Ο Άγγελος Σικελιανός (15
Μαρτίου 1884 – 19 Ιουνίου 1951), ο μεγάλος Λευκαδίτης, ποιητής μας. Κατά τη διάρκεια της
γερμανικής κατοχής, διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στην πνευματική αντίσταση του
λαού, με κορυφαία εκδήλωση το ποίημα και το λόγο που εκφώνησε στην κηδεία του
Παλαμά το 1943.
Στεναχωριούνται, που θα
καταργηθεί ο ΕΝΦΙΑ!
Στεναχωριούνται που δεν θα
συνεχίσουν οι απολύσεις, που δεν θα μείνει στο δρόμο κι άλλος κόσμος! Στεναχωριούνται
που θ ανέβουν οι μισθοί και οι συντάξεις!
Στεναχωριούνται, το βλέπεις
στα μάτια τους, μισούν τον κόσμο, ηδονίζονται να τον βλέπουν να υποφέρει. Ποιοι;
Υπηρέτες του τρόμου, που το
παίζουν φιλάνθρωποι και ...θρησκευόμενοι και μάλιστα-λένε-πως δίνουν και ...όρκο.
Ποιος ο όρκος τους; Αυτός: Να
είναι οι δήμιοι του κοσμάκη.
Καιρό πολύ, μας είχαν βάλει στο
σβέρκο ζυγό, και φωνάζοντας «κρατάμε ψηλά την ευθύνη», μας τραβούσαν στο
ικρίωμα της εξαθλίωσης.
Αλλά γύρισε ο τροχός, και
απόμειναν με την «ευθύνη» στα χέρια. Στο παιχνίδι του τρόμου που έστησαν,
έπαιξαν το τελευταίο τους χαρτί, και η Ελλάδα τους νίκησε. Τώρα τριγυρνούν
ψελλίζοντας σαν τα ζόμπι.
Ξημέρωσε νέα εποχή κι
ανέτειλε άλλος Ήλιος.
Αλλά ο Ήλιος, για ν ανέβει
ψηλά, πρέπει να βοηθήσουμε όλοι. Με πνεύμα Εθνικής Συμφιλίωσης.
Δεν είναι θέμα Αριστεράς ή
Δεξιάς, το θέμα τώρα, είναι η Ανοικοδόμηση της Πατρίδας. Να χτίσουμε στα
ερείπια, που άφησαν εκείνοι στο πέρασμά τους.
Ένα Πνευματικό Εμβατήριο, ακούγεται,
όλο και πιο δυνατά : Εμπρός Ενωμένοι.
Εμπρός Ενωμένοι για μια
Ελλάδα, χωρίς ταγάρι ζητιάνου.
Εκτός από την Οικονομία,
ρήμαξαν την κοινωνική συνοχή, τις Αξίες που είχαμε, τον Πολιτισμό μας.
Αυτά σιγά σιγά, πρέπει να τα
φέρουμε πίσω. Δεν είναι μόνο οι Τοκογλύφοι. Πρέπει να διώξουμε και όλα τα
κατάλοιπα των ψεκασμών. Γιατί ναι, στον αγώνα τους να μας μετατρέψουν σε
άβουλους και ζητιάνους, μας έχουν
ψεκάσει: Με λαμόγιους και opinion
leaders, με ξέκωλες που μπήκαν από τηλεοράσεις στα σπίτια
μας, με προγράμματα που αλλοίωναν την συνείδηση, την αισθητική και το ήθος μας.
Με σχολεία μικρά, που δεν είχαν βιβλία. Μας ψέκασαν με τις φάτσες τους, που μας
επέβαλαν να τις βλέπουμε κάθε μέρα. Με τα λόγια τους, της διχόνοιας και του
φόβου. Προσπάθησαν να μας αλλάξουν την Μνήμη, να ξεχάσουμε ποιοι είμαστε, να
φαγωθούμε μεταξύ μας, κι αυτή η χώρα, να γίνει τριτοκοσμική αποικία.
Εμπρός βοηθάτε, να γίνουμε Ελλάδα.
Ὀμπρὸς βοηθᾶτε νὰ σηκώσουμε
τὸν ἥλιο πάνω ἀπ᾿ τὴν Ἑλλάδα,
ὀμπρός, βοηθᾶτε νὰ σηκώσουμε τὸν ἥλιο πάνω ἀπὸ τὸν κόσμο.
Τὶ, Ἰδέτε· ἐκόλλησεν ἡ ρόδα του βαθειὰ στὴ λάσπη,
κι ἄ, ἰδέτε χώθηκε τ᾿ ἀξόνι του βαθειὰ μέσ᾿ τὸ αἷμα.
Ὀμπρός, παιδιά, καὶ δὲ βολεῖ μονάχος ν᾿ ἀνέβῃ ὁ ἥλιος,
σπρῶχτε μὲ γόνα καὶ μὲ στῆθος νὰ τὸν βγάλουμε ἀπ᾿ τὴ λάσπη,
σπρῶχτε μὲ στῆθος καὶ μὲ γόνα νὰ τὸν βγάλουμε ἀπ᾿ τὸ γαῖμα.
Δέστε, ἀκουμπᾶμε ἀπάνω τοῦ ὁμοαίματοι ἀδελφοί του.
Ὀμπρός, ἀδέλφια, καὶ μᾶς ἔζωσε μὲ τὴ φωτιά του,
ὀμπρός, ὀμπρὸς κι ἡ φλόγα του μᾶς τύλιξε ἀδελφοί μου.
ὀμπρός, βοηθᾶτε νὰ σηκώσουμε τὸν ἥλιο πάνω ἀπὸ τὸν κόσμο.
Τὶ, Ἰδέτε· ἐκόλλησεν ἡ ρόδα του βαθειὰ στὴ λάσπη,
κι ἄ, ἰδέτε χώθηκε τ᾿ ἀξόνι του βαθειὰ μέσ᾿ τὸ αἷμα.
Ὀμπρός, παιδιά, καὶ δὲ βολεῖ μονάχος ν᾿ ἀνέβῃ ὁ ἥλιος,
σπρῶχτε μὲ γόνα καὶ μὲ στῆθος νὰ τὸν βγάλουμε ἀπ᾿ τὴ λάσπη,
σπρῶχτε μὲ στῆθος καὶ μὲ γόνα νὰ τὸν βγάλουμε ἀπ᾿ τὸ γαῖμα.
Δέστε, ἀκουμπᾶμε ἀπάνω τοῦ ὁμοαίματοι ἀδελφοί του.
Ὀμπρός, ἀδέλφια, καὶ μᾶς ἔζωσε μὲ τὴ φωτιά του,
ὀμπρός, ὀμπρὸς κι ἡ φλόγα του μᾶς τύλιξε ἀδελφοί μου.
(ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΕΜΒΑΤΗΡΙΟ -
Άγγελος Σικελιανός)
στη θεση σου αγαπητε μανωλη δεν θα εκανα τετοια αναρτηση..ο σικελιανος δεν ηταν αυτος με τα φοβερα και τρομερα παρτυ που εκανε με πλατες την παμπλουτη συζυγο του και τις επιδειξιομανιες του??
ΑπάντησηΔιαγραφήεπισης δες και αυτο αν ενδιαφερεσαι..για να γελασει το χειλακι σου.
https://www.youtube.com/watch?v=-kcbMuPf_Ck
Αν εννοείς «πάρτι» και «επιδειξιομανίες» τις γιορτές στους Δελφούς, την Δελφική Ιδέα, όλα αυτά είχαν κατεύθυνση πνευματική και στόχευαν στην Εθνική Συναδέλφωση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Σικελιανός προσπάθησε ν αναστήσει το Ελληνικό Πνεύμα, όχι όμως με τον τρόπο των «ελληνολατρών» Ναζιστών, ούτε με τον τρόπο της Χούντας. Όχι με τον τρόπο που επιχειρεί σήμερα ο κάθε ελληναράς φασίστας. Τι σχέση έχουν με το Πνεύμα του Χρυσού Αιώνα όλοι αυτοί που μιλούν για φασισμό, έχοντας πίσω τους εικόνες του Περικλή και του Παρθενώνα; Η Πνύκα της Αρχαίας Ελλάδας, ήταν Δημοκρατία και μάλιστα Άμεση. Οι ελληναράδες που καπηλεύονται τον Περικλή και τους Αρχαίους Προγόνους, απεχθάνονται κάθε Δημοκρατία.
Ο Λιαντίνης, κολλάει στον Σικελιανό, τη ρετσινιά του τρελάκια, λέγοντας πως προσπάθησε, όχι μεταφορικά , αλλά κυριολεκτικά, να αναστήσει ένα «πτώμα». Όμως και έτσι να είναι, μεταξύ του Λιαντίνη και Σικελιανού, προτιμώ τον Σικελιανό.
Εσύ ποιον «τρελό» προτιμάς;
Εκείνον που θέλει νεκρό έναν ζωντανό, ή εκείνον που προσπαθεί ν αναστηθεί ένας πεθαμένος;
ρητορικο ισως το ερωτημα σου για ποιον προτιμω γιατι δεν απαξιωνω τον σικελιανο στην ολοτητα του αλλα κυριολεκτικα θα απαντησω τον λιαντινη φυσικα.διαβασε τι εχει γραψει ο λιαντινης γενικα για τον σικελιανο και σε ποια κατηγορια συγγραφεων τον κατατασσει.επισης δεν εχεις καταλαβει τον λιαντινη αν βασιστω στη τελευταια σου προταση..δεν πεθανε ο λιαντινης για να πεθανει με την εννοια που το εκλαμβανεις.υποψιν οτι εχω διαβασει το συνολικο εργο του λιαντινη,ολα τα βιβλια του δε το λεω τυχαια.αλλα ειναι μεγαλη συζητηση αυτο.ο λιαντινης ηταν πασχων σε ολες τις εκφανσεις της ζωης,και οχι με τη κακη εννοια.και διαβιουσε με τα ελαχιστα.
Διαγραφήτελος δε συμφωνω με αυτο που αναφερεις περι δελφικης ιδεας και εθνικης συναδελφωσης για το σικελιανο.κατασπαταλουσε το χρημα της πλουσιας γυναικας του και οργιαζε με τροπο επιδεικτικο και αμφιβαλλω πολυ αν ειχε φιλοσοφικη χροια αυτος ο τροπος ζωης του. αν για καποιους αποτελει φιλοσοφικη βαση αυτος ο τροπος ζωης με γεια τους και χαρα τους.δεν με πειθει ομως.
φιλικα παντα.
επισης δεν θα επρεπε να εισαι αρνητικα προσκειμμενος σε οτι αφορα το θανατο που τοσο πολυ εξυμνουν γιατι γοητευει και εξιταρει συγγραφεις,ποιητες,ζωγραφοι,μουσικοι κτλ.τοση τεχνη ανεβαζεις εδω..ενιοτε αφορα και αυτο το κομματι.
ΔιαγραφήΕίμαι κάτοικος Σαλαμίνος, και θα ήθελα να πω και τη δική μου γνώμη όσον αφορά τον Σικελιανό, που εδώ τον έχουν για μεγάλο ποιητή, και πως μας τιμά που βρίσκεται εδώ η εξοχική του κατοικία, που θεωρείται ένα από τα ελάχιστα αξιοθέατα του νησιού. Όποτε περνάω κάνοντας τη βόλτα μου, έξω από την κατοικία του, που βρίσκεται απέναντι από την μονή Φανερωμένης, μου έρχεται να της βάλω φωτιά! Ειλικρινά! Υπήρξαν άνθρωποι που δεν αξίζουν την επίγεια δόξα. Δηλαδή την σεβαστή μνήμη της ύπαρξης τους, στις μελλοντικές γενιές. Ένας από αυτούς είναι και ο συγκεκριμένος ποιητής. Οι πράξεις θα έπρεπε να έχουν μεγαλύτερη σημασία, από το έργο ενός ανθρώπου, όσο σημαντικό και να θεωρείται! Αλλά οι αποτυχημένες ανθρώπινες κοινωνίες, όπως η δική μας, θέλουν να έχουν ως πρότυπα ανθρώπους τέτοιου επιπέδου, διότι δίνουν σημασία μόνο στην πλαστή εικόνα του ανθρώπου, και όπως συμβαίνει επιλέγουμε να δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα στο όνομα και στο πρόσωπο κάποιου, και όχι στην εσωτερική του φύση. Έτσι γεμίζουμε ενοχές τον κάθε άνθρωπο για αυτό που είναι πραγματικά, και αυτό έχει ως συνέπεια να μην εξωτερικεύει την πραγματική του φύση! Αλλά αυτό είναι μια μεγάλη κουβέντα και δεν θα ήθελα να την επεκτείνω περισσότερο εδώ. Πάντως ένα είναι σίγουρο: Πως συνηθίζουμε να τιμούμε εκείνους που μας βολεύουν!
ΑπάντησηΔιαγραφή