Σάββατο 23 Ιανουαρίου 2016

Sarah P. - Το FREE και ένα γράμμα της, από το Βερολίνο.

H Sarah P. (Φωτογραφία Christoph Neumann, 2015)

Το FREE, πρώτο άλμπουμ της Sarah P. (πραγματικό όνομα Σάρα Άννα Ψάλτη), είναι ένα λαμπερό διαμάντι του απροσδιόριστου Ροκ.
Περιγράφει βιώματα, εγκατάλειψης, προδοσίας και μοναξιάς, και εξυμνεί την απόφαση να αφήσεις όλα τα μίζερα πίσω, και από ρινόκερος, να γίνεις ελάφι.
Περιέχει τραγούδια, που η Σάρα, έγραψε αμέσως μετά την αποχώρησή της από το σχήμα Keep Shelly In Athens, δηλαδή τραγούδια ετών 2014 και 2015.
Λίγα γνωρίζουμε για τους πραγματικούς λόγους του χωρισμού, διότι η ίδια επέλεξε να αναφερθεί πολύ γενικά, χωρίς λεπτομέρειες και ονόματα. 
Όμως, η Τέχνη γίνεται ιδιωτικό ημερολόγιο σε ξένα χέρια, και από τους στίχους των τραγουδιών, αντιλαμβανόμαστε, το τι προηγήθηκε.

Στα  τραγούδια του εξαιρετικού αυτού EP, υπάρχουν εικόνες από:  αίσθημα μοναξιάς, χέρια παγωμένα, και αγκαθωτά σύρματα, και η αγωνιώδης αναζήτηση για ένα  σπίτι ζεστό, αλλά και η απόφαση της φυγής, σε μια νέα ζωή. Ο δίσκος ονομάζεται FREE, ορίζοντας έτσι, πολύ φανερά, την κίνηση προς την ελευθερία.

Μου αρέσει πολύ το τραγούδι της Golden Deer. Αυτό το χρυσό ελάφι, το ονειρεύτηκα κι εγώ, αλλά και όλοι φαντάζομαι, που νιώθουν βραχνά και θέλουν να φύγουν...


Golden deer, you run free
away from here - where you go is a mystery!
In my land, in my fantasy,
I come with you, you show me my destiny

Beautiful scheme!
I shouldn't have been here -I sup my fears
Hide and seek!
My skin became sheer - I smell love and myrrh

I see you in the dark so clear
Your golden color paints my tears

We move, we dance, we fall apart
We're drunken souls in one heart.

Hold on me - maybe we'll see something
I don't know what that could be
Stay with me and maybe we'll see something
I don't know what that could be

(maybe we see something - I don't know)
Just stay with me
Stay with me

ΓΡΑΜΜΑ ΣΤΗΝ ΣΑΡΑ
Έγραψα στη Σάρα (τώρα ζει στο Βερολίνο) τα εξής :

20 Ιαν 2016
Μίλησε μου αν θες ...
Για εκείνο που βίωσες και είπες ως εδώ φεύγω
Για τη σκέψη του eraserestart / περίγραψέ μου τι νιώθεις
Πες μου ακόμη, αν μετά το restart, το αίσθημα μοναξιάς παραμένει. Τα χέρια είναι ακόμα παγωμένα; υπάρχει ο φόβος του άγνωστου;
Μου αρέσει πολύ το χρυσό ελάφι. Είναι μια σκέψη που κι εγώ έκανα, βάζοντάς τη (στο βιβλίο που γράφω) στη Νεφεριάνα, ένα κορίτσι που φεύγει κι αυτό. Μίλησέ μου λοιπόν γι αυτό το όνειρο με το χρυσαφένιο ελάφι
Τέλος, πες μου ειλικρινά, τι κάνει κάποιον  «ελεύθερο»; Τι είναι –για σένα- η Ελευθερία;

Μανώλης Νταλούκας 

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΣΑΡΑΣ

22 Ιαν 2016
Βίωσα πολλά - θα έλεγε κανείς πως άργησα να πάρω την απόφαση. Η Αθήνα άρχισε να με πνίγει. Βία και συναισθηματική ναυτία. Όχι πως δεν κουβαλάω τις ίδιες σκέψεις κι εδώ που είμαι - τους ίδιους ακριβώς εφιάλτες βλέπω κι εδώ, οι ίδιοι δαίμονες με κυνηγούν. Τον τελευταίο καιρό στην Αθήνα ένιωσα πίεση και προδοσία από πολλές και διάφορες πλευρές, αλλά κι από τον ίδιο μου τον εαυτό. Πριν να φύγω βρέθηκα στο πάτωμα κι όταν αποφάσισα πως πιο κάτω δεν πάω, πιο κάτω δεν έχει, τότε τα μάζεψα και έφυγα. Είναι εύκολο να κατηγορούμε τους άλλους για ένα δικό μας ανήφορο-κατήφορο. Με το να φύγω μακριά, έκοψα τα νήματα και άρχισα ξανά σε λευκό καμβά. Δεν έχει πια τόση σημασία η αφορμή, αλλά η πράξη του "ξεκινώ από την αρχή".

Εraserestart ονόμασα την εταιρεία μου. Η πρώτη φορά που μου ανήκει κάτι ολοκληρωτικά. Ο στόχος μου είναι να γίνει κάτι μεγαλύτερο και πιο σημαντικό από μία ακόμη δισκογραφική εταιρεία. Η ιδέα πίσω από την EraseRestart είναι να γίνει μια πλατφόρμα που προσφέρει γνώση και πληροφόρηση σε σχέση με τα δικαιώματα και τη δικαιοσύνη. Η βιομηχανία του θεάματος είναι πολύ σκληρή (και κατά το μεγαλύτερο μέρος της ανδροκρατούμενη). Σκληρή και συντηρητική. Η ζωή όσων καταπιάνονται με τα δημιουργικά είναι δύσκολη και γίνεται ακόμη πιο δύσβατη όταν αγνοείς τo τι και τι σου ανήκει. Θέλω να ενημερώσω και να προφυλάξω καλλιτέχνες και δημιουργούς (νέους και μη) από τις παγίδες που κρύβονται σε συμβόλαια και χειραψίες. Είχα το χρόνο να μελετήσω το δίκαιο, να ενημερωθώ και να καταλάβω τα λάθη μου. Άκουσα πολλές ιστορίες από πολλούς ανθρώπους του χώρου. Το πρώτο σκέλος του ονόματος της εταιρείας (erase) δεν υφίσταται πρακτικά. Δυστυχώς δε μπορεί κανείς να ξεχάσει, να διαγράψει εμπειρίες και λάθη. Συμβολικά όμως όλοι μπορούμε να πακετάρουμε τα όποια λάθη και τους όποιους κακούς υπολογισμούς, να τα στιβάξουμε σε μία κούτα στη σοφίτα (πάντα ήθελα μια σοφίτα) και να αρχίσουμε από την αρχή. Αυτή είναι η ιδέα πίσω από την εταιρεία

Η αλήθεια είναι όμως πως ο δίσκος μου θα είναι διαφορετικός (θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2016) - το βάρος, το φορτίο που υπάρχει στο EP δεν είναι τόσο μεγάλο πια. Τα περισσότερα κομμάτια του EP είναι γραμμένα δύο χρόνια πριν. Πλέον είμαι σε μία εντελώς διαφορετική θέση και ναι, ο φόβος του άγνωστου πάντα θα υπάρχει, αλλά είμαι πολύ πιο ασφαλής και σίγουρη. Έχω την απόλυτη υποστήριξη της οικογένειας μου, η οποία μεγάλωσε και θα μεγαλώνει. Έχω το σύντροφό μου που χωρίς εκείνον το "Free" δε θα μπορούσε να ελευθερωθεί. Είμαι ευγνώμων σε όλους όσοι μου στάθηκαν σε πολύ δύσκολες στιγμές και μου ζέσταναν τα "παγωμένα χέρια" για τα οποία μιλάς. Δε νιώθω πια μόνη, σε καμία περίπτωση. Είμαι περιτριγυρισμένη από υπέροχους ανθρώπους και νιώθω πως είμαι στο σπίτι που πάντα ήθελα και ονειρευόμουν να έχω.
Συμβαίνουν τόσα άσχημα στον κόσμο, θα ήταν πολύ εγωιστικό να με ταλαιπωρούν σκέψεις και γιατί περί μοναξιάς. Εαν ποτέ απομονώθηκα ήταν από επιλογή. Τόσοι άνθρωποι αυτές τις ημέρες αποχωρίζονται τις οικογένειές τους με τη βία. Με τη μουσική μου και τους στίχους μου θέλω από εδώ και στο εξής να ζεστάνω αυτά τα χέρια κι όχι να περιφέρω μιζέρια και μαυρίλα. Το λέω συνεχώς, είναι ωραία τα τραγούδια για τις ραγισμένες καρδιές από πρώην, νυν και μελλοντικούς αλλά, ως καλλιτέχνες έχουμε την άτυπη υποχρέωση να σχολιάσουμε την κοινωνία και την επικαιρότητα. Ακόμη και μέσα από τη χαζο-ποπ που μάλλον κάνω εγώ.

Το Golden Deer, είναι μια συνεργασία με τον Έλληνα παραγωγό/καλλιτέχνη Hiras. Στιχουργικά εμπνεύστηκα από ένα όνειρο που είχα πριν μερικούς μήνες. Το ελάφι είναι ένα άγριο ζώο, όμορφο και ατίθασο, ελεύθερο και εύθραυστο. Στο όνειρό μου με οδήγησε σε ένα μαγικό τόπο όπου το μόνο που έπρεπε να κάνω ήταν να ζήσω τη στιγμή - αλλιώς θα έπρεπε να φύγω. Κι είναι τόσο δύσκολο όταν έχεις πολλά στο μυαλό σου και προσπαθείς να είσαι πέντε βήματα μπροστά να αφεθείς και να απολαύσεις τη στιγμή. Το κομμάτι αυτό λειτουργεί ως υπενθύμιση για εμένα - να μη ξεχνώ ποτέ πώς το τώρα είναι πολύ πιο σημαντικό από το πριν και το μετά.

Η δικαιοσύνη είναι για εμένα ελευθερία και συμπαντική ισορροπία. Κάποιος θα πει πως οι κανόνες είναι άγκυρες που μας βυθίζουν - βλακείες θα του πω εγώ και θα τσακωθούμε. Δεν υπάρχει ζωή χωρίς κανόνες. Δεν υπάρχει ύλη χωρίς κανόνες. Τσιτάτα πολλά υπάρχουν περί ελευθερίας, τα περισσότερα τα βρίσκω σαχλά και γραφικά. Είμαι ελεύθερος όταν αφήνω το διπλανό μου να είναι ελεύθερος, όταν σέβομαι τους γύρω μου. Όχι θρησκευτικά (κάποιος μου είπε πως αυτό είναι το "σωστό"), αλλά γιατί ως νοήμων καταλαβαίνω πως αυτός είναι ο μόνος τρόπος να συνυπάρξω με τα υπόλοιπα όντα. Δυστυχώς απέχουμε πολύ από την ελευθερία ως κατάσταση, για αυτό και παραμένει το απόλυτο ιδανικό, παίρνοντας άλλες σημασίες ανάλογα με τα πιστεύω του εκείνου και του τάδε.

Σάρα Άννα Ψάλτη

Ευχαριστώ την Σάρα για την απάντηση.
Είναι κρίμα που ζει στο Βερολίνο, θα λέγαμε πολλά, αν ήταν Ελλάδα. 

ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΟΥ FREE, ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

1 σχόλιο:

  1. ενδιαφερουσα αναρτηση αλλα βαλτε στο soundcloud να εχει ρυθμιση στον ηχο γιατι μας πηρε τα αυτια..

    ΑπάντησηΔιαγραφή