικά, μέσα όμως από τον παραμορφωτικό καθρέπτη του Τσόγκα.
Η εικόνα που έδωσαν οι Μοντέρνοι Ρυθμοί, για το ελληνικό ροκ, ήταν μια εικόνα άνευρη, γελοία. Mια εικόνα, που καταδεχόμαστε να δούμε, όχι για να πληροφορηθούμε για την σπουδαία υπόθεση του ελληνικού ροκ, αλλά για να αντιληφθούμε, από που, πήραν γραμμή, οι διάφοροι δισκορύχοι. Παρεπιδημούν στον χώρο τέτοιοι πολλοί.
Νταλούκα, είσαι το λιγότερο για λύπηση.... Κρίμα που δεν ζούσες τότε ως ενεργός beatnik για να έπειθες (το λαμόγιο) τον Τσόγκα να κάνει αρχισυντάκτη τον Σίμο Τσαπνίδη, υπεύθυνο σύνταξης τον Παυλάρα τον Σιδηρόπουλο και συντάκτη ύλης την Κατερίνα Γώγου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣοβαρά τώρα χαρακτηρίζεις ενα περιοδικό "αναξιόπιστο" επειδή μεταφράζει το
"ντα, ντα, ντα" σε "τρα, λα, λα"...??? Σοβαρέψου!
Στην προσπάθεια σου να ...την πεις στην απέναντι πλευρά, αγγίζεις πράγματα αδιαπραγματευτα και ξεπερνάς τα όρια, που το μόνο που καταφέρνεις είναι να δημιουργείς περισσότερους εχθρούς. Μείνε στην έρευνα σου, η οποία έχει πολλά και αξιόλογα στοιχεία και άσε όλα τα υπόλοιπα που κούρασαν...
Φιλικά, Νίκος Σάρρος
Δε γινότανε ρε φίλε. Οι Μοντέρνοι Ρυθμοί είχαν το δικό τους βιολί. Π.χ. στο τεύχος της 10ης Μαΐου 1967 διαβάζουμε ότι:
Διαγραφή"ο κόσμος των τηνέιτζερς ουδεμία σχέση έχει με τον κόσμο των ακούρευτων Μπήτνικς και τους τέντυ μπόυς. Είναι γνήσια Ελληνόπουλα που θέλουν να νιώσουν τη χαρά της ζωής και ξέρουν ότι τώρα που ανέλαβε τη διακυβέρνησι της χώρας ο Εθνικός μας Στρατός και υπάρχει η Εθνική Κυβέρνησι τής 21ης Απριλίου, θα δημιουργηθεί το και το αληθινό χαρούμενο Ελληνικό τραγούδι, που θα το αγαπήσουν όσο αγαπούν την όμορφη γαλανή πατρίδα μας, την αιώνια Ελλάδα". Ενώ στο εκδοτικό σημείωμα της 24ης Μαΐου 1967 δηλώνεται κατηγορηματικά ότι "οι μπήτνικς, η μουσική τους και η κουλτούρα τους δεν θα φιλοξενούνται πλέον στις στήλες του περιοδικού λόγω της αντικοινωνικής συμπεριφοράς τους" κι ότι "φωτογραφίες συγκροτημάτων και καλλιτεχνών με μαλλιά αλά Μπήτνικς δεν επιτρέπεται πλέον να δημοσιεύονται".
Για τόση τραλαλο-σοβαρότητα μιλάμε. Ακόμα και το Μπογδάνο να είχαν αρχισυντάκτη, τέτοιο γλείψιμο δε θα το ρίχνανε.
Νταλούκα, πραγματικά ..."άλλα αντ'αλλα της Παρασκευής το γάλα"!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠετάχτηκες απο το τεύχος 5 των Μ.Ρ. (έτος 1964) στο 1967 και στο πρώτο τεύχος επί χούντας- σχεδόν 3 χρόνια μετά για να αποδείξεις ΤΙ;;;!!!
Κανείς δεν διαφωνεί ότι ακόμα και στους Μοντέρνους Ρυθμούς έβαλε χέρι η χούντα. Αλλά δεν μπορεί ένα περιοδικό να χαρακτηριστεί "αναξιόπιστο ντοκουμέντο", επειδή έγραψε αυτό, ας σοβαρευτούμε! Άλλο αναξιόπιστος, άλλο (κάποια στιγμή) υπό επιτήρηση και κατευθυνόμενο! Επιβλήθηκε να γραφτεί, γράφτηκε και τέλος! Αναξιόπιστο θα ήταν το περιοδικό αν μας έγραφε ότι ο Καρακαντάς ήταν ντράμερ και ο Ντέμης Ρούσσος αδύνατος! Άλλωστε αν δεις την μετέπειτα ροή των τευχών, όχι μόνο δεν απαγορεύτηκαν οι φώτο των μαλλιαδων αλα Μπήτνικς, αλλά (μετά από λίγο καιρό) έμπαιναν κανονικότατα!
Θα σου ξαναπώ το ίδιο: Ασχολήσου με την όποια έρευνα σου και προσπάθησε να ΚΑΤΑΝΟΗΣΕΙΣ πως ήταν η Ελλάδα τότε! Μην βασίζεσαι σε μετέπειτα λεγόμενα κάποιων για να εξηγήσεις προγενέστερες καταστάσεις. Και το κυριότερο, μην μηδενίζεις πράγματα τα οποία έχουν πάρει στην ιστορία την θέση που τους αξίζει.
Νίκος Σάρρος