Παύλος Σιδηρόπουλος και Αλέκος Αράπης. Rodeo club (Φωτογραφία Μ.Νταλούκας, 1986).
Ακούστε το ΠΡΩΤΟ ΜΕΡΟΣ της Συνέντευξης, ΕΔΩ.
Το ΤΡΙΤΟ ΜΕΡΟΣ σε μελλοντικό χρόνο.
Για τον δίσκο «Άντε και Καλή
Τύχη Μάγκες» τον οποίο και θεωρεί προϊόν εκβιασμού (όλα τα τραγούδια υπήρχαν με
την φωνή του Παύλου)- για την μυστηριώδη Μαρία, στο σπίτι της οποίας πέθανε ο
Παύλος- τα τραγούδια που έχει γράψει ο Αράπης- Τα πρώτα χρόνια που έπαιζαν οι
Απροσάρμοστοι, λίγοι τους έδιναν σημασία, υπήρχαν και γιουχαΐσματα ακόμη και αυγά στις συναυλίες, λογοκρισία από
το ραδιόφωνο, και
όμως ο Παύλος συνέχιζε να γράφει τραγούδια- Τα παιδικά χρόνια του Αράπη- Πώς μπήκε στο συγκρότημα- Το πρώτο σχήμα των Απροσάρμοστων-Το όνομα, τους το έδωσε, η μητέρα του Παύλου.
Η συζήτηση έγινε τον Μάρτιο του 2003.
όμως ο Παύλος συνέχιζε να γράφει τραγούδια- Τα παιδικά χρόνια του Αράπη- Πώς μπήκε στο συγκρότημα- Το πρώτο σχήμα των Απροσάρμοστων-Το όνομα, τους το έδωσε, η μητέρα του Παύλου.
Η συζήτηση έγινε τον Μάρτιο του 2003.
Ακούστε το ΠΡΩΤΟ ΜΕΡΟΣ της Συνέντευξης, ΕΔΩ.
Το ΤΡΙΤΟ ΜΕΡΟΣ σε μελλοντικό χρόνο.
ευχαριστουμε που ικανοποιησατε το αιτημα για το δευτερο μερος.
ΑπάντησηΔιαγραφήο αλεκος αραπης βαζει τα πραγματα στη θεση τους για μια ακομη φορα και τα ξεκαθαριζει.
θα ηθελα να τονισω οτι προσωπικα στεναχωριεμαι οταν ακουω τον αραπη,και εξηγω.η αληθεια του ειναι περαν φαντασιας.τραγικη θα λεγα και λυπηρη.να τους πετανε αυγα πχ? και ο παυλος μιλιά! τετοιος ηταν! αλλες νοοτροπιες τοτε αλλη η παιδεια του κοινου.τωρα ο νεοελληνας παρατηρει και αν δεν του αρεσει κατι αποχωρει απλα.
επισης οι συνθηκες θανατου του παυλου..ξερει πιστευω περισσοτερα και δεν τα ειπε ο αραπης ολα.
συγκλονιζουν τα στοιχεια.θα επανελθω..
Δηλ. λίγο πριν (κατά τον Αράπη - βλ. 1ο μέρος) αυτοκτονήσει ο Σιδηρόπουλος, πήγε το (πάλι κατά τον Αράπη) καλογραμμένο demo (το οποίο, κατά τον Αράπη, με ελάχιστη επεξεργασία μπορούσε να μεταφερθεί αυτούσιο στο βινύλιο) στη δισκογραφική εταιρία. Έχοντας δηλ. αποφασίσει να αυτοκτονήσει -και χωρίς να έχει προηγηθεί καμμία συνεννόηση με τους υπόλοιπους Απροσάρμοστους - τούς οποίους (πάλι κατά τον Αράπη) αγαπούσε και θεωρούσε ισότιμούς του - παρέδωσε τις ηχογραφήσεις τού συγκροτήματος στη δισκογραφική. Και μάλιστα υπογράφοντας και συμβόλαιο, παρακάμπτοντας εμφανώς τους άλλους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΉθελε άραγε να σιγουρετεί ότι οι ηχογραφήσεις δεν θα έμεναν στο συρτάρι και ότι η ανθρωπότητα δεν θα έχανε το κύκνειο άσμα του; Τόση εμπιστοσύνη είχε στο υπόλοιπο συγκρότημα; Και τόση ματαιοδοξία;
Νομίζω ότι αυτό είναι μεγαλύτερο μυστήριο από τους μυστήριους θανάτους σε σπίτια μυστήριων γκομενών και λοιπές μυθοποιήσεις αλά Τζιμ Μόρρισον.
"Την είχε κάνει αυτή τη μαλακία ο Παύλος"...
(Αράπης στο 1:14)
δεν εισαι καλα διαβασμενος στο εχω πει επανειλημμενως αυτο.πρεπει να διαβασεις ολες τις συνεντευξεις για τον παυλο,εντυπες και ηχητικες.ολων των δημοσιογραφων για να καταλαβεις γιατι εκανε αυτο που εκανε.ολες ομως! τωρα τι να σου εξηγησω εδω..ειναι πολλα.αν το κανεις αυτο θα καταλαβεις γιατι το εκανε αυτο και δεν θα σου φανει καθολου περιεργο.εδω ειχε παρει πρωτοβουλιες αλλες πολυ πιο σημαντικες στο παρελθον.αυτο δεν ηταν τιποτα!
Διαγραφήδεν μπορω να καταλαβω γιατι εισαι τοσο κακοβουλος.αν δε σου αρεσει ως τραγουδοποιος ή κατι αλλο απλα μην ασχολεισε.δεν αρεσουν ολοι σε ολους.δεν ειναι κακο αυτο.
και κατι αλλο.θα ηθελα να απευθυνθω και στο μανωλη νταλουκα οσον αφορα τις συνθηκες θανατου του παυλου.αν υποθεσουμε οτι ο αραπης,ο πετριδης κτλ γνωριζαν την αληθεια ισως δεν θελουν να δωσουν αλλες πληροφοριες γι αυτο γιατι ισως να εχουν δωσει το λογο τους σε αυτη τη ΄΄μαρια΄΄ να μην πουν τιποτα για να μη βρει μπελα.γιατι οσο ναναι δεν ηταν και νομιμο αυτο που εκαναν.χρηση πρωτον και δευτερον θα υπηρχαν ανακρισεις μετεπειτα γι αυτην κτλ.δεν θα ηθελε να μπλεξει αυτη η μαρια με αστυνομιες και ολα τα σχετικα..επισης απο τις μαρτυριες του αραπη εχει πει σε μια τηλεφωνικη επικοινωνια που ειχε με τη ''μαρια'' οταν εγινε το συμβαν οτι δεν ηξερε ποσες φορες ''σουταρε'' ο παυλος.μια,δυο,τρεις..θελω να πω οτι οταν σε ενα σπιτι μεσα ολοι ΄΄γινονται΄΄ και ειναι σε μια κατασταση ''αφασιας'' μην εχοντας αντιληψη της πραγματικοτητας λιγο πολυ μαλλον δεν θα πηραν και χαμπαρι τι συνεβαινε στο παυλο.και οταν το καταλαβαν ηταν ηδη πολυ αργα,οταν συνηλθαν ολοι.ειναι μια εκδοχη και αυτη.απλη ισως.τωρα αν εγινε κατι πιο πολυπλοκο απο τι φαινεται δεν θα το μαθουμε ποτε.εκτος και αν ξερει κατι παραπανω ο μανωλης.
Σύμφωνα με μαρτυρία του Αλέκου Αράπη -και δεδομένης της υπογραφής νέου συμβολαίου με την EMI- ο Παύλος, λίγο πριν αναχωρήσει το καλοκαίρι του ΄90 για τη Νάξο προκειμένου να αποτοξινωθεί, έδωσε στο συγκρότημα ένα τετράδιο με στίχους του και μια κασέτα με τον ίδιο να παίζει στην κιθάρα τα τραγούδια που θα αποτελούσαν το υλικό του καινούργιου δίσκου, με τη λογική να δουλέψουν μουσικά οι Απροσάρμοστοι τα κομμάτια χωρίς εκείνον, και με τον ερχομό του να μπουν μαζί στο στούντιο.
Διαγραφήτο παραπανω κειμενο ειναι απο το επισημο site για τον παυλο.
@
Διαγραφή"δεν εισαι καλα διαβασμενος στο εχω πει επανειλημμενως αυτο.πρεπει να διαβασεις ολες τις συνεντευξεις για τον παυλο,εντυπες και ηχητικες.ολων των δημοσιογραφων για να καταλαβεις γιατι εκανε αυτο που εκανε.ολες ομως! τωρα τι να σου εξηγησω εδω..ειναι πολλα.αν το κανεις αυτο θα καταλαβεις γιατι το εκανε αυτο και δεν θα σου φανει καθολου περιεργο.εδω ειχε παρει πρωτοβουλιες αλλες πολυ πιο σημαντικες στο παρελθον.αυτο δεν ηταν τιποτα!
δεν μπορω να καταλαβω γιατι εισαι τοσο κακοβουλος.αν δε σου αρεσει ως τραγουδοποιος ή κατι αλλο απλα μην ασχολεισε.δεν αρεσουν ολοι σε ολους.δεν ειναι κακο αυτο."
Άσε μας ρε φίλε, που σου αρέσει να κολλάς από μια ταμπέλα σε όποιον δεν συμμερίζεται τις προσωπολατρείες σου (σε ό,τι με αφορά μού έχεις κολλήσει τέσσερεις μέχρι τώρα -δύο στο πρώτο μέρος της συνέντευξης του Αράπη, κι άλλες δύο σε αυτό).
Σιγά μην κάτσω να διαβάσω όλα τα "ηχητικά ντοκουμέντα" του Σιδηρόπουλου και του κάθε Σιδηρόπουλου, για να σχηματίσω άποψη.
Ποιες "πρωτοβουλίες" του; Το ότι έσερνε τη "ροκιά" του στις κομματικές φιέστες; Ή το ότι όταν η ροκ στην Ελλάδα ήταν στα κάτω της (1974-1977) αυτός παρίστανε τη γλάστρα του σταλινικού Μαρκόπουλου; Ή το ότι μόλις πέρασε η επιδημία των "ανταρτοτράγουδων" και των μεταπολιτευτικών σταλινικών εμβατηρίων, "θυμήθηκε" τη ροκ, η οποία επανέκαμψε;
Οι άνθρωποι αγαπητέ κρινόμαστε από τις πράξεις μας και όχι από τα λόγια, ή τις προθέσεις μας. Αλλά μάλλον είσαι πολύ θεωρητικός για να το καταλάβεις αυτό.
ΥΓ 1. Θα ασχολούμαι με όποιον γουστάρω και υποδείξεις δεν δέχομαι από κανέναν. Από τη στιγμή που ένας συγγραφέας, μουσικός, ζωγράφος κ.λπ. εκθέτει ένα έργο του στο φως της ημέρας, τόσο το έργο του, όσο και ο ίδιος υπόκεινται στη δημόσια συζήτηση που θα ανοίξει. Σιγά μην επιτραπεί η συζήτηση μόνο σε όσους ανάβουν κεράκια στον κάθε καλλιτέχνη.
Και επειδή δεν έχεις καταλάβει: οι συζητήσεις αυτού του είδους δεν αφορούν στον καλλιτέχνη (αυτός -εν προκειμένω ο Σιδηρόπουλος- είναι μόνο η αφορμή ) κι ίσως ούτε καν στο έργο του, αλλά σε γενικότερα πράγματα. Η συγκεκριμένη ιστοσελίδα έχει και έναν σαφώς ιστορικό και αναζητησιακό χαρακτήρα και δεν είναι ούτε fan club ούτε εκκλησία με τα λιβανιστήρια της.
ΥΓ 2. Πριν αρχίσεις να κολλάς ταμπέλες, θα ήταν πιο ευγενικό αν συμμετείχες εδώ ως επώνυμος, όπως εγώ. Ώστε να έχεις και την ευθύνη των όσων λες. Εντάξει με την ανωνυμία, για μια δύο φορές. Αλλά όταν επανέρχεσαι συνεχώς..
@
Διαγραφή"Σύμφωνα με μαρτυρία του Αλέκου Αράπη -και δεδομένης της υπογραφής νέου συμβολαίου με την EMI- ο Παύλος, λίγο πριν αναχωρήσει το καλοκαίρι του ΄90 για τη Νάξο προκειμένου να αποτοξινωθεί, έδωσε στο συγκρότημα ένα τετράδιο με στίχους του και μια κασέτα με τον ίδιο να παίζει στην κιθάρα τα τραγούδια που θα αποτελούσαν το υλικό του καινούργιου δίσκου, με τη λογική να δουλέψουν μουσικά οι Απροσάρμοστοι τα κομμάτια χωρίς εκείνον, και με τον ερχομό του να μπουν μαζί στο στούντιο.
το παραπανω κειμενο ειναι απο το επισημο site για τον παυλο."
Σύμφωνοι, αλλά αυτά έγιναν το καλοκαίρι του '90. Ενώ αυτά που λέει ο Αράπης, τον Δεκέμβριο του '90. Θέλω να πω ότι αυτά που παραθέτεις δεν αναιρούν όσα λέει ο Αράπης. Το πιο πιθανό είναι ότι ο Σιδηρόπουλος επέστρεψε (μάλλον όχι αποτοξινωμένος), ηχογράφησαν τα τραγούδια με τους Απροσάρμοστους στο demo και στο τέλος ο Σιδηρόπουλος "την έκανε αυτή τη μαλακία" όπως λέει ο Αράπης.
αφου δεν θες να διαβασεις και να μαθεις για τον σιδηροπουλο για να σχηματισεις αποψη λοιπον οπως λες υπνοβατη ξαναρωταω λοιπον? γιατι ασχολεισαι αφου δεν σου αρεσει ως καλλιτεχνης? γιατι κανεις δεν σου απαγορευει εννοειται να ασχολεισαι,αλλα διακρινω μια εμπαθεια.και αφου οπως λες δεν γνωριζεις ολα τα γεγονοτα περι του συγκεκριμενου καλλιτεχνη και δεν εχεις και διαθεση να τα μαθεις και το παραδεχεσαι αυτο κιολας γιατι θες να εκτιθεσαι?
Διαγραφήκαλος και ενδιαφερον ο αντιλογος μαζι σου αλλα εσυ τον εχεις απαξιωσει ολοκληρωτικα ως καλλιτεχνη τον σιδηροπουλο.
οντως η σελιδα εχει περαν των αλλων και αναζητησιακο χαρακτηρα και αυτο κανουμε εδω.το ψαχνουμε! σε αυτο μονο συμφωνω μαζι σου! και δεν κολλαω ταμπελες με την εννοια που το λες.δεν υπαρχει κατι προσωπικο μαζι σου.απλα διαφωνουμε!
οσον αφορα τη περιοδο με το μαρκοπουλο αν εχεις ακουσει τη τελευταια συνεντευξη που εδωσε αναφερει οτι δεν υπηρχε η ροκ καν εκεινη την περιοδο στην ελλαδα και προκειμενου να ασχοληθει με κατι ασχετο(πηγε και δουλεψε ενα ετος στο εργοστασιο του πατερα του αλλα δεν του αρεσε καθολου) δοκιμασε να πειραματιστει με το μαρκοπουλο.οποιος ασχολειται με τη μουσικη κανει και πειραματισμους.δεν το εκανε για αλλο λογο.τελικα δεν του βγηκε και το παραδεχτηκε οτι δεν ηταν και οτι καλυτερο ως πειραμα.επισης στη εταιρεια οταν πηγε το demo δεν θεωρω απο αυτα που εχω διαβασει ως τωρα οτι υπηρχε κατι το μυστικο ή καποια ματαιοδοξια πισω απο αυτη τη κινηση.γιατι να υπαρχει κατι υποπτο συνεχεια σε οτι εκανε? μην μπαινουμε στο τριπακι κυνηγιου μαγισσων.
Πολύ έξυπνο παιδί που πήγε και έκανε "πειραματισμούς" με τον σταλινικό Μαρκόπουλο, αφού "δεν υπηρχε η ροκ καν εκεινη την περιοδο στην ελλαδα". Πώς και δεν το σκέφτηκαν αυτό οι άλλοι "μαλάκες" τής "ροκ που δεν υπήρχε καν εκείνη την περιοδο στην ελλαδα"; Ακόμα μεγαλύτερη εξυπνάδα ήταν ότι γινόταν ροκ μαϊντανός σε κομματικά φεστιβάλ. Μα πόσο μαλάκες είναι οι άλλοι που δεν σκέφτηκαν ούτε αυτό...
ΔιαγραφήΚαι ... τί πειραματισμούς έκαναν με τον Μαρκόπουλο; Μήπως τους άκουσε και ο Μπράιαν Ίνο, οι Tangerine Dream και οι Kraftwerk και πήραν έμπνευση;
Άσε μας ρε ανώνυμε που θα με βγάλεις και "εμπαθή" επειδή δεν διαβάζω τις απολογίες της ιερής αγελάδας σου και δεν τής ανάβω κεράκια. Διαβάζω εσένα και καταλαβαίνω...
ειμαι σιγουρος οτι προβοκατορικα λειτουργεις με τα σχολια σου ακριβως γι αυτο το λογο! κατα βαθος να μαθεις και να ενημερωθεις θες! αλλιως δεν θα απαντουσες συνεχεια. σα το δικηγορο του διαβολου αντιμετωπιζεις τη κατασταση μας.συνεχισε να με διαβαζεις.ολο και κατι θα μαθεις.
ΔιαγραφήΠροφανώς δεν έχεις αντιληφθεί ότι εκθέτεις αυτόν που -νομίζεις ότι - υπερασπίζεσαι. Κοίταξε να διαβάσεις εσύ (και ειδικά κάνα βιβλίο ιστορίας), γιατί στο πρώτο μέρος της συνέντευξης του Αράπη έκανες επίδειξη ασχετοσύνης σχετικά με την προέλευση της ροκ και του undreground γενικότερα.
ΔιαγραφήΑπό πλευράς μου, τουλάχιστον τα '80s τα πρόλαβα για καλά και δεν μου χρειάζεται να μάθω γι' αυτά από το ίντερνετ σαν κι εσένα.
Παρεμπιπτόντως η ειρωνική -και πάντα ανώνυμη- αναφορά σου σε μένα, σε νήμα (για την Ρίτσα Φράνη) όπου δεν συμμετέχω, φανερώνει εμμονή (κοινώς "κόλλημα"). Ενώ αν είχες πάρει ο ίδιος τις ουσίες που μου συστήνεις εκεί, τώρα θα είχες χαλαρώσει...
Σταματάω εδώ γιατί η μαμά μου μού έχει πει να μην πιάνω κουβέντα με ανώνυμους που δεν έχουν το θάρρος της επώνυμης γνώμης τους, αλλά και γιατί το ότι συζητάνε μαζί σου, μάλλον το εκλαμβάνεις ως ότι σου δίνουν αξία.
αυτα που ειπα περι προελευσης ροκ κτλ δεν τα εχω πει εγω αλλα ο παυλος.αλλα ειπαμε εισαι αδιαβαστος.αυτα!
Διαγραφή@ Ανώνυμο 25/4/2014 - 12:15 μ.μ.
Διαγραφή"οι νεγροι της αμερικης που ουσιαστικα απο εκει προηλθε το ροκ γιατι η μουσικη τους ηταν ενας θρηνος λογω των κακουχιων και του ξυλου που ετρωγαν καθημερινα"
Αυτά (και πολλά παρόμοια) τα είπες εσύ στο πρώτο μέρος της αφήγησης του Αράπη. Ο Παύλος δεν θα έλεγε ποτέ κάτι τόσο λάθος. Μην του φορτώνεις λοιπόν την ασχετοσύνη σου. Καλά σου λέει ο άλλος ότι τον εκθέτεις νομίζοντας ότι τον υπερασπίζεσαι. Αλλιώς απόδειξέ μας πού και πότε τα είπε αυτά ο Παύλος.
Η ροκ μουσική προήλθε από την Αφρική. Το 1619 δούλοι μεταφέρθηκαν στην
ΔιαγραφήΑμερική φέρνοντας μαζί και τη μουσική τους η οποία μαζί με την ευρωπαϊκή,
αναμείχθηκε και δημιούργησε την jazz, τη μητέρα της rock. Εμφανίστηκε στις αρχές
της δεκαετίας του 1950 στην Αμερική και είχε ως βάση την τεχνοτροπία του Rhythm
and Blues και το ρυθμό του rock and roll των αφροαμερικάνικων
κοινοτήτων των ΗΠΑ, καθώς και το rockabilly, που στην ουσία ήταν η έκφραση των λευκών μέσω των προαναφερθέντων ειδών αφροαμερικανικής προέλευσης.
Από το wikipedia η πηγή.
Δεν ξέρω αν αυτό βοηθάει στην συζήτηση σας.O ανώνυμος μάλλον αυτό εννοεί.ότι η ροκ έχει αφροαμερικανικές ρίζες από τα μπλουζ των μαύρων δούλων.Eπιπλέον υπάρχει και αυτή η καταπληκτική εκτέλεση απο το παύλο από ένα παλιό κομμάτι μπλουζ του Mercy Dee Walton.
http://www.youtube.com/watch?v=8U-A3HobXcc
Αυτά είναι δικά σου συμπεράσματα. Η Βικιπέδια (http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A1%CE%BF%CE%BA_%CE%BC%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%AE) τα λέει αρκετά διαφορετικά και δεν αναφέρει ούτε λέξη περί δούλων, Αφρικής, 1619 κλπ.
ΔιαγραφήΕπιπλέον ο ανώνυμος "25/4/2014 - 12:15 μ.μ." ξέρει πολύ καλά τί λέει αφού την άγνοιά του περί προέλευσης του ροκ την χρεώνει σαφέστατα στον Παύλο Σιδηρόπουλο ("αυτα που ειπα περι προελευσης ροκ κτλ δεν τα εχω πει εγω αλλα ο παυλος") χωρίς καμμία παραπομπή στη Βικιπέδια (την οποία αν είχε διαβάσει δεν θα έλεγε αυτές τις ανοησίες).
Ακόμα, το ότι ο Σιδηρόπουλος τραγούδησε ένα μπλουζ (όπως σχεδόν όλοι οι πριν το '80 ρόκερς τουλάχιστον μια φορά στη ζωή τους) δεν αποτελεί απόδειξη ότι το ροκ προέρχεται από τα γκόσπελ και τα σπιρίτσουαλς των μαύρων σκλάβων του 19ου αιώνα. Το μπλουζ είναι είδος του 20ου αιώνα και είναι μόνο ένα από τα συστατικά του ροκ (τα άλλα είναι αυτά που αναφέρει η Βικιπέδια).
Όχι δεν βοηθάς ούτε τη συζήτηση ούτε τη μνήμη του Παύλου.
ΥΠΝΟΒΑΤΗΣ16 Σεπτεμβρίου 2013 - 3:52 π.μ.
Διαγραφή''Πάντα πίστευα ότι οι πιο αυθεντικοί ρόκερς στην Ελλάδα ήσαν άνθρωποι σαν τον Πουλικάκο (ο οποίος είναι ίσως ο ενσαρκωμένος ορισμός της ροκ, ακόμα και με τα διεθνή δεδομένα). Τον Σιδηρόπουλο πάντα τον θεωρούσα "δήθεν" και εξεζητημένο και ποτέ δεν γούσταρα τις επανειλημμένες ερωτοτροπίες του με τα κάθε είδους κομματόσκυλα (φυσικά έχω απόλυτη επίγνωση ότι ακούγομαι βλάσφημος, που αμφισβητώ κάποιον που για τους περισσότερους είναι "ιερή αγελάδα").
Μπορεί η ροκ να είναι επιδοτούμενη, επιχορηγούμενη κ.λπ. από το κράτος;
Νομίζω, εξαρτάται από ποιό κράτος. Αν είναι π.χ. από το φινλανδικό, το νορβηγικό, το ελβετικό κ.τ.ο. δεν θα είχα πρόβλημα. Αν ο χορηγός είναι όμως το ελληνικό πελατειακό κράτος και τα πελατοϋπουργεία του, ή ο κάθε βλαχοδήμαρχος, βλαχοκοινοτάρχης, βλαχοδημοτικό βλαχοσυμβούλιο κ.λπ. τότε πρόκειται γι' αυτό που λέει ο Άσιμος: ΞΕΦΤΙΛΑ.''
αυτα που σχολιασες τοτε στο αρθρο ροκ και κρατος υπνοβατη λεει πολλα.εχεις βγαλει προ πολου τα πορισματα σου για το συγκεκριμενο καλλιτεχνη,δεν εχει νοημα να σε πεισει καποιος για το αντιθετο.
οσον αφορα το χαρακτηρισμο ''ξεφτιλα'' για εναν καλλιτεχνη που εχει αφησει μια μουσικη κληρονομια μας αφηνει παγερα αδιαφορους.η δημητρα γαλανη σε μια εκπομπη που ηταν παρουσα ως καλεσμενη σε αφιερωμα για τον παυλο στη σεμινα διγενη καποτε ειχε πει οτι ο τοτε καλλιτεχνικος κοσμος σεβοταν τη δουλεια του παυλου ακομα και αν ανηκε σε αλλη πλευρα μουσικα.καλο θα ηταν να σεβαστεις και συ την οποια δουλεια του ακομα και αν διαφωνεις και να μην προβαινεις σε τοσο βαρεις χαρακτηρισμους.
σε πολλα ντοκιμαντερ αμερικανικα εχω δει εικονες αληθινες τραβηγμενες εκεινη την εποχη με μαυρους σκλαβους να τραγουδουν σε φυτειες βαμβακιου ενω εργαζονται.τα βραδια μαζευονταν στις παραγκες που διεμεναν και τραγουδουσαν τα μπλουζ με στιχους πονεμενους εν ειδει μοιρολογιου,πονου και θρηνου.βιασμοι εγχρωμων γυναικων(δουλες) απο λευκους και κακοποιησεις ηταν καθημερινοτητα γι'αυτους.ξορκιζαν το κακο ισως ετσι βρισκοντας διεξοδο στη μουσικη.και εκαναν το μοιρολοι τους τραγουδι. οντως το ροκ εχεις αφροαμερικανικες ριζες απο τα μπλουζ των μαυρων σκλαβων.αυτο πιστευω απο αυτα που εχω διαβασει και δει.
''Επηρεασμένο από τα αφροαμερικαν μπλουζ κομμάτια…τραγούδια πόνου κι απώλειας από μπλακ σινγκερ και μόνο, γύρω στα 1900 εποχή της τερατώδους δουλείας.''
"τα μπλουζ των μαυρων σκλαβων"
ΔιαγραφήΔικέ μου είσαι θλιβερά άσχετος. Μπλουζ και μαύροι σκλάβοι είναι δύο έννοιες χρονικά ασύμβατες. Το μπλουζ εμφανίστηκε έναν σχεδόν αιώνα μετά την κατάργηση της δουλείας...
"σε πολλα ντοκιμαντερ αμερικανικα εχω δει εικονες αληθινες τραβηγμενες εκεινη την εποχη με μαυρους σκλαβους να τραγουδουν σε φυτειες βαμβακιου "
ΔιαγραφήMεγάλε! Έχεις δει ντοκυμαντέρ του 1750 και του 1860 με μαύρους σκλαβους να εργάζονται στις φυτείες; Και τραγουδούσαν και μπλουζ ... στα 1619; Είχαν απο τότε ανακαλύψει το φιλμ (και μάλιστα τον ομιλούντα κινηματογράφο) οι άτιμοι οι αμερικάνοι και δεν μας είχαν πει τίποτα; Μη μου πεις ότι το είδες κι έγχρωμο γιατί θα πεθάνω!
"αυτα που σχολιασες τοτε στο αρθρο ροκ και κρατος υπνοβατη λεει πολλα.εχεις βγαλει προ πολου τα πορισματα σου για το συγκεκριμενο καλλιτεχνη,δεν εχει νοημα να σε πεισει καποιος για το αντιθετο."
ΔιαγραφήΕνώ εσένα που ... δεν έχεις βγάλει πορίσματα για τον συγκεκριμένο καλλιτέχνη, έχει νόημα να σε πείσει κάποιος για το αντίθετο;
Άσε μας ρε ανώνυμε θαυμαστή.
βεβαιως και υπηρχε καμερα αρχες του 20ου αιωνα.υπαρχουν ντοκουμεντα απο το 1915.μην μου πεις οτι δεν εχεις δει βιντεακια απο το μικρασιατικο πολεμο πχ του 1922!οτι ναναι λες.τα τραγουδια των σκλαβων μετονομαστηκαν σε μπλουζ μετεπειτα.δεν υπηρχε σαν μουσικος ορος εκεινη την εποχη απλα.
ΔιαγραφήΛοιπόν φίλε: η δουλεία καταργήθηκε το 1865. Και τα τραγούδια που έλεγαν οι σκλάβοι τότε ονομάζονταν γκόσπελ και σπιρίτσουαλς (που κατ' εσέ "δεν υπήρχαν σαν μουσικοί όροι εκείνη την εποχή"...). Επομένως, αν οι σκλάβοι που άκουσες στις ..."αληθινές εικόνες" τραγουδούσαν μπλουζ, έχουμε τις εξής περιπτώσεις:
Διαγραφή1) Ήσαν όντως σκλάβοι, άρα οι "αληθινές εικόνες" που είδες ήσαν πριν το 1865, όπου δεν υπήρχε φιλμ, ούτε μπλουζ και άρα οι σκλάβοι δεν μπορούσαν ούτε να έχουν κινηματογραφηθεί ούτε να τραγουδούν μπλουζ. Άρα είδες κάτι άλλο που το έχεις μπερδέψει με κάτι άλλο.
2) Ήσαν σκλάβοι, άρα το φιλμ είχε ήδη ανακαλυφθεί το 1865 ... (και το μπλουζ επίσης). Οπότε ξέρεις κάτι που δεν ξέρει κανείς άλλος και η ιστορία πρέπει να ξαναγραφτεί...
3) Οι "αληθινές εικόνες" που είδες δεν ήσαν φιλμ, αλλά ... στατικές εικόνες με ήχο (κάτι που ακόμα θεωρείται τεχνολογικώς ανέφικτο). Οπότε έχεις φέρει στο φως μια χαμένη κοσμοϊστορική εφεύρεση που αγνοείτο η ύπαρξή της...
4) Αν οι σκλάβοι που άκουσες να τραγουδούν μπλουζ στις ... "αληθινές εικόνες" ήσαν από το 1915, έχεις βρεθεί εδώ μέσω χωροχρονικής ανωμαλίας από κάποιο παράλληλο Σύμπαν, όπου η Ιστορία συμβαίνει παρόμοια αλλά με κάποιες μικροδιαφορές. Οπότε πρέπει να ξαναβρεις την Χρονοπύλη σου και να ξαναγυρίσεις στον κόσμο σου (ή να μάθεις την ιστορία όπως συνέβη εδώ).
5) Το πιθανότερο: έχεις "αρπάξει" ντατούρα, ή μπελαντόνα (όπως μου σύστηνες στο νήμα για τη Ρίτσα του Άσιμου, όπου δεν συμμετέχω).
"Απλά".
απο πανουση και γωγου υπαρχει υλικο μανωλη?ειδικα γωγου?
ΑπάντησηΔιαγραφήΣαλούστια
ΑπάντησηΔιαγραφήΠίσω από τούτα τα βουνά
που καίει το βανδαλικό καμίνι της κόλασης
μπλεγμένη στην καμμένη σάρκα και
μέσα και σε άλλες ακόμα σάρκες ανθρώπινες
που περιμένουν να καούν
ζει αρχοντικά η αιωνόβια Σαλούστια
Πνιγμένη σε μια πυρακτωμένη μάζα
από κορμιά και κόκκαλα σταχτιά
η τρομερή Σαλούστια
έχει ένα παρά φύσιν ιδίωμα
Μέσα σ'αυτή τη λάβα της ανθρωπότητας
είναι πάντα γριπιασμένη και πάντοτε
ρουφά τη μύτη της και ξεροβήχει και κρυώνει
Λένε οι άρχοντες του τρόμου και του σκότους
πως άμα τη φωτιά του πολέμου και την
αντάρα του θανάτου, μακριά την πάρεις,
θα γίνει στάχτη, θα καεί η τρομερή Σαλούστια
Μα αυτή γελά σατανικά και λέει:
“ Όσο υπάρχουν άνθρωποι, δεν έχω πια φόβο”
Ανέκδοτο ποίημα Παύλου Σιδηρόπουλου
?
Διαγραφή?
ΔιαγραφήΓνωριζει κανεις ποια ειναι η Σαλουστια?
Διαγραφήυπαρχουν και αλλα ποιηματα του παυλου στο μουσικο ντοκιμαντερ η μουσικη κληρονομια του παυλου σιδηροπουλου.αν τα εχει καποιος και θελει ας τα ανεβασει.
ΔιαγραφήΔηλαδή ο «ΥΠΝΟΒΑΤΗΣ» νομίζει ότι μας λέει κάτι φοβερό;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυνεργάζονταν λέει με τον «σταλινικό Μαρκόπουλο».
Ε ΚΑΙ;
Καταρχήν ο Μαρκόπουλος έχει γράψει και μουσικάρες, και δεύτερον σιγά μη σου ζητούσε και την άδεια, αν εγκρίνεις το πόσο αριστερός ή δεξιός ή σταλινικός είναι ο κάθε συνθέτης που θα συνεργαστεί. Το τερμάτισες!
Προφανώς, ουδείς είναι υποχρεωμένος να παίζει ροκ σε όλες τις φάσεις της ζωής του, ούτε το ροκ είναι δα καμμία θρησκεία, για να στιγματίσουμε τους αιρετικούς που το '74 ήταν με το Μαρκόπουλο.
Τρίτο, το ότι έπαιξε σε κομματικά φεστιβαλ κλπ, κάτι τρέχει στα γύφτικα. Εκείνη την εποχή όλοι έπαιζαν όπου υπήρχε ευκαιρία. Εδώ αμα ψάξεις αναγγελίες για συναυλίες της εποχής θα δείς ένα σωρό συγκροτήματα, ακόμα και πανκ, να παίζουν σε συναυλίες της γ.γ. νέας γενιάς του ΠΑΣΟΚ.
Τι μέγιστη βλακεία ότι το γύρισε στο ροκ μετά το '77 για να εκμεταλλευτεί την κατάσταση που υπονοείς (λες και οι ροκάδες το '77-'90 ...βγάζαν λεφτά στη χώρα μας από αυτό), την αφήνω ασχολίαστη...
1) Ποιοί από τους θεωρούμενους ως καθαρόαιμους ροκάδες (κι όχι τούς διάφορους του τύπου Β. Παπακωνσταντίνου, Γιοκαρίνη κ.α.) συνεργάστηκαν με σταλινικούς και άλλους γραφικούς, πλην του Σιδηρόπουλου;
ΔιαγραφήΚαι κάτι που σου "διαφεύγει": δεν υπήρξε καμμία ... συνεργασία μεταξύ Μαρκόπουλου και Σιδηρόπουλου. Απλώς ο Σιδηρόπουλος έκανε τη γλάστρα του Μαρκόπουλου (και ούτε καν "ροκ" γλάστρα ...). Σε λίγο θα μας πεις ότι συνεργάζονταν στη σύνθεση, ή στη στιχουργία, ή στην ενορχήστρωση. Μήπως τα έχεις μπερδέψει λίγο;
Και φυσικά δεν χρειαζόταν να ζητήσει την άδεια κανενός ο Σιδηρόπουλος για να κάνει τη γλάστρα ενός σταλινικού, αλλά ούτε κι οι άλλοι θα του ζητήσουν την άδεια για να κρίνουν τη στάση του και τη συνέπειά του. Κατάλαβες εξυπνάκια;
2) Ποιοί από τους θεωρούμενους ως καθαρόαιμους ροκάδες γύρισαν την πλάτη στο ροκ όσο επικρατούσε η πανούκλα του μεταπολιτευτικού "ανταρτοτράγουδου" (πλην του Σιδηρόπουλου);
3) Ποιοί από τους θεωρούμενους ως καθαρόαιμους ροκάδες έπαιξαν σε κομματικά φεστιβάλ (πλην του Σιδηρόπουλου) ;
4) Ποιοί ... πανκς έπαιξαν σε συναυλίες της γ.γ. Νέας Γενιάς (ώστε έτσι να "νομιμοποιούν" και τον "καθαρόαιμο" ροκά Σιδηρόπουλο ώστε να μπορεί να κάνει το ίδιο);
Αυτές είναι οι σωστές -και αναπάντητες- ερωτήσεις που δεν σε συμφέρει να κάνεις, ανώνυμε (κ)οπαδέ, που σχολιάζεις διατυπωμένες επωνύμως γνώμες (χωρίς φυσικά να έχεις το θάρρος της απλής επωνυμίας της δικής σου "γνώμης").
Το λοιπόν, ή φέρνεις στοιχεία που να απαντούν στις παραπάνω ερωτήσεις, ή είσαι άσχετος. Προς το παρόν τράβα να ανάψεις κανένα κεράκι στην ιερή σου αγελάδα μήπως σου δώσει φώτιση και σκεφτείς κάποια απολογία για λογαριασμό της. Που θα αποφανθείς κιόλας ότι ... "ούτε το ροκ είναι δα καμμία θρησκεία" .
@
Διαγραφή"Τι μέγιστη βλακεία ότι το γύρισε στο ροκ μετά το '77 για να εκμεταλλευτεί την κατάσταση που υπονοείς (λες και οι ροκάδες το '77-'90 ...βγάζαν λεφτά στη χώρα μας από αυτό), την αφήνω ασχολίαστη..."
Aυτή είναι δική σου μέγιστη βλακεία / "ερμηνεία" τών όσων (δεν) είπα. Δεν είπα φυσικά ότι στόχος του ήταν η εμπορικότητα και τα λεφτά (αν το είπα όντως, δείξε μου πού) . Είπα ότι ήταν αρκετά μικροαστός για να θέλει να παριστάνει τον επαναστάτη και να χώνεται σε όποια τέτοια "φάση" τον ξαλάφρωνε από τις μικροαστικές του ενοχές και μειονεξίες. Την περίοδο 1974-1977 αυτό μπορούσες να το κάνεις μέσω του "πολιτικού" (=σταλινικού) τραγουδιού και των μαρκοπουλοθεοδωράκειων εμβατηρίων. Όταν αυτή η πανούκλα πέρασε, το ξαναγύρισε στη ροκ. Επιπλέον ήταν Ο ΜΟΝΟΣ που έκανε κάτι τέτοιο. Το ξαναλέω: Ο ΜΟΝΟΣ.
ποιον επαναστατη ρε φιλε μας λες?τα εχεις χασει τελειως? σιγα μην παριστανε και τον τσε γκεβαρα ο σιδηροπουλος.τι ανυποστατα ειναι αυτα που λες!!!
Διαγραφήκαι τι ενοχες και μειονεξιες?απο ποτε διοριστηκες ψυχολογος του?σιγα μην ειχε και κομπλεξ ανωτεροτητας!
και πολυ εκανε και πηγε στο μαρκοπουλο και οπου αλλου.τοτε ησαν ολοι αποκλεισμενοι απο ραδιοφωνα,εφημεριδες,μουσικα περιοδικα.οπου εβρισκαν ευκαιρια ετρεχαν.δε πηγε δα να τραγουδησει για τη χουντα και τον χιτλερ! ελεος!
ο πουλικακος σε συνεντευξη του το εχει πει για τον αποκλεισμο των μουσικων τοτε.ειχε πει οτι οι καλυτεροι δισκοι και τραγουδια δεν ακουστηκαν ποτε για τους παραπανω λογους.ολο θεωριες εισαι και απο ουσια μηδεν.
Kαι οι άλλοι "αποκλεισμένοι" γιατί δεν πήγαν; Επειδή προφανώς εκτός από χειροκροτητής είσαι και άσχετος, πάρε να διαβάσεις για τον βρώμικο πόλεμο που έκανε στην ελληνική ροκ η εγχώρια αριστερά (μαζί με την ελληνοχριστιανική δεξιά), τόσο προ χούντας, όσο και μεταπολιτευτικά:
ΔιαγραφήΗΧΟΙ ΚΑΙ ΑΠΟΗΧΟΙ: ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΡΟΚ ΕΝΤ ΡΟΛΛ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, 1956-1967
http://hypnovatis.blogspot.gr/2013/04/1956-1967.html
ΤO "ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΝΕΟΛΑΙΑ"
Μοντέρνοι νέοι, παράδοση και αμφισβήτηση στη μεταπολεμική Ελλάδα: 1964-1974
http://hypnovatis.blogspot.gr/2013/04/o.html
Τότε ίσως αντιληφθείς γιατί οι ροκάδες της εποχής (πλην Σιδηρόπουλου) δεν καταδέχτηκαν να παραστήσουν τις γλάστρες των σταλινικών σαν κι αυτόν που χειροκροτείς.
Κατά τα άλλα χαίρομαι που παραδέχεσαι ότι δεν έχεις ούτε μια απάντηση για τα ερωτήματα που σου έθεσα (εκτός από αυτή την γελοία δικαιολογία που ψέλισσες εδώ).
τα ερωτηματα δεν τα εθεσες σε μενα αλλα στον εταιρο ανωνυμο(Ανώνυμος26 Απριλίου 2014 - 7:14 μ.μ.).μεγαλε και εκει μπερδευεσαι.
Διαγραφήμηπως καταγεσαι απο τη πατρα και ησουν καποιος απο αυτους που εριχναν τοτε αυγα στο σιδηροπουλο?
Διαγραφή"τα ερωτηματα δεν τα εθεσες σε μενα αλλα στον εταιρο ανωνυμο(Ανώνυμος26 Απριλίου 2014 - 7:14 μ.μ.).μεγαλε και εκει μπερδευεσαι."
ΔιαγραφήΜήπως μπερδεύτηκες εσύ και ξέχασες ποιός ανώνυμος είσαι τελικά;
"μηπως καταγεσαι απο τη πατρα και ησουν καποιος απο αυτους που εριχναν τοτε αυγα στο σιδηροπουλο?"
Διαγραφήμήπως ήσουν απ' αυτούς που φάγανε τ' αυγά και σού 'χει μείνει παιδικό τραύμα?
'"τα ερωτηματα δεν τα εθεσες σε μενα αλλα στον εταιρο ανωνυμο(Ανώνυμος26 Απριλίου 2014 - 7:14 μ.μ.).μεγαλε και εκει μπερδευεσαι."
Διαγραφή''Μήπως μπερδεύτηκες εσύ και ξέχασες ποιός ανώνυμος είσαι τελικά;''
οχι δεν μπερδευτηκα,εγω γραφω χωρις τονισμο αν προσεξεις.τα ερωτηματα που εθεσες αφορουν τον αλλο ανωνυμο φιλε.
τιμη μου παντως να τρωω αυγα απο σενα.
Διαγραφή"οχι δεν μπερδευτηκα,εγω γραφω χωρις τονισμο αν προσεξεις.τα ερωτηματα που εθεσες αφορουν τον αλλο ανωνυμο φιλε."
Διαγραφήδεν τα έθεσα εγώ τα ερωτήματα, μάλλον εσύ μπερδεύτηκες και νομίζεις ότι μπερδεύτηκαν οι άλλοι
στον υπνοβατη αναφερομαι.εκτος και αν μπαινεις εδω και ως υπνοβατης αλλα και ως ανωνυμος.που μαλλον αυτο κανεις.
Διαγραφήμπηκες στις 28 Απριλίου 2014 - 2:17 μ.μ. και καπακι στις 2:22 μ.μ. και θες να πιστεψουμε τα φτηνιαρικα κολπακια σου με τους τονους?
Διαγραφήκοίτα να βρεις εσυ ποιος εισαι κι ασε τις υποθεσεις για το ποιοι ειναι οι αλλοι
ΑΝΩΝΥΜΟΣ 28 Απριλίου 2014 - 7:34 π.μ.
ΑΝΩΝΥΜΟΣ
Επιτέλους ας σταματήσει αυτός ο καυγάς μεταξύ ΥΠΝΟΒΑΤΗ και ΑΝΩΝΥΜΟΥ. Ο καθένας μπορεί να έχει τις απόψεις του, που εκτέθηκαν αρκούντως και από τις δύο μεριές. Η συνέχεια, δεν είναι πια συζήτηση αλλά ξεκατίνιασμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ό,τι με αφορά, όσο με προκαλούν θα απαντώ.
ΔιαγραφήΑν δεν σου αρέσει μην έρχεσαι εδώ. Δεν σε υποχρέωσε κανένας. Ή αφού ήρθες, υποχρεούσαι να πάρεις μέρος και όχι να το παίζεις αφ' υψηλού και υπεράνω και δήθεν πολιτική "ίσων αποστάσεων".
Τα περί "ξεκατινιάσματος", αλλού. Όχι σε μένα. Να μάθεις να ξεχωρίζεις ποιές είναι οι κατίνες γιατί με το να κατηγορείς συλλήβδην για "ξεκατίνιασμα" δεν σημαίνει απαραίτητα διαφέρεις από αυτές.
αυτη η εβδομαδα ειναι εβδομαδα γιορτης..διοτι η μνημη ειναι ισχυροτερη απο την καθημερινη απουσια της παρουσιας..
ΑπάντησηΔιαγραφή