Τα Μωρά στη Φωτιά. Από αριστερά Γιώργος Παπαϊωάννου, Στέλιος Salvador Παπαϊωάννου, Κατερίνα Μουστάκα και Παύλος Παυλίδης.
Παίρνουν το όνομά τους από το τραγούδι Baby’s on Fire, του Brian Eno,
ο οποίος είναι και βασικός επηρεασμός τους.Από τα καλύτερα συγκροτήματα του ελληνικού New Wave, που είχαν όμως εξαιρετική απήχηση στον παραδοσιακό ροκ χώρο. Σχηματίζονται το καλοκαίρι του 1986 στη Βέροια. Η σύνθεσή τους είναι, τα αδέλφια Στέλιος και Γιώργος Παπαϊωάννου και ο φίλος τους, Παύλος Παυλίδης. Αργότερα, στη Θεσσαλονίκη, μέλος του γκρουπ γίνεται και η εκεί φοιτήτρια Ιατρικής Σχολής, Κατερίνα Μουστάκα.
Αφίσα αρσιτερά: Η ιστορία του Salvador (Puig Antich)- από τον οποίο πήρε το προσωνύμιό του ο Στέλιος Παπαϊωάννου - στο φιλμ του Ισπανού Manuel Huerga,2006.
Αρχηγός του συγκροτήματος είναι ο Στέλιος Παπαϊωάννου, που έχει το ψευδώνυμο Salvador, δηλώνοντας έτσι τον θαυμασμό του για τον Salvador Puig Antich, τον αναρχικό που εκτελέστηκε με φρικιαστικό τρόπο (garrote), από το φασιστικό καθεστώς του Φράνκο και ο θάνατός του συγκλόνισε τόσο πολύ, ώστε ακολούθησε μεγάλη πανευρωπαϊκή διαμαρτυρία, με αποτέλεσμα να σταματήσουν, μετά από αυτό, οι εκτελέσεις στην Ισπανία.
Ο Στέλιος Salvador Παπαϊωάννου, υπήρξε καλός μαθητής, με κλίση στις Φυσικές Επιστήμες. Όλοι περίμεναν ότι θα περνούσε από τους πρώτους στο Πολυτεχνείο, όμως αυτός, τελευταία στιγμή, αποφασίζει να μην προσέλθει στις Πανελλήνιες Εξετάσεις. Από νωρίς εκφράζεται παράξενα για τους άλλους, και από νωρίς αρχίζει να γράφει στίχους. Όλα τα τραγούδια που παρουσιάζουν μετά, τα Μωρά στη Φωτιά, με δύο μόνο εξαιρέσεις στη μουσική (το Παυσίπονο, και το Third Uncle), είναι συνθέσεις δικές του.
Στιχουργικά, όλα τα τραγούδια είναι δικά του.
Το συγκρότημα αρχίζει τις εμφανίσεις του με το όνομα Τεμπέληδες της Εύφορης Κοιλάδας, στη Βέροια και στα γύρω χωριά, την άνοιξη του 1985. Τότε ακόμη δεν συμμετέχει ο Παύλος Παυλίδης, τα δυο αδέλφια συνοδεύονται από τον Δημήτρη Βασιλειάδη, γνωστό ως Bunny. Παίζουν ξένα τραγούδια, συχνότατα το Stray Cat Strut των Stray Cats, αλλά και άλλα, κυρίως από τον χώρο του New Wave. Το καλοκαίρι του 1986, ο Bunny φεύγει φαντάρος, τη θέση του παίρνει ο Παυλίδης, βαφτίζονται σε Μωρά στη Φωτιά και αποφασίζουν να αφήσουν τα χωριά της Βέροιας και να μετακομίσουν στη Θεσσαλονίκη. Τότε, ο Salvador γράφει το πρώτο τραγούδι, το Κάτω στην Πόλη, το οποίο και περιγράφει την εικόνα της εφόρμησης του συγκροτήματος στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Στην πραγματικότητα, είναι η εφόρμηση στο όνειρο, που γίνεται με διάθεση άγρια, γιορτινή, και διψασμένη για επανάσταση και ζωή.
Παίρνουν το όνομά τους από το τραγούδι Baby’s on Fire, του Brian Eno,
ο οποίος είναι και βασικός επηρεασμός τους.Από τα καλύτερα συγκροτήματα του ελληνικού New Wave, που είχαν όμως εξαιρετική απήχηση στον παραδοσιακό ροκ χώρο. Σχηματίζονται το καλοκαίρι του 1986 στη Βέροια. Η σύνθεσή τους είναι, τα αδέλφια Στέλιος και Γιώργος Παπαϊωάννου και ο φίλος τους, Παύλος Παυλίδης. Αργότερα, στη Θεσσαλονίκη, μέλος του γκρουπ γίνεται και η εκεί φοιτήτρια Ιατρικής Σχολής, Κατερίνα Μουστάκα.
Αφίσα αρσιτερά: Η ιστορία του Salvador (Puig Antich)- από τον οποίο πήρε το προσωνύμιό του ο Στέλιος Παπαϊωάννου - στο φιλμ του Ισπανού Manuel Huerga,2006.
Αρχηγός του συγκροτήματος είναι ο Στέλιος Παπαϊωάννου, που έχει το ψευδώνυμο Salvador, δηλώνοντας έτσι τον θαυμασμό του για τον Salvador Puig Antich, τον αναρχικό που εκτελέστηκε με φρικιαστικό τρόπο (garrote), από το φασιστικό καθεστώς του Φράνκο και ο θάνατός του συγκλόνισε τόσο πολύ, ώστε ακολούθησε μεγάλη πανευρωπαϊκή διαμαρτυρία, με αποτέλεσμα να σταματήσουν, μετά από αυτό, οι εκτελέσεις στην Ισπανία.
Ο Στέλιος Salvador Παπαϊωάννου, υπήρξε καλός μαθητής, με κλίση στις Φυσικές Επιστήμες. Όλοι περίμεναν ότι θα περνούσε από τους πρώτους στο Πολυτεχνείο, όμως αυτός, τελευταία στιγμή, αποφασίζει να μην προσέλθει στις Πανελλήνιες Εξετάσεις. Από νωρίς εκφράζεται παράξενα για τους άλλους, και από νωρίς αρχίζει να γράφει στίχους. Όλα τα τραγούδια που παρουσιάζουν μετά, τα Μωρά στη Φωτιά, με δύο μόνο εξαιρέσεις στη μουσική (το Παυσίπονο, και το Third Uncle), είναι συνθέσεις δικές του.
Στιχουργικά, όλα τα τραγούδια είναι δικά του.
Το συγκρότημα αρχίζει τις εμφανίσεις του με το όνομα Τεμπέληδες της Εύφορης Κοιλάδας, στη Βέροια και στα γύρω χωριά, την άνοιξη του 1985. Τότε ακόμη δεν συμμετέχει ο Παύλος Παυλίδης, τα δυο αδέλφια συνοδεύονται από τον Δημήτρη Βασιλειάδη, γνωστό ως Bunny. Παίζουν ξένα τραγούδια, συχνότατα το Stray Cat Strut των Stray Cats, αλλά και άλλα, κυρίως από τον χώρο του New Wave. Το καλοκαίρι του 1986, ο Bunny φεύγει φαντάρος, τη θέση του παίρνει ο Παυλίδης, βαφτίζονται σε Μωρά στη Φωτιά και αποφασίζουν να αφήσουν τα χωριά της Βέροιας και να μετακομίσουν στη Θεσσαλονίκη. Τότε, ο Salvador γράφει το πρώτο τραγούδι, το Κάτω στην Πόλη, το οποίο και περιγράφει την εικόνα της εφόρμησης του συγκροτήματος στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Στην πραγματικότητα, είναι η εφόρμηση στο όνειρο, που γίνεται με διάθεση άγρια, γιορτινή, και διψασμένη για επανάσταση και ζωή.
Το τραγούδι έχει παράξενους στίχους, πολύ συμβολικούς σύμφωνα με τον κώδικα του Salvador, όπως… Τα πάντα πέφτουν όταν παίζουμε μαζί τους Πιάσ’ το νόημα Πιάσ’ το νόημα Πιο δυνατά
Αυτή η μορφή στίχου, που έρχεται σαν κρυπτογραφημένο μήνυμα σε γιορτινή μάχη, δεν έχει υπάρξει προηγουμένως στην Ελλάδα, εκτός από την περίοδο των Υπαρξιστών της Ιπτάμενης Παράγκας. Η Μάχη είναι το Παιχνίδι και το Παιχνίδι είναι η Μάχη. Και όλα τα εμπόδια μπορείς να τα ρίξεις, αν παίξεις μαζί τους. Αυτό το μήνυμα μεταφέρουν τα Μωρά στη Φωτιά, καθώς σαν Ινδιάνοι καλπάζουν για το μεγάλο άλμα στον θαυμάσιο ουρανό της νιότης. Θα πρέπει κάποτε να γραφτούν πολλές σελίδες για τα Μωρά στη Φωτιά.
Υπάρχουν πολλές ιστορίες που αξίζουν να γίνουν γνωστές. Ιστορίες γεμάτες ομορφιά και τρυφερά όνειρα. Ιστορίες που μοιάζουν με σενάριο συγκλονιστικής ταινίας. Για μια φιλία που φαινόταν δυνατή σαν το σίδερο, αλλά δεν άντεξε στη φωτιά, κι έλιωσε Για μια αγάπη, αλλόκοτη, που έγινε γλάρος και πέταξε. Για φλογισμένες καρδιές που γνώρισαν για λίγο το θαύμα. Αλλά υπάρχουν πληγές, και έτσι καλύτερα να μην πούμε τίποτε άλλο, ακόμα.
ΕΧΩ ΑΡΚΕΤΕΣ ΑΠΟΡΙΕΣ ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΙ ΣΥΝΕΒΗ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΕ ΣΤΕΛΙΟ-ΚΑΤΕΡΙΝΑ-ΠΑΥΛΟ ?
ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΕΞΑΦΑΝΙΣΗΣ ΜΕΤΑΞΥ 1ου & 2ου ΔΙΣΚΟΥ?
ΤΙ ΑΤΥΧΗΜΑ ΕΙΧΕ Ο ΣΤΕΛΙΟΣ ?
''ΕΚΛΕΨΕ'' Ο ΠΑΥΛΟΣ ΤΕΛΙΚΑ ΤΑ ΕΠΙΜΑΧΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ?