Παρασκευή, 7 Δεκεμβρίου 2012

Cult βραδιές στο Rodeo. Χρήστος Καλοπίτας, Δεκέμβριος 1983 και Ιανουάριος 1984

Η πρώτη εμφάνιση των Last Drive σε βραδιά- πάρτι Cult στο Rodeo, Δεκέμβριος 1983. Οι περισ­σότεροι των θεατών έχουν το χαρακτηριστικό ντύσιμο του New Wave. Φωτο­γραφία Γ.Τουρκοβασίλης.

Ονόμασα τις βραδιές Cult, από τους Southern Death Cult, ένα γκόθικ συγκρότημα της δεκαετίας του ‘80. Στο διαφημιστικό flyer έγραψα: «Last Solution and Cult present cult nightmoves, live music, performances and videos» (Μαρτυρία Χρήστου Καλοπίτα)

Τον Απρίλιο του 1984, ο Παύλος Σιδηρόπουλος, σε γράμμα του στο περιοδικό Μουσική, απαντώντας στον συντηρητικό «δημοσιογράφο» Κώστα Αρβανίτη, αναφέρει ότι αισθανόταν υπερήφανος που βοήθησε να πραγματοποιηθούν βραδιές γκοθ, πανκ και new wave στο κλαμπ Rodeo. Ο στενόμυαλος Αρβανίτης, είχε χαρακτηρίσει τότε εκείνες τις βραδιές σαν «τούλια» και «τζαμαρίσματα με υπηρέτες του Δράκουλα», δείχνοντας έτσι την άγνοιά του, αλλά και την απέχθεια που είχε, σε οτιδήποτε δεν περιοριζόταν στα μέτρα του συντηρητισμού του. 


Αγόρια και κορίτσια παρακολουθούν παράσταση σε βραδιά- πάρτι Cult στο Rodeo, Δεκέμβριος 1983. Φωτογραφίες Γ.Τουρκοβασίλης

Ποιές ήταν λοιπόν εκείνες οι περίφημες βραδιές , για τις οποίες έγινε ο λόγος; Ήταν σειρά εκδηλώσεων με μορφή γκοθ πάρτι, που είχαν συνθηματικό όνομα Cult. To Cult, ήταν έμπνευση του dj Χρήστου Καλοπίτα, ο οποίος από το τέλος Δεκεμβρίου 1983, μέχρι και το τέλος του Ιανουαρίου του 1984, δημιούργησε στο Rodeo, ένα πρωτόγνωρο για τα τότε κλαμπ περιβάλλον.

Ο προσερχόμενος στο Rodeo, συναντούσε στην είσοδο τον Παύλο Σιδηρόπουλο, δίπλα σε δύο απίστευτα άτομα, ένα αγόρι (με κατάμαυρα ρούχα, ροζάριο και σταυρό) και ένα κορίτσι (με ξυρισμένο κεφάλι, ντυμένη με κατάμαυρο φόρεμα). Ο Σιδηρόπουλος έλεγε απλά «καλησπέρα» και έδινε το εισιτήριο, μια δουλειά που πρόσφερε αφιλοκερδώς. Ακολούθως, το κορίτσι (Ιωάννα Αναγνωστοπούλου) αναλάμβανε τον προσερχόμενο να τον οδηγήσει στα ενδότερα του μαγαζιού. Με αργές, σχεδόν ιερατικές κινήσεις και κρατώντας αναμμένο κερί, στο οποίο ήταν επικολλημένη βαλσαμωμένη νυχτερίδα, η Ιωάννα κατέβαινε τα σκαλιά. Ο πελάτης μόλις διέκρινε υπό το φως του κεριού, διότι άλλα φώτα δεν υπήρχαν, ότι στα πλαϊνά της σκάλας υπήρχε συρματόπλεγμα. Η σκάλα κατέληγε στο σημείο του εσωτερικού, στο οποίο είχε αναρτηθεί μεγάλο κάδρο με φωτογραφία του Peter Murphy. Στο εσωτερικό του Rodeo, επικρατούσε ημίφως. Ο πελάτης έβλεπε στο βάθος μια έγχρωμη τηλεόραση, η οποία μέσω βίντεο, πρόβαλλε σκηνές από έργα του Δράκουλα, ή από το Σατυρικόν του Φελίνι, ή το Ziggy Stardust του Bowie και άλλα. Στο κέντρο, υπήρχε κυκλικός χώρος διαμορφωμένος με τσουβάλια και σύρματα σαν ένα κλουβί, εντός του οποίου βρισκόταν ο Καλοπίτας. Στο ταβάνι, υπήρχαν λευκά τούλια, στερεωμένα σε ξύλινη κατασκευή, σαν πέργκολα, όπου φώλιαζαν και μερικές ζωντανές νυχτερίδες που είχε αγοράσει ο Καλοπίτας, για να τις αμολήσει μέσα στο μαγαζί. Η βραδιά κυλούσε με μουσική new wave, πανκ και ροκ. Σε αυτές τις περίφημες βραδιές εμφανίστηκαν και διάφορα σχήματα όπως οι Last Drive, οι FMQ αλλά και ο ντανταϊστής Λάμπρος, τον οποίο και βλέπουμε σε φωτογραφία του Γιώργου Τουρκοβασίλη να έχει περιτυλιχτεί με τα άσπρα τούλια και να δίνει την δική του μοναδική παράσταση.

2 σχόλια:

  1. Ημουν εκεί τη βραδιά που εμφανίστηκαν οι FMQ όταν ήταν ακόμη και οι πέντε. Ο Σιδηρόπουλος από κάτω να χτυπιέται και να μη τους αφήνει να σταματήσουν.
    Ζητούσε ξανά και ξανά ανκόρ και φαινόταν να την έχει καταβρεί όπως όλοι μας. Εμείς που ζήσαμε εκείνη την εποχή σε ευχαριστούμε που τα γράφεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συγκινητικό σχόλιο.. με πήγες εκεί. Ναι, έτσι ήταν, μια περίεργα σκοτεινή έλξη. Να είσαι καλά

      Διαγραφή