Το ιστορικό συγκρότημα του αδικοχαμένου Κώστα Ποθουλάκη
(σκοτώθηκε το 1993 σε τροχαίο) ξεκίνησε ως σχήμα του New Wave και
κατέληξε σε ιδιαίτερο ελληνικό Heavy Metal.
Όλα τα τραγούδια (εκτός από τις διασκευές), είναι γραμμένα
από τον Κώστα Ποθουλάκη, ο οποίος και
περιέγραφε, σχεδόν πάντα, καταστάσεις εφιαλτικές, ψυχολογικά προβλήματα,
κρίσεις πανικού, παρανοϊκά επεισόδια, και άλλα ανάλογα.
Η Δισκογραφία, χωρίζεται σε τρεις κατηγορίες. Στη Bασική, που μας δίνει τη
συγκομιδή τραγουδιών, στις Συμμετοχές, και σε ένα Αναμνηστικό και συλλεκτικό
πια, Box Set του 2011, στην εταιρεία Inner Ear.
Α. ΒΑΣΙΚΗ ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑ
1. I See No / The Dream
7'' single
(Creep Records 1982)
Κώστας Ποθουλάκης- Φωνή, Κιθάρα
Άντα Λαμπάρα- Συνθ, Ρυθμ Μποξ
Σόλων Σταθόπουλος- Μπάσο
Στέλιος Χατζηκρεμιλής- Ντραμς
Ηχογράφηση 20-21 Σεπτ 1982 (Mastersound Studios)
Ηχογράφηση Οκτ 1983 (Mastersound Studios)
2. Move / My Last Chance
7'' single
(Creep Records 1983)
Κώστας Ποθουλάκης- Φωνή, Κιθάρα, Συνθ
Άντα Λαμπάρα- Συνθ, Ρυθμ Μποξ
Ανδρέας Παπαδόπουλος- Μπάσο
Μπάμπης Δαλίδης- Ντραμς
Κώστας Βούρτσης- Σαξόφωνο
3. A Ghost On the Move
LP (Creep Records 1983)
Κώστας Ποθουλάκης- Φωνή, Κιθάρα, Συνθ
Άντα Λαμπάρα- Συνθ, Ρυθμ Μποξ
Ανδρέας Παπαδόπουλος- Μπάσο
Μπάμπης Δαλίδης- Ντραμς
Ηχογράφηση Οκτ 1983 (Mastersound Studios)
A1 Welcome
To The Villa
A2 In The
Darkened Night
A3 Like The
First Time
B1 Annie's
Animal
B2 Too Much Nothing
B3 Losing
Control
B4 Death
Career
4. Men of Clay
LP (Creep Records
1986)
Κώστας Ποθουλάκης- Φωνή, Κιθάρα, Συνθ
Άντα Λαμπάρα- Keyboards
Ανδρέας Παπαδόπουλος- Μπάσο
Μπάμπης Δαλίδης- Ντραμς
Ηχογράφηση στις 4 Μαρτίου 1985 , σε ένα μόνο live session
(Mastersound Studios)
Α1 Men of Clay
A2 Meaning
A3 Creature
A4 Move
B1 Still
Can Burn
B2 New Days
B3 Birth
B4
Damnation
5. Electric Poison
LP (Wipe
Out Records 1987) ("Right Answers, Wrong Questions / Need Nobody
Around") 7'' single (Wipe Out Records 1987) - (Limited Edition, included
free with LP Electric Poison)
Κώστας Ποθουλάκης- Φωνή, Κιθάρα
Άντα Λαμπάρα- Κιθάρα
Ανδρέας Παπαδόπουλος- Μπάσο
Μπάμπης Δαλίδης- Ντραμς
Ηχογράφηση Ιούλιος 1987 (Blue Moon Studios)
Α1 Bad Luck
Α2 Future
Survivors
Α3
Sentimental Trip
Α4
Tombstone Blues
Β1 (The Land Where The) Sun Never Shines
Β2 Blackout
Baby
Β3 I Wanna
Be Your Dog
Β4 Bottomless
Well
Bonus
7"
Right
Answers Wrong Questions
Need Nobody
Around
6. House of the Damned
12” EP
(Wipe Out Records 1988)
Κώστας Ποθουλάκης- Φωνή, Κιθάρα
Άντα Λαμπάρα- Κιθάρα
Ανδρέας Παπαδόπουλος- Μπάσο
Μπάμπης Δαλίδης- Ντραμς
Ηχογράφηση Ιούλιος 1988 (Blue Moon Studios)
A1 The House Of The Damned
A2 The Night Of The Vampire
B1 Ride The Night Away
B2 Back For More
7. Hellucinations
LP (Penguin
Records 1990)
Κώστας Ποθουλάκης- Φωνή, Κιθάρα
Άντα Λαμπάρα- Κιθάρα
Ανδρέας Παπαδόπουλος- Μπάσο
Μπάμπης Δαλίδης- Ντραμς
A1 Blood On
My Axe
A2 I Need
More
A3 Voodoo
Baby
A4 Feel So
Sad
B1 Hot
Blooded R'N'R
B2
Moonwhited Room
B3 Sick
Brain
B4 Gone Too
Far
B5 Golden
Girl
8. Villa - 21 Voodoo Baby
LP (The
Unreleased "Damned" Sessions), (Dia De Los Muertos Records 2013)
Κώστας Ποθουλάκης- Φωνή, Κιθάρα
Άντα Λαμπάρα- Κιθάρα
Ανδρέας Παπαδόπουλος- Μπάσο
Μπάμπης Δαλίδης- Ντραμς
Ηχογράφηση Ιούλιος 1988 (Blue Moon Studios)
Β. ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ
1.Συμμετέχουν στην κασέτα World Class Punk (25 συγκροτήματα από
25 χώρες) , με το τραγούδι Too Much Nothing.
Comp.Cass (ROIR Records1984)
2.Συμμετέχουν
στο LP, Cicadas (An Electric Guide To The Greek Underground)
με τα
τραγούδια Six Feet In the Ground / Take You Down.
Pegasus
Records 1987
3.Συμμετέχουν
στο LP, Wipe Out Presents 12 RAW Greek grours, με το τραγούδι Hey Hey My My, του Neil Youbg.
Wipe Out Records
1988
ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ
Τον Δεκέμβριο του 2011, κυκλοφόρησε η συλλεκτική έκδοση The Dark Years, ένα καλαίσθητο box set, με όλα τα τραγούδια που είχαν ηχογραφήσει
στην Creep Records.
Villa 21 – The Dark Years - The Villa 21 Creep
Records Complete Discography, (Inner Ear Records 2012). ("I See No / The
Dream") 7'' single ("Move / My Last Chance") 7'' single A Ghost
On the Move LP Men of Clay LP
Λαμπάδα στο discogs πρέπει να ανάψετε όλοι...
ΑπάντησηΔιαγραφήian curtis και joy division μου θυμιζουν και μουσικα και στιχουργικα..
ΑπάντησηΔιαγραφήΩς τακτκός θαμώνας συναυλιών των Villa 21 να αναφέρω ότι σε καμμιά φάση τους δεν υπήρχε οποιαδήποτε σχέση με Heavy Metal στη μουσική τους ή το κοινό τους . Ο ήχος ήταν κάπου ανάμεσα σε Post Punk και Garage Rock.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το συγκρότημα μόνο γιαγιάδες και δημοσιογράφοι του Αντ-1 και του Σταρ θα το θεωρούσαν μέταλ, να τα λέμε αυτά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓράφω για «ιδιαίτερο ελληνικό heavy metal». Αναφέρομαι στον ήχο του γκρουπ, στην τελική του φάση. Οι Villa 21, άλλαξαν, ως προς τον ήχο, υιοθετώντας heavy metal στοιχεία. Οι ίδιοι, στην τελευταία συνέντευξη, στο Merlin’s Music Box (#7, Μάης 1991) παραδέχονται ότι δεν έχουν τον ήχο, που είχαν όταν ξεκίνησαν. Στην ίδια συνέντευξη, διευκρινίζουν ότι, η αλλαγή μπασίστα (είχε φύγει ο Παπαδόπουλος και είχε έρθει ο Flesh – ένας μπασίστας του thrash metal, από το συγκρότημα Sadistic Noise) θα είχε σαν αποτέλεσμα στον νέο τους δίσκο (δεν βγήκε ποτέ) να έχουν, ακόμη και thrash metal στοιχεία.
ΔιαγραφήΒεβαίως, οι ίδιοι δεν ορίζουν τον εαυτό τους, ως γκρουπ heavy metal, αλλά ως rock’n’roll. Αλλά ήχο και συμπεριφορά rock’n’roll, δεν είχαν ποτέ. Το rock’n’roll, αποτελεί συγκεκριμένο μουσικό ιδίωμα και συμπεριφορά (χορός, τρόπος ζωής, ντύσιμο) που αναπτύσσεται κυρίως στην πενταετία 1955-1960. Λέγοντας «είμαστε rock’n’roll», οι Villa 21, εννοούν, αυτό που εννοούσε και ο Παύλος Σιδηρόπουλος, λέγοντας το ίδιο πράγμα, ότι δηλαδή ήταν Ροκ.
Οι Villa 21, ήταν οι Villa 21 που πειραματίστηκαν με διάφορους ήχους, αλλά αν θέλαμε να τους κατατάξουμε, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας, το χρονικό διάστημα και τις παρέες. Κατατάσσονται λοιπόν στο New Wave, και έχουν την ιδιαιτερότητα να θέλουν να φλερτάρουν όλο και περισσότερο με τον κόσμο του παραδοσιακού ροκ (διασκευάζουν τραγούδια Young και Hendrix).
Αυτή η διάθεση δεν εντοπίζεται σε άλλα γκρουπ του New Wave. Οι Villa 21, ήταν λοιπόν κάτι το ιδιαίτερο που ήθελε – όπως οι ίδιοι έλεγαν- να «εξελιχθεί».
Στην εξέλιξη, φθάνουν στο heavy metal. Όχι ότι αποκτούν heavy metal συμπεριφορά, αλλά χρησιμοποιούν στοιχεία από τον ήχο. Γι αυτό τον λόγο, άλλωστε, δέχτηκαν και επιθέσεις από τους ξεροκέφαλους «οπαδούς», που δεν ανέχονταν τέτοιες αλλαγές και τους ήθελαν πάνκ ή New Wave.
Ας μην κολλάμε στους τίτλους. Ας δούμε την πορεία του συγκροτήματος και κυρίως τα τραγούδια.
Άρα δηλαδή δε πά να λένε αυτοί ότι θέλουν, δε πα να αυτοπροσδιορίζονται όπως θέλουν, άμα ο ιστορικός αναλυτής τους ορίσει ως Ρέγκε παίζουν ρέγκε; Ωραία πράγματα, επιστημονικά! To γεγονός ότι κάτι ακούγεται στα αυτιά μας ως "οτιδήποτε", δε σημαίνει κ ότι είναι οτιδήποτε. Αν οι Manila Road τυχαίνει να έχουν ένα κοινό ριφ και παρεμφερή παραμόρφωση με τους Vanilla Fudge, είναι μέταλ οι Vanilla Fudge;;; Ή Manila - Vanilla, έλα μωρέ τώρα τι να ψάχνουμε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ πορεία του ΄συγκροτήματος μου φαίνεται αρκετά λογική, το new wave φλέρταρε με τα σκα-ρεγκε-γκαράζ από αρχαιοτάτων χρόνων.
Νομίζω πως θα έπρεπε να συμπεριληφθεί και η συμμετοχή τους στην βίντεο-συλλογή,με άλλα Ελληνικά σχήματα, ''THE OPTICOACOUSTIC BOMB'',με 2 live βίντεο.
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://www.discogs.com/Various-The-Optico-acoustic-Bomb/release/1759879