Κυριακή 1 Μαρτίου 2015

EUROVISION 2015 : Κακοστημένο Εμπόριο η «Εθνική Συμμετοχή».

Η Shaya, κουνάμενη και λιγάμενη, διεκδικεί να μας εκπροσωπήσει στο Φεστιβάλ της EUROVISION, στην Αυστρία.

Την Πέμπτη, 5 Μαρτίου, σκοπεύει η κυβέρνηση να καταθέσει στη Βουλή το νομοσχέδιο για την ΕΡΤ που αποκαθηλώνει τους ...φωστήρες της ΝΕΡΙΤ.
Δεν το πήραν το μήνυμα;
Φαίνεται όχι, αφού την προηγούμενη μέρα, Τετάρτη, 4 Μαρτίου, η
η  ΝΕΡΙΤ σε ρόλο κρουπιέρη, θα ανακοινώσει την νικήτρια «Εθνική Συμμετοχή», στο παιχνίδι που άφησε να παίξουν πέντε ιδιωτικές Εταιρείες.
Ποιοι ωφελούνται ;



Το Νομοσχέδιο πρέπει να προβλέπει δομές  που δεν θα επιτρέπουν στον Εθνικό μας Ραδιοτηλεοπτικό Φορέα, να νομιμοποιεί, μέσα από αυτόν, και με πρόσχημα αυτόν, ιδιωτικές και μη λόγιες, εμπορικές συμφωνίες.

Το ερώτημα, γιατί η ΝΕΡΙΤ, δεν προχώρησε στην διοργάνωση ενός  πανελλήνιου Διαγωνισμού, που θα οδηγούσε στην ανάδειξη του τραγουδιού που θα μας αντιπροσωπεύσει, παραμένει μετέωρο.
Οι «άριστοι» της Αγίας Παρασκευής, είναι ανίκανοι ή βαριούνται;
Αν όχι, τότε γιατί, ανέθεσαν σε άλλους,  σε πέντε Ιδιωτικές Εταιρείες δηλαδή, να προτείνουν τα πέντε υποψήφια τραγούδια;
Τι πραγματικά συμβαίνει;

Θωμαή Απέργη, μία από τις υποψήφιες "Εθνικές Συμμετοχές", στον Τελικό της Τετάρτης. Κορίτσαρος, αλλά το τραγούδι της, στα όρια του γελοίου.

Αν κάποιος έλληνας καλλιτέχνης, ήθελε να διαγωνιστεί, να καταθέσει το δικό του τραγούδι, απλώς, ΔΕΝ μπορούσε. Η απόφαση για τις συμμετοχές, αφέθηκε να παρθεί, από πέντε Δισκογραφικές Εταιρείες, που έκριναν κατά τα δικά τους γούστα και συμφέροντα.
Οι πέντε Εταιρείες, είναι : Feelgood Records, PANIK PLATINUM, Spicy Music, PLANETWORKS, και MINOS EMI-UNIVERSAL.

Αν τώρα, αυτό λέγεται διαδικασία που αναδεικνύει  «Εθνική Συμμετοχή», εγώ είμαι ο Τάρας Μπούλμπα.



Με ποια κριτήρια, οι "αρμόδιοι" της ΝΕΡΙΤ επέλεξαν να απευθυνθούν, μόνο στις πέντε αυτές εταιρείες;
Κανείς δεν ξέρει.

Δισκογραφική εταιρία (η Polymusic) που διαμαρτυρήθηκε έντονα, επειδή την απέκλεισαν, έλαβε την απάντηση ότι τα κριτήρια ήταν εμπορικά και σύμφωνα με αυτά, δεν μπορούσε να συμπεριληφθεί.
Η απάντηση είναι αστεία και αστήρικτη.
Μέσα από αυτή, οι «υπεύθυνοι» της ΝΕΡΙΤ ομολογούν ότι ενήργησαν με γνώμονα το Εμπόριο και όχι το Καλλιτεχνικό ήθος. Προστάτης του Εμπορίου ήταν ο Ερμής, ταυτόχρονα όμως και προστάτης των καλλιτεχνών και λογίων. Έμπορος που αγνοεί τον Λόγιο Ερμή, είναι κακός έμπορος, και συνεπώς, εμποράκος.

Μαρία Έλενα Κυριάκου. Κύπρια και μάνα τριών αγοριών. Διεκδικεί να μας αντιπροσωπεύσει στη EUROVISION, ελπίζοντας σε Διεθνή Καριέρα.

Οι καλλιτέχνες που οι πέντε Δισκογραφικές επέλεξαν να διαγωνιστούν στον Τελικό της Τετάρτης 4 Μαρτίου 2015, είναι

1.η Shaya με το «Sunshine»
2.η Θωμαή Απέργη με το «Jazz & Συρτάκι»
3.η Μαρία Έλενα Κυριάκου με το «One Last Breath»
4.ο Barrice με το «Ela», και
5.οι C:Real με το «Crash And Burn»



Δυστυχώς, κάποια από τα τραγούδια, ξεπερνούν ακόμη και το  κιτς, και δύσκολα ένα από αυτά (ίσως μόνο των C:Real), θα έλεγες κάπως σχετικό με την Τέχνη.  Είναι φανερό, ότι,  στήθηκε ένας μηχανισμός, για να κατέβουν φορετοί υποψήφιοι. Δεν υπάρχουν  αξιοκρατικά αναδειχθέντες όπως συμβαίνει στα σοβαρότερα Ευρωπαϊκά Κράτη.  Σχεδόν όλοι,  από τους «φορετούς»,  συνδέονται με το μπουζουκοτσιφτετελοκαψουροποπ Lifestyle που χρόνια μας έχει κάτσει στο σβέρκο και μας τυραννά, και που έρχεται να θέσει υπό την αιγίδα της, η ΝΕΡΙΤ.
Ίσως,  τα τραγούδια αυτά, για τους διαπλεκόμενους με γαρούφαλλα και σαμπάνιες, στα γνωστά «Πολιτιστικά Ιδρύματα» να είναι υπέροχα.
Όμως, μπορεί, ένα από αυτά, να αποτελεί «Εθνική Συμμετοχή»; Και ποιος πρέπει να είναι ο Ρόλος, του Εθνικού μας Ιδρύματος, αν όχι να προάγει, με κάθε ευκαιρία, τον Πολιτισμό και την Τέχνη;

Έτερος υποψήφιος ο Barrice, φωτογραφίζεται μπροστά από τα λογότυπα του Φεστιβάλ, του MAD, και της ΝΕΡΙΤ.

Πολλοί, λένε πως, η EUROVISION, κατάντησε από καιρό πανηγύρι, οπότε, δεν πρέπει να στείλουμε ποιοτικό, αλλά εμπορικό τραγούδι.
Δεν είναι έτσι.
Πρώτα πρώτα, το ποιοτικό δεν αποκλείει το εμπορικό. Τα ωραιότερα τραγούδια, υπήρξαν κατά κανόνα εμπορικά. Το Εμπόριο γενικά, δεν είναι κάτι κακό, αντίθετα είναι διαδικασία προόδου, όταν βέβαια συνοδεύεται από τον Λόγιο Ερμή. Όμως, οι ικανοί συνθέτες, δεν θα έρθουν ποτέ, σε εμπόριο που χάνει τον λόγιο χαρακτήρα του, και υποβιβάζεται σε απλό πανηγύρι. 
Άλλο το εμπορικό, και άλλο το "πανηγυριώτικο", ο ντισκοχαβαλές.
Δεν διαφωνούμε, ότι πολλές φορές, είδαμε πανηγυριώτικα, και από άλλες χώρες.
Όμως, η EUROVISION, είναι ένας θεσμός.



Η Αρχική Ιδέα, αυτού του Φεστιβάλ, ήταν μια φορά το χρόνο, σε κοινό τηλεοπτικό Δίκτυο, όλοι οι λαοί της Ευρώπης, να ενώνονται σε μια Μουσική Γιορτή.
Και εδώ, η κάθε Χώρα, έχει την δική της Ευθύνη.
Κάποτε δώσαμε τα Φώτα στην Ευρώπη.
Σήμερα θα πρέπει, η Πρόταση της Ελλάδας, να δείχνει στην Τέχνη και τον Πολιτισμό, να θυμίζει Πανευρωπαϊκές Αξίες. Και αν στόχος της Ελλάδας, στο Εθνικό  Επίπεδο, είναι να δείξει έναν άλλο δρόμο, μιαν άλλη Πολιτική που θα ωφελήσει γενικά την Ευρώπη, ίδιος στόχος πρέπει να υπάρχει και σε μια Πρόταση, με την ευκαιρία ενός Πανευρωπαϊκού Φεστιβάλ.

Οι C Real

Για να γίνει αυτό, χρειάζονται Αλλαγές. Οι «υπεύθυνοι» της ΝΕΡΙΤ, αποδείχτηκαν εντελώς ανίκανοι να προτείνουν κάτι καλλιτεχνικά αξιόλογο,  και καινούργιο. Πρέπει  να απομακρυνθούν και ο Διαγωνισμός να αναβαθμιστεί, του χρόνου να γίνουν τα πράγματα αλλιώς, και από άλλη Δημιουργική Ομάδα.
Στην πραγματικότητα, φέτος, εκχωρήθηκε η διοργάνωση.
Δεν έχουμε το Εθνικό ίδρυμα, είναι άλλοι (το MAD) που κάνουν κουμάντο. Όταν λοιπόν, μια ιδιωτική Τηλεόραση, κατορθώνει να χρησιμοποιήσει τον Δημόσιο Ραδιοτηλεπτικό Φορέα, για να κάνει Εμπορικό Παιχνίδι, και μάλιστα σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, δεν τίθεται κανένα θέμα;
Ποιοι ωφελούνται;


6 σχόλια:

  1. Στη Saya, ο Ξηρός παίζει κλαρίνο ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η Θωμαή λέει "είναι σφιχτή η αγκαλιά και...πονάμε". Ωραίος στίχος! Αυτό να στείλουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Nομιζω πως σ' αυτον τον διαγωνισμο ο μονος αξιος εκπροσωπος της χωρας μας και φορεας πολιτισμου αυτης ειναι ο Εθνικος μας σταρ Ανδρεας Ευαγγελοπουλος !!. Οι καταληλοι ανθρωποι στις καταληλες θεσεις επιτελους μια φορα !!

    Γιαννης Θεσ/νικη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. -...για να καταλάβω, ρωτώ: τα περί "ξεφτίλας και ρεζιλικίων" τοξεύονται κι εναντίον του Χρήστου Παπαδόπουλου, του "Παιδιού από την Πάτρα" που τόσες ωραίες Μουσικές και τραγούδια μας έχει προσφέρει;...

    ΑπάντησηΔιαγραφή