Τρίτη, 3 Ιουνίου 2014

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΣΤΑ ΜΑΤΑΛΑ : Μια Εμπορική Συμφωνία.

Ποιος διοργανώνει το Φεστιβάλ στα Μάταλα;

Πολλοί εθελοντές που δουλεύουν αφιλοκερδώς (και τους αξίζουν συγχαρητήρια), νομίζουν ότι το Φεστιβάλ, το διοργανώνει ο Δήμος. Άλλοι, έχουν την εντύπωση, ότι διοργανώνεται από τον τοπικό Πολιτιστικό Σύλλογο, όπως βεβαίως και θα έπρεπε.Τίποτα από αυτά δεν ισχύει. 

Το Φεστιβάλ, είναι αποτέλεσμα εμπορικής συμφωνίας, μεταξύ του Γραφείου Δημάρχου και μίας εταιρείας που έχει έδρα στην Αγγλία, την FoundIn Music.
Όταν λέμε «Γραφείο Δημάρχου», δεν εννοούμε την απερχόμενη Δήμαρχο, αλλά τους «ειδικούς» της συμβούλους. Αυτοί παίρνουν τις βασικές αποφάσεις στην Κρήτη, και κάποιες άλλες βασικές αποφάσεις, σύμφωνα με την εμπορική συμφωνία, παίρνονται στην Αγγλία, από την FoundIn Music.

Οι δύο εταίροι (Γραφείο Δημάρχου και FoundIn Music) , συνεργάζονται επίσης και με μία άλλη εταιρεία, που φαίνεται να έχει αναλάβει τα «ταξιδιωτικά πακέτα», την Generation Music Club, που έχει επίσης έδρα της, στην Αγγλία. 

Σκαν από την επίσημη ιστοσελίδα του Φεστιβάλ, όπου και πληροφορούμστε ότι αποτελεί ένα joint-venture (Εμπορική Συμφωνία) μεταξύ του Γραφείου Δημάρχου και της Εταιρείας FoundIn Music, σε συνεργασία με την Generation.

Γιατί ενδιαφέρθηκαν αυτές οι εταιρείες να συνεργαστούν στην υπόθεση του Φεστιβάλ των Ματάλων. Γιατί είναι πολλά τα λεφτά. Σύμφωνα με τα όσα λέει το Γραφείο Δημάρχου, ο τζίρος στη διάρκεια του Φεστιβάλ, είναι γύρω στο 1 εκατομμύριο ευρώ, αλλά σύμφωνα με δικούς μας υπολογισμούς, θα πρέπει να ξεπερνά τα δέκα εκατομμύρια και αν βάλουμε και τα διαφημιστικά projects, ταξιδιωτικά πακέτα κλπ, το ποσό εκτοξεύεται σε άγνωστα ύψη. Από αυτό το ποσό, φυσικά οι κρητικοί εθελοντές, που αποτελούν την ψυχή και τον κορμό, δεν θα πάρουν τίποτα. Οι δε καλλιτέχνες, συνήθως ολίγα. Τα μεγάλο ποσό, πηγαίνει σε άλλες τσέπες. 

H FoundIn Music, στην ιστοσελίδα της, πληροφορεί τους πελάτες της στο εξωτερικό, ότι αυτή διοργανώνει το Φεσταβάλ των Ματάλων!

Η FoundIn Music, είναι ουσιαστικά μια διαφημιστική εταιρεία. Αναλαμβάνει να διαφημίσει προϊόντα και πολυεθνικές εταιρείες, προτείνοντας «ομάδες στόχους/target groups».
Η ίδια η εταιρεία, στο site της, και απευθυνόμενη στους πελάτες στο εξωτερικό, εξηγεί ότι χρησιμοποιεί τη μουσική για να περάσει έξυπνα, ένα εμπορικό προϊόν στους «στόχους»...

We investigate ways in which we can help businesses, use music to connect with target audiences...
Επινοούμε τρόπους, με τους οποίους βοηθούμε επιχειρήσεις να χρησιμοποιούν την μουσική για να συνδεθούν με ακροατήρια-στόχους...

Η FoundIn Music, μας πληροφορεί ακόμη, ότι ένας από τους τρόπους που χρησιμοποιεί, είναι η διοργάνωση διαφόρων Events και σαν παράδειγμα αναφέρει το Φεστιβάλ που διοργανώνει στα Μάταλα.
Ένα άλλο παράδειγμα που αναφέρει είναι το Road trip to Matala, το οποίο επίσης χαρακτηρίζει Event και που διευκρινίζει ότι έχει στόχο, να διαφημίσει ένα εμπορικό προϊόν, συνδέοντάς το με το Φεστιβάλ των Ματάλων. Η VW λοιπόν που ήθελε να διαφημίσει το νέο κατσαριδάκι της, απευθύνθηκε στην FoundIn Music, η οποία και επινόησε το ταξίδι στα Μάταλα (Για το πρότζεκτ Road to Matala δες και ΕΔΩ). 
Το ταξίδι αυτό, παρουσιάστηκε από τους ειδικούς συμβούλους του Γραφείου Δημάρχου, σαν τεράστια επιτυχία που διαφημίζει στο εξωτερικό, τα Μάταλα και την Κρήτη, ενώ δεν ήταν τίποτε άλλο παρά ένα κόλπο που διαφήμιζε την VW. Είναι απλό. Όταν συναντιόνται δύο brand names, εκείνο που ωφελείται είναι το ασθενέστερο. Αν κάνουμε ταινία και βάλουμε τις Καρυάτιδες να πίνουν Κόκα Κόλα, δεν ωφελούνται οι Καρυάτιδες, αλλά η Κόκα Κόλα. Κατά τον ίδιο τρόπο, λειτουργεί και η σύνδεση VW-Ματάλων.
Ο ισχυρισμός ότι το φιλμ του ταξιδιού διαφημίζει τα Μάταλα, είναι δικαιολογία και αποτελεί την επιχρύσωση του χαπιού, που προορίζεται να καλμάρει πιθανές  αντιδράσεις στην Κρήτη.

Βεβαίως, η σύνδεση με το εμπόριο δεν είναι κάτι κακό. Δεν βλάπτει το αλάτι, αλλά το αλμυρό. Σκοπός είναι να μην το κάνουμε λύσσα. Επίσης, θα πρέπει να υπάρχει διαφάνεια, και να γνωρίζουμε τους κανόνες. Στις προτεραιότητες του καινούργιου Δημάρχου, είναι και ένας Διαχειριστικός Έλεγχος. Ο Γιώργης Αρμουτάκης, θέλει να δει επιτέλους, ποιος ωφελήθηκε περισσότερο και αν υπάρχουν γκρίζες ζώνες. Σε κάθε περίπτωση, η Εμπορική Συμφωνία πρέπει να αναθεωρηθεί και οι αποφάσεις να λαμβάνονται αποκλειστικά στην Κρήτη. Το Φεστιβάλ πρέπει να πάψει να εκχωρείται. Να γίνει τελικά Κρητικό που σημαίνει να κατευθύνεται από παράγοντες του εγχώριου Πολιτισμού και Εμπορίου. Όλα αυτά, δεν έχουν στόχο να βλάψουν το Φεστιβάλ, όπως μερικοί ισχυρίζονται, αλλά να το αναβαθμίσουν. Ας μην ανησυχούν οι ξενοδόχοι και οι έμποροι. Αν ατονήσει η «παρακαταθήκη», ο χαρακτήρας της Διεθνούς Πολιτιστικής Κληρονομιάς, όλα μετά καταρρέουν. Ναι στο Εμπόριο, αλλά όχι ΜΟΝΟΝ Εμπόριο. Ο Ερμής, δεν ήταν μόνον προστάτης του Εμπορίου, ήταν και Λόγιος, προστάτης της Τέχνης. Και δεν υπάρχει Έμπορος που προκόβει, αν χάσει τον Λόγιο χαρακτήρα.


(Συνεχίζεται)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου