Η Nayra, από τις καλύτερες "αγγλόφωνες" παρουσίες του 2014.
Η Nayra, οι Baby Guru, οι Microondas, οι Carte Postale, οι Acid Baby Jesus , οι Pop Eye, οι Broken Tempo, είναι μερικά αξιοσημείωτα παραδείγματα, του ρεύματος που δεν εκφράζεται με ελληνικό στίχο και δεν χρησιμοποιεί ελληνικές μουσικές φόρμες.
Σκέψεις για τα νέα αγγλόφωνα συγκροτήματα
Και στην διάρκεια του 2014, παρουσιάστηκαν
συγκροτήματα από έλληνες, που εκφράζονται με ξένο στίχο (κατά κανόνα αγγλικό),
και είναι τόσα πολλά, σε σημείο που, αποτελούν ιδιαίτερο καλλιτεχνικό ρεύμα.
Η Nayra, οι Baby Guru, οι Microondas, οι Carte Postale, οι Acid Baby Jesus , οι Pop Eye, οι Broken Tempo, είναι μερικά αξιοσημείωτα παραδείγματα, του ρεύματος που δεν εκφράζεται με ελληνικό στίχο και δεν χρησιμοποιεί ελληνικές μουσικές φόρμες.
Η Nayra, είναι
δικηγόρος, και ονομάζεται Πηγή Κωνσταντίνου, ως τραγουδοποιός, όμως, αλλάζει
όνομα, ήθος και ύφος.
Μεταμορφώνεται σε κάτι άλλο.
Γιατί ;
Γίνεται άραγε λιγότερο ελληνίδα, ή παραμένει ελληνίδα,
με συμπεριφορά όμως που ξενίζει τον «ελληνισμό» ;
Είναι μια τάση μιμητισμού, ή αναζήτηση ενός άλλου
ομορφότερου εαυτού ;
Το ερώτημα, δεν είναι απλό, και η σωστή απάντησή,
ρίχνει φως, στην πραγματική συμπεριφορά, των νέων «αγγλόφωνων» ελληνικών
συγκροτημάτων. Η συμπεριφορά των καινούργιων, σε αντίθεση με την συμπεριφορά
των παλαιών «ανθυπομοίραρχων» (και κατά κανόνα αντιγραφέων) της δεκαετίας του
60, χαρακτηρίζεται από πλούσια σκέψη, ποιότητα, και σημαντικό καλλιτεχνικό
έργο.
Φωτό : Ο Γιώργος Δημάκης, ή Prins Obi. Μέλος των Baby Guru, παρουσίασε τον προσωπικό δίσκο Notions, μέσα στο 2014, αποσπώντας πολύ καλές κριτικές
Οι περισσότεροι του «ξένου» ρεύματος, αλλάζουν ονόματα, παίρνουν ψευδώνυμα εξωτικά, και παράξενα, όπως Prins Obi, King Elephant, Nalyssa Green, Narya κ.α
Πολλοί, έχουν κατηγορήσει τους αποτελούντες το
«ξενόφωνο», σαν τύπους ψωνισμένους, που απλώς αντιγράφουν, μια ξένη κουλτούρα.
Δεν είναι έτσι, ή τουλάχιστον δεν είναι πάντα έτσι.
Βεβαίως, ανάμεσα σε όλους αυτούς, υπάρχουν και
σκουπίδια, που ντύνουν την καλλιτεχνική ανεπάρκεια με επιτήδειο ύφος.
Όμως, υπάρχουν και διαμάντια, και το ρεύμα αυτό, δεν
πρέπει να ερμηνεύεται πάντα σαν τάση αντιγραφής, ούτε να συγχέεται με
παλαιότερο ρεύμα.
Στα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του 1960, τα πρώτα
ελληνικά συγκροτήματα, χρησιμοποιούσαν ξένο στίχο και μετά βδελυγμίας,
απέρριπταν, τον ελληνικό. Αυτό, βεβαίως εκ του αποτελέσματος, αποδείχθηκε
μίμηση και αντιγραφή, το σημερινό όμως φαινόμενο δεν έχει την ίδια διάθεση,
αλλά αποτελεί εν πολλοίς, μια νέα συμβολική και καλλιτεχνική στάση.
Η σημερινή κοινωνική και πολιτική σήψη, επέφερε και τη
φθορά, πατροπαράδοτων αξιών και συμβόλων.
Η οικονομική κρίση, και η διαφθορά, προκάλεσαν σε
πολλούς νέους, την αηδία, την αρνητική στάση του «Όχι δεν θέλω να το βλέπω», σε κάθε τι που θυμίζει Ελλάδα.
Το φαινόμενο είναι επακόλουθο του τεράστιου κοινωνικού
σοκ, και ανάλογο με εκείνο της κοινωνικής απομόνωσης και αλλαγής συμπεριφοράς,
που παρατηρείται σε προσωπικές καταστάσεις, κρίσεων πανικού.
Το συγκρότημα Microondas, από τα καλύτερα αγγλόφωνα του 2014.
Εκτός από την απαξίωση των ελληνικών στοιχείων (ξένος
στίχος, ξένες μουσικές φόρμες, αδιαφορία ως προς τη μουσική μας παράδοση),
έχουμε και την (ασυνείδητη έστω) απαξίωση της ελληνικής καταγωγής. Πολλοί
καλλιτέχνες αλλάζουν ονόματα και συμπεριφορά, έτσι ώστε δημιουργείται η
ψευδαίσθηση, πως δεν είναι Έλληνες. Είναι σαφές, ότι υποσυνείδητα ντρέπονται
που ζουν στην Ελλάδα.
Ουσιαστικά, πρόκειται για μία εθελούσια έξοδο, άρνηση
αποδοχής της μνημονιακής ιθαγένειας, μία συμβολική αυτοκτονία.
Αν οι αυτόχειρες, αυτοκτονούν επειδή δεν αντέχουν να
ζουν, οι καλλιτέχνες αυτοί, αρνούνται να ζουν με ελληνικά χαρακτηριστικά,
επειδή δεν αντέχουν αυτό που ζουν στην καταντημένη Ελλάδα.
Το νέο περιβάλλον που δημιουργούν, προφανώς δημιουργεί
ευχαρίστηση, αλλά ποτέ δεν μπορεί ριζικά, να πάρει τον πόνο.
Αλλάζουν, γίνονται Άγγλοι ή Αμερικανοί, αλλά μέσα
τους, δεν σταματά, να υπάρχει η διάθεση για εκδίκηση.
Αυτή η διάθεση αρκετές φορές, εκφράζεται με εκπληκτικά
καλλιτεχνικό τρόπο. Στο TEXAS BLONDE (και video clip) των Microondas, μια
ξανθιά κοπέλα, περιφέρεται (από στοιχειωμένο αυτοκίνητο, οδηγός δεν φαίνεται να υπάρχει ) σε διάφορα μέρη. Η πόλη
είναι έρημη, τα πάντα κλειστά, ή εγκαταλελειμμένα. Είναι φανερό, ότι
καταδεικνύεται η νεκρο-ποίηση της Ελλάδας. Το Καλοκαίρι έχει τελειώσει.
Η ξανθιά, αποφασισμένη ή απελπισμένη, επιστρέφει στο
σπίτι της και χτυπά με ψαροντούφεκο κάποιον. Είναι ο πατέρας; Είναι κάποιος που
συμβολίζει τον ψηφοφόρο που έφερε όσους μας έφερε; Δεν έχει τόσο σημασία αυτό,
όσο η πράξη που δηλώνει εκδίκηση για τον θάνατο της Ελλάδας.
Ο δίσκος των Microondas, έχει τίτλο Ηellenit, και
βεβαίως αναφέρεται στο γενικευμένο σάπιο. Το Ελλενίτ είναι το όνομα της
σημερινής Ελλάδας, και θα πρέπει να ονομάζεται Ελλενίτ και όχι Έλληνας, ο
κάτοικος της σημερινής Ελλάδας. Το Ελλενίτ, είναι το υλικό που κάποτε σχεδόν
όλοι βάζαμε εύκολα σαν στέγη μας, μέχρι που ανακαλύψαμε, ότι είναι τοξικό και
προκαλούσε καρκίνο. Με τον ίδιο τρόπο, βάλαμε κάποτε, κάποιους πολιτικούς
κορώνα στο κεφάλι μας. μέχρι που ανακαλύψαμε πως ήταν καρκινογόνα λαμόγια.
Η σκέψη είναι κοινή σε πολλούς νέους που δεν βλέπουν
διέξοδο, και παρόμοια με το Ζβάρα, των V.I.C, μόνο που στους
«αγγλόφωνους», εκφράζεται με έμμεσο και συμβολικό τρόπο.
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου