Κυριακή, 8 Νοεμβρίου 2015

Η ΓΥΜΝΗ ΣΤΗ ΣΤΕΓΗ -Περφόρμανς

Η  Poppy Jackson κατά την τετράωρη περφόρμανς με τίτλο Site. (Photo: Courtesy of the artist)


Περφόρμανς υπό μορφή γυμνής καθιστικής διαμαρτυρίας, πραγματοποίησε την προηγούμενη εβδομάδα, η καλλιτέχνις  Poppy Jackson.
Η καλλιτέχνις σκαρφάλωσε στη στέγη κτιριακού συγκροτήματος και παρέμεινε καθισμένη εκεί και γυμνή, επί τέσσερις ώρες. 


Κεντρική ιδέα της περφόρμανς, ήταν η έννοια του Site, ως
τόπος, ιστός, φυλακή. 
Η ιδέα, για πολλούς ακατανόητη, και συνεπώς αναμενόμενες και οι αντιδράσεις εκείνων που από την μια στραβολεμιάστηκαν για να δουν, από την άλλη, καλούσαν αγανακτισμένοι την αστυνομία.
Συνεπώς, αυτή η  υποκριτική συμπεριφορά αρκετών θεατών, αποτελούσε μέρος της περφόμανς. Το έργο τέχνης αυτής της μορφής, έχει ως στοιχεία του και τις αντιδράσεις. 



Αν ως Site, ορίσουμε το σύγχρονο περιβάλλον ζωής, ο ελεύθερος είναι αυτός που ανεβαίνει ψηλά, πάνω από όλα. Κάτω διάφοροι, siteποιημένοι, άνθρωποι που δεν ενδιαφέρονται παρά για την επιβίωση, άλλοι που κάνουν λαμπρές μπιζνες, υπάρχουν πολλά είδη, ακόμη και οι φασίστες.
Ο καλλιτέχνης, γυμνός, πάνω από όλα.
Οι από κάτω, τον περιεργάζονται, τον κοροϊδεύουν, σκανδαλίζονται ή τον χειροκροτούν, αναλόγως. 

Γνωστή περφόρμανς σε στέγη, και εκείνη των Beatles, οι οποίοι έδωσαν το περίφημο Rooftop Concert (30 Ιαν 1969), προκαλώντας ανάλογες αντιδράσεις στους υπο-κείμενους και siteποιημένους ανθρώπους. 
Οι Beatles, δεν ήταν οι πρώτοι που ανέβηκαν στα υψηλά της τέχνης κεραμίδια.
Προηγούνται άλλοι πολλοί, και πριν από όλους, είναι οι αιώνιοι πιτσιρίκοι, που πάντα σε στέγες, κεραμίδια και ταράτσες κατέφευγαν για να παίξουν μακριά από το γκρίζο.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου