Συνέβη λοιπόν κι αυτό: Κάποιοι άσχετοι "αξιολογητές", κατόρθωσαν να φέρουν τη ΝΕΡΙΤ, στα μέτρα του Παρελθόντος.
Το γεγονός φέρνει οσμή σκανδάλου, και επειδή το όλο θέμα έχει περιπλεχτεί σαν Γόρδιος Δεσμός, απαιτείται άμεσα, Πολιτική λύση.
Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΜΑΡΤΥΡΙΑ
Συμμετείχα στον Διαγωνισμό
της ΝΕΡΙΤ διεκδικώντας θέση στην ειδικότητα Σύνταξη-Παραγωγή Ειδήσεων-Εκπομπών,
με έδρα την Αθήνα (59 θέσεις).
Έφθασα και στην τρίτη φάση
(συνέντευξη) και στον τελικό πίνακα κατάταξης, κατέλαβα την 79η θέση.
Τι έμαθα από τη συμμετοχή μου
αυτή στον Διαγωνισμό;
Ότι πολλοί και γνωστοί βυσματιούχοι
θριάμβευσαν, ενώ πολλοί άξιοι, έμειναν έξω.
Α-Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟΥ
Στην αξιολόγηση του
Βιογραφικού, υπάρχουν ενδείξεις για μεθόδευση και αποδείξεις για σοβαρές
αδικίες. Θα αναφερθώ, με παράδειγμα, την δική μου περίπτωση.
Απόδειξη Αδικίας.
Εδώ, υπάρχει μια μαγική εικόνα,
και μια «πρωτοτυπία», που πιστεύω θα μείνει γνωστή σαν το Παράδοξο των Τριών.
Τρεις άνθρωποι Α, Β, Γ,
αξιολόγησαν το βιογραφικό μου και έδωσαν αντίστοιχα μόρια : 620, 385, 490.
Σύνολο μορίων 1495, αλλά
βαθμολογήθηκα μόνο με 875.
Υπήρχε ο κανόνας, να
λαμβάνεται το άθροισμα των δύο βαθμολογιών που μεταξύ τους απέχουν λιγότερο.
Άλλος υποψήφιος, ο οποίος έλαβε
αντίστοιχα
μόρια : 610, 225, 430.
Σύνολο μορίων 1265,
βαθμολογείται με 1040.
Δηλαδή, τρεις άνθρωποι, με
αξιολόγησαν και οι τρεις, θετικότερα από τον άλλο υποψήφιο, και όμως, το σύστημα
δίνει πολύ χαμηλότερη βαθμολογία, σε μένα!
Αν εγώ, είχα την «ατυχία», οι
αξιολογητές μου να με αξιολογούσαν χαμηλότερα, όπως τον άλλο, θα είχα περάσει.
Ενδείξεις Μεθόδευσης.
Αλλά έρχομαι και στην ουσία
της Αξιολόγησης.
Κάποιοι αόρατοι (δεν μάθαμε
ακόμα τα ονόματά τους) αξιολογητές βιογραφικών, αποφάνθηκαν για την τύχη πολλών
συναδέλφων.
Εδώ υπάρχει ΤΕΡΑΣΤΙΟ θέμα,
αφού δεν γνωρίζουμε αν πραγματικά καταρτίστηκε το Μητρώο.
Με μια ματιά στον αναλυτικό
Πίνακα κατάταξης,
μπορούμε να διαπιστώσουμε ότι :
1-Αμείβονται με πολλά μόρια,
βιογραφικά που δεν έχουν να επιδείξουν άλλο έργο εκτός του ότι δούλευαν στην
πρώην ΕΡΤ
2-Υποβαθμίζονται βιογραφικά
που έχουν να επιδείξουν πολυετή δημοσιογραφική πορεία, συγγραφικό έργο και
διεθνή ενίοτε αναγνώριση
Ο συνδυασμός των δύο, αποτελεί
σοβαρότατη ένδειξη, ότι υπήρξε μεθόδευση για να φέρουν κάποιοι, τη ΝΕΡΙΤ στα
μέτρα τους.
Τελικά, ένας μηχανισμός
αδιαφάνειας, έχρισε με τον τίτλο του καλύτερου, πολλούς μέτριους, και χαρακτήρισε ανάξιους,
πολλούς αρίστους.
Όλα αυτά έγιναν με το
παραπλανητικό σύνθημα ΤΟ ΣΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΝΕΡΙΤ, ΤΟ ΑΥΡΙΟ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ, που όμως ύστερα
από τα αποτελέσματα, σωστότερα θα πρέπει να λέγεται ΤΟ ΧΘΕΣ ΤΗΣ ΕΡΤ, ΤΟ ΣΗΜΕΡΑ
ΤΗΣ ΝΕΡΙΤ, ΤΟ ΑΥΡΙΟ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ.
Ας μας πει λοιπόν η επιτροπή
που αξιολόγησε τα βιογραφικά: Πρώτα, ποιοι την αποτελούσαν. Δεύτερον, με ποια
κριτήρια βαθμολόγησαν. Τρίτον, πώς συμβαίνει να μην έχουν προσέξει ονόματα, που
αν απλώς τα γκουγκλάρεις, γεμίζεις από αναφορές και δημοσιεύματα.
Τέταρτον, για ποιο περίεργο
λόγο προώθησαν σε ψηλές θέσεις κάποιους που στον δικτυακό χώρο, αναφέρονται με μοναδικό τους
προσόν, ότι εργάζονταν στην πρώην ΕΡΤ.
Β- Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ
Στην τρίτη φάση, δηλαδή της
Συνέντευξης, συνέβησαν απίστευτα πράγματα.
Αναφέρω την προσωπική
μαρτυρία.
Ένας Αξιολογητής, προσπάθησε να με μειώσει,
αφήνοντας κάπου να εννοηθεί, ότι δεν γνωρίζω καλά την Ελληνική γλώσσα.
Συγκεκριμένα, όταν είπα τη
φράση «Καμιά φορά γίνονται και ατοπίες», έσπευσε να με διορθώσει λέγοντας
«Ατοπήματα και όχι ατοπίες». Απάντησα ευγενικά «Ατοπήματα, αν το προτιμάτε, αλλά και η λέξη ατοπίες, υπάρχει».
Αν όμως, ο Αξιολογητής, δεν
γνωρίζει την ύπαρξη της λέξης «Ατοπία», μπορεί να αξιολογεί;
Αυτό που κατάλαβα, στην
διάρκεια της συνέντευξης, ήταν ότι ο συγκεκριμένος Αξιολογητής, έπασχε από το
σύνδρομο του Σωτήρα του Έθνους. Και ως «Σωτήρας», δεν αξιολογούσε με
αντικειμενικά κριτήρια, αλλά αν όσα έλεγες, συμφωνούσαν με τις δικές του ιδέες
και γούστα.
ΓΙΑ ΠΑΡΑΑΔΕΙΓΜΑ: Μίλησα, για
την αναγκαιότητα της σύνδεσης της ΝΕΡΙΤ με το νεανικό κοινό, για την
αναγκαιότητα και μιας δημοσιογραφίας που να καταγράφει ένα διαφορετικό και εν
πολλοίς αδικημένο πολιτισμό (δηλαδή την κουλτούρα των νέων). Ανέφερα με
παραδείγματα, την ειδίκευσή μου σε αυτόν τον τομέα.
Είπα This Kosmos
is not Enough, τολμώντας καλοπροαίρετη
κριτική στο Ραδιοφωνικό Πρόγραμμα της ΝΕΡΙΤ (Kosmos), που δίνει βήμα στις νεανικές μουσικές όλου του
Κόσμου, πλην της Ελλάδας.
Και με τους δικούς μας, τι γίνεται;
Πότε θα πέσει αυτό το Τείχος δυσπιστίας ανάμεσα στην
Δημόσια ΡαδιοΤηλεόραση και τους νέους;
Το θέλουμε αυτό, δεν το θέλουμε;
Το BBC κινείται σε
αυτή την κατεύθυνση.
Αφού λοιπόν ο συγκεκριμένος
αξιολογητής, άκουσε την τοποθέτησή μου, με ρώτησε:
-Για να δούμε λοιπόν, αν
γνωρίζετε από Πολιτισμό... πέστε μου τα σπουδαιότερα έργα του Στρατή Μυριβήλη!
Εδώ νομίζω ότι υπάρχει άλλο τεράστιο
θέμα.
Η ερώτησή του, αποδείκνυε
ότι, μη γνωρίζοντας το δικό μου γνωστικό
αντικείμενο, με αξιολογούσε, με γνώμονα το δικό του.
Το μεγάλο ερώτημα, δεν είναι
αν εγώ έχω διαβάσει Στρατή Μυριβήλη, αλλά αν η ΝΕΡΙΤ θέλει να στελεχωθεί με
ειδικούς που θα την συνδέσουν με τη νεολαία. Το θέλει;
Αν το ήθελε, θα έπρεπε να
έχει στις επιτροπές, ανθρώπους σαν τα διευθυντικά στελέχη του BBC ή
την Καθηγήτρια Christine Henseler του Union
College.
Αλλά δυστυχώς. Για άλλη μια
φορά, φοβάμαι ότι υπήρξε ένας γεροντοκορισμός, και ότι η εταιρεία απομακρύνεται
με ταχύτητα πυραυλοκίνητου, από τη νέα γενιά.
ΕΝ ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΙ
Συνάδελφοι, όλοι εσείς οι
άξιοι, που σας έφαγε ο μηχανισμός και μείνατε έξω. Ψυχραιμία.
Θα πάρουμε προς το παρόν, τον
δρόμο που περνά από το οικόπεδο με τις τσουκνίδες, όμως με ψηλά το κεφάλι.
Και γνωρίζοντας την αξία
μας, θα κρατήσουμε τα μάτια
στραμμένα στο Μέλλον. Εκεί υπάρχει ένας "αξιολογητής" και ρωτά «Ποιος τους προσέλαβε
όλους αυτούς;». Μη πει κανείς «Εσύ, ο
μαλάκας!».
Δεν θα φταίει μόνον αυτός.
Μαζί μ αυτόν, θα είμαστε κι εμείς φταίχτες, αν πέσουμε από φόβο αμαχητί, τούτη
την κρίσιμη ώρα.
Αν θέλουν να μας κάνουν να
πιστέψουμε ότι οι γνωστοί καρεκλοκένταυροι του Παρελθόντος, αποτελούν το Μέλλον
του τόπου, ΟΧΙ δεν θα το δεχτούμε ποτέ.
Και δεν θα κατεβούμε από το
Πλοίο, δεν θα υψώσουμε Λευκή Σημαία, δεν θα παραδοθούμε στους άσχετους. Δεν
είμαστε μαλάκες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου