Σάββατο 31 Μαΐου 2014

ΜΑΤΑΛΑ BEACH FESTIVAL : Χρειάζεται αναβάθμιση

Το πολυσυζητημένο Φεστιβάλ στα Μάταλα, πρέπει οπωσδήποτε να συνεχίσει, και να γίνει θεσμός, αλλά όχι με τη σημερινή μορφή, γιατί έχει πάρει ...κακοτράχαλο δρόμο.

Θα μπορούσε ίσως, να είναι ήδη, ένα Παγκόσμιο Πολιτιστικό Γεγονός,  δυστυχώς όμως, στα περισσότερα σημεία, μοιάζει με Κιτς Πανηγύρι. Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ, ξεκινά σειρά άρθρων, με στόχο να προβάλλει τα καλά στοιχεία του Φεστιβάλ (ναι υπάρχουν και καλά), αλλά και να καταδείξει, όλα εκείνα που αν συνεχιστούν, θα το οδηγήσουν σε ένα τέλος.


Γιώργος Αρμουτάκης, ο νέος Δήμαρχος Φαιστού.

Ο νικητής των δημοτικών εκλογών, ο νέος Δήμαρχος Φαιστού, Γιώργος Αρμουτάκης, σε επικοινωνία που είχαμε, διευκρίνισε ότι:

«Το Φεστιβάλ στα Μάταλα, οπωσδήποτε θα συνεχιστεί. Δεν θα σταματήσει. Αλλά όμως πρέπει να αναβαθμιστεί και να γίνει ένας απολογισμός και διαχειριστικός έλεγχος για τα όσα έγιναν μέχρι τώρα. Πρώτα-πρώτα, υπάρχει το πρόβλημα, ότι δεν ξέρουμε ακριβώς το ποιος το διοργανώνει!».

Το ερώτημα «Ποιος διοργανώνει το Φεστιβάλ», είναι το κυριότερο. Πραγματικά, δεν μπορεί να καταλάβει κανείς, ποιος επιτέλους το σχεδιάζει, ποιος παίρνει τις βασικές αποφάσεις. Μερικά στοιχεία του Φεστιβάλ, είναι αξιέπαινες ιδιωτικές πρωτοβουλίες, κατοίκων της περιοχής. Ένα παράδειγμα είναι το Street Painting, μια ιδέα που είχαν δύο γυναίκες που ζουν στην περιοχή, η Linda Crast και η  Κατερίνα Παναγάκη.
Το δρώμενο, είναι από τα λίγα που έχουν καλλιτεχνικό ενδιαφέρον και συνδέεται άριστα με το πνεύμα των χίπιδων, που ζούσαν στα Μάταλα και ζωγράφιζαν στις σπηλιές κατά τον ίδιο τρόπο. Άλλα, επίσης αξιέπαινα δρώμενα, γίνονται ύστερα από αποφάσεις του Πολιτιστικού Συλλόγου Πιτσιδίων-Ματάλων.

Τα περισσότερα όμως, που διαδραματίζονται στη διάρκεια του Φεστιβάλ, είναι άσχετα, άκυρα και κακόγουστα, και σχεδιάζονται από «ειδικούς συμβούλους», της απερχόμενης Δημάρχου, Μαρίας Πετρακογιώργη. Αυτοί λοιπόν, έχουν και την ευθύνη για το ότι, πολλοί μπερδεύουν τα Μάταλα, με το Πατρινό Καρναβάλι.
Αυτοί επίσης έχουν την ευθύνη, για τον άκομψο τρόπο που όλο το Φεστιβάλ συνδέεται με το εμπόριο και από ισχυρότατο brand name, καταντά ένα κιτς προϊόν, ζημιώνοντας έτσι, και το καλλιτεχνικό και το εμπορικό πνεύμα. Δεν είναι κακό το εμπόριο, το αντίθετο, είναι μέσο ανάπτυξης, οι χορηγοί είναι επιθυμητοί και πολλές φορές, αναγκαίοι. Όμως, enough is enough. Το περισσότερο, πάντα βλάπτει. 
Υπάρχει μάλιστα λειτουργικό κομμάτι του Φεστιβάλ, που σχεδιάστηκε τόσο κουτά, ώστε έβλαψε την Ελλάδα. Ο λόγος για το διαβόητο Road to Matala.

Road To Matala- Το trailer της ταινίας

To πρότζεκτ Road to Matala, φαίνεται ότι σχεδιάστηκε για να διαφημίσει το νέο κατσαριδάκι της  VW, μέσω της σύνδεσής του με το πνεύμα των χίπιδων και το Φεστιβάλ των Ματάλων. Η ιδέα βασίζεται στην εμπορική θεωρία της εταιρείας FoundIn Music, σύμφωνα με την οποία, ο άνθρωπος επηρεάζεται από τις μουσικές προτιμήσεις που διαμόρφωσε στη νεότητα, έτσι ώστε μπορούμε να τον κάνουμε να μας δει φιλικά, αν ταυτιστούμε με αυτές τις προτιμήσεις. Είναι σαφές, ότι εδώ, η στρατηγική marketing, χρησιμοποιεί τη μουσική και τις μνήμες νεότητας. Η θεωρία, είναι σωστή, αλλά ο τρόπος που εφαρμόστηκε, υπερβαίνει το δέον.

Εκτός από αυτό, σημειώθηκε και μία γκάφα. Ο συμπαθής καλλιτέχνης Harry Keyworth, που επιλέχθηκε να κάνει το ταξίδι, από την Αγγλία στα Μάταλα, πέρασε και από την FYROM. Στο βίντεο που κυκλοφορεί στο διαδίκτυο, και που προτείνεται από την επίσημη ιστοσελίδα του Φεστιβάλ των Ματάλων, διαφημίζεται μαζί με το κατσαριδάκι και κράτος με το όνομα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ. Αυτό το «ατύχημα», έπρεπε να ελεγχθεί και να αποκλειστεί, πριν βγει στον αέρα. Δυστυχώς, οι σύμβουλοι της κυρίας Πετρακογιώργη, δεν το κατόρθωσαν είτε λόγω αγνοίας, είτε λόγω ανικανότητας να υψώσουν ανάστημα στην FoundIn Music. Σε κάθε περίπτωση, φτάνουμε στο εντελώς απαράδεκτο: Ελληνικό Φεστιβάλ που τελεί υπό την Αιγίδα του Ελληνικού Υπουργείου Τουρισμού, συνδέεται με πρότζεκτ που διαφημίζει κράτος με το όνομα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ. Βεβαίως, και αυτό είναι σίγουρο, το ελληνικό Υπουργείο Τουρισμού, δεν γνωρίζει τη γκάφα. Επίσης είναι σίγουρο ότι έδωσε την Αιγίδα του, θεωρώντας ότι βοηθάει την Κρήτη. Αλλά, όπως έχουν τα πράγματα, υπό την σκιά του πρότζεκτ Road to Matala, αλλά και υπό άλλες σκιές που θα καταδειχτούν στη συνέχεια, πρέπει να αποσύρει την Αιγίδα, και να την δώσει ξανά, μόνο όταν αναβαθμιστεί το Φεστιβάλ των Ματάλων.

(Συνεχίζεται)


5 σχόλια:

  1. Είμαι από τη Μεσσαρά. Το Φεστιβάλ κατάντησε αηδία. Καλά το λες, οι περισσότεροι πάνε να σπα΄σουν πλάκα, όπως στον Καρνάβαλο. Αυτά έκανε η Δημαρχέσα και την πάτησε στις εκλογές. Δεν την ψήφισε η νεολαια . Όσο για τους "ειδικούς συμβούλους" της, καλύτερα να μην μιλήσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλά ρε Μιχάλη χαλάρωσε.. Θα πάθεις τίποτα. Πήγαινε καλύτερα να ακούσεις καμιά Πάολα να εκτονωθείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι σχέση με τον Πολιτισμό αυτό το φεστιβάλ ; Ότι έχει και ο ναύτης με τον καντηλαναφτη. Καμία. Περισσότερο κερδισμένος βγαίνει ο ...Σφίνος, παρά η Κρήτη. Για γέλια (και για κλάμματα)....

      Διαγραφή
  3. ΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΥΤΟ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΧΕΙ ΜΟΝΟ ΡΟΚ ΕΝ ΡΟΛ ΜΠΑΝΤΕΣ, ΤΖΑΖ ΚΑΙ ΣΟΟΥΛ, ΟΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΡΑΓΚΟΖΙΛΙΚΙΑ...ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟΤΗΤΑ!!! ΚΑΙ ΣΤΟ ΡΙΒΕΡ ΣΤΟ ΝΕΣΤΟΡΙΟ ΤΟ ΙΔΙΟ ΧΑΛΙ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ, ΕΙΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙΑ ΚΑΙ ΠΑΝΗΓΥΡΙΑ ΜΟΝΟ Σ ΑΥΤΗ ΤΗ ΧΩΡΑ. ΑΑΑ ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΟ - ΤΗ ΒΟΥΛΗ...ΚΡΙΜΑ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΊΑ ΤΩΝ ΜΑΤΑΛΩΝ ΌΛΑ ΑΥΤΆ ΤΑ ΧΡΌΝΙΑ ΤΗΝ ΞΈΡΟΥΝ ΛΊΓΟΙ. ΠΟΛΛΟΙ ΑΠΌ ΑΥΤΟΥΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΙΑ ΜΑΖΊ ΜΑΣ..ΓΡΑΦΩΝΤΑΙ ΚΑΙ ΛΕΓΩΝΤΑΙ ΔΙΆΦΟΡΑ ΣΥΝΗΘΩΣ ΑΠΌ ΑΠΟ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ ΈΧΟΥΝ ΑΚΟΥΣΗ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΤΑ ΕΧΟΥΝ ΖΗΣΕΙ. ΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΕΧΕΙ ΤΟΣΗ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΤΩΝ HIPPIE ΌΣΟ ΚΑΙ Η ΤΑΙΝΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή