Σάββατο 1 Ιουλίου 2017

Ούρσουλα Φωσκόλου : Έτσι Είναι.

Ένα κορίτσι μόλις 20 ετών, παντρεύεται, έναν 75χρονο πλούσιο γέρο. Σε πολλές χώρες, και όχι μόνον στην Σαουδική Αραβία και στο Ιράν, φτωχά κορίτσια, πείθονται από την μάνα και τους συγγενείς, πως «έτσι είναι» το καλό τους (Φωτ. tamilcnn.ca) .

Ένα εκπληκτικό κείμενο, της Ούρσουλας Φωσκόλου, από το βιβλίο της «Το Κήτος», υπενθυμίζει, πως πολλές φορές, αυτό το «Έτσι είανι», συνέβαινε (και ίσως συμβαίνει ακόμα) και στην Ελλάδα.


Διαβάστε το κείμενο:

"Στην ιδρωμένη από τα χνώτα κάμαρη κάποιου ξενοδοχείου, μ’ έχει στριμώξει στα σκεπάσματα ένας γέρος.

Κάτω από το γέρικο ρυτιδιασμένο δέρμα του, πασχίζω με αγωνία να αναπνεύσω, την ώρα που αυτός, ασθμαίνοντας και σοβαρός, σπρώχνει το σώμα μου βαθιά μέσα στο στρώμα. Χώνει τα χέρια του, διαδοχικά μες στα πλευρά μου, βουτάει ολόκληρος στα σπλάχνα μου, και η γλώσσα του, υγρή και παγωμένη, αναζητά στο στόμα μου ζωή.

Άγριες και αγκαθωτές οι τρίχες του, τρυπούν τα μάγουλά μου. Όποτε κάνω να φωνάξω, εμφανίζεται λιγνή, σκελετωμένη, η μάνα μου. Με το δεξί κρύο χέρι της, αυτό που κάνει τον σταυρό, σκεπάζει στοργικά τα μάτια μου, και λέει ψιθυριστά, πως έτσι είναι.

Μαζεύουν οι ρυτίδες της τα δάκρυα, κι εγώ μπορώ να σκέφτομαι, μ’ οργή, θυμό, με κούραση κι εξάντληση, και μιαν απαρηγόρητη θλιμμένη νοσταλγία, εσένα".


Γνωρίστε την Ούρσουλα Φωσκόλου, ακούγοντας την εκπομπή «ΟΛΟΜΟΝΑΧΟΙ ΜΑΖΙ», του Σταύρου Σταυρόπουλου (22 Ιουνίου 2017, στην ΕΡΤ Open). 

Ο Σταύρος Σταυρόπουλος είναι συγγραφέας και ποιητής. Έχουν εκδοθεί μέχρι σήμερα 20 βιβλία του, ποίησης και πεζογραφίας. Τρία απ’ αυτά έχουν μεταφερθεί στο θέατρο.

Κάθε Πέμπτη 10 -12 το βράδυ στους 106.7 FM.
ΟΛΟΜΟΝΑΧΟΙ ΜΑΖΙ ΣΤΗΝ ΕΡΤ Open
Ertopen - radio 106,7
http://www.ertopen.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου