Σε άρθρο γνωστού χουντόστροφου στη LiFO, αναφέρεται πως, το ελληνικό αντίστοιχο του σατιρικού περιοδικού Charlie
Hebdo, είναι το ΧΑΡΑΚΙΡΙ, που έβγαλε ο Νίκος Πλατής, το 1974. Η
επιχειρηματολογία του άρθρου, βασίζεται
στο ότι ο τίτλος του ελληνικού περιοδικού, είναι ίδιος με εκείνον του HARA-KIRI, το γαλλικό
περιοδικό, από όπου και προήλθε το Charlie
Hebdo.
Ο τίτλος μπορεί να είναι
ίδιος, αλλά το πνεύμα του καθενός διαφέρει. Αν θέλαμε να βρούμε το αντίστοιχο
στην Ελλάδα, πηγαίνουμε στο έτος 1983, όταν ο Θανάσης Μάνθος, αναστατώνει όλους τους "επώνυμους", με το
περιοδικό ΑΓΚΑΘΙ.
Ο αρθρογράφος της LiFO (το όνομά του, Φώντας Τρούσας), είναι φανερό, ότι δεν μπορεί να διακρίνει. Είναι
άλλο ένα περιοδικό Γελοιογραφίας των πάντων (HARA-KIRI), και άλλο
ένα περιοδικό με σχόλια επικαιρότητας, διάφορα κόμικς και λογοτεχνικά έργα (ΧΑΡΑΚΙΡΙ).
Πέρα από την μη ικανότητα για διάκριση, δεν έχει και στοιχειώδεις γνώσεις.
Διαβάζοντας το κείμενο,
παρατηρείς πως, όλες τις πληροφορίες για το γαλλικό περιοδικό, τις έχει
ξεπατικώσει από την Wikipedia.
Αλλά και αυτές, δεν τις έχει
κατανοήσει.
Ένα παράδειγμα : Μας
πληροφορεί ο αδαής Τρούσας, ότι το HARA-KIRI, στα 1969, «καθώς
γινόταν εβδομαδιαίο», άλλαξε τίτλο και «λεγόταν πλέον» Charlie Hebdo...
Καμία σχέση με την
πραγματικότητα.
Ως απόδειξη παραθέτω, το
εξώφυλλο του Απριλίου 1979, όπου γελοιογραφείται ο Αγιατολάχ Χομεϊνί (αγκαλιά
με μια πλαστική κούκλα του σεξ).
Ο αρθρογράφος της LiFO, δεν κατάλαβε, ότι παράλληλα με την μηνιαία, υπήρξε μία δεύτερη
έκδοση, μία φορά την εβδομάδα, η HARA-KIRI HEBDO. Αυτή η
έκδοση, άλλαξε όνομα, το 1970 και ονομάστηκε Charlie Hebdo, αλλά το μητρικό
περιοδικό, συνέχισε κανονικά την κυκλοφορία.
Πίστευα, ότι οι αρθρογράφοι
της LiFO, έχουν μια εγκυρότητα, και δεν γράφουν στο πόδι.
Μέχρι που διάβασα κάτω από το άρθρο την υπογραφή ...Φώντας Τρούσας! Έτσι
εξηγείται.
Ο Μάνθος, χαρακτήριζε το ΑΓΚΑΘΙ, ως «ειρωνικό, σαρκαστικό, αμπλαούμπλα περιοδικό».
Το ΑΓΚΑΘΙ, ήταν στο ίδιο
πνεύμα, της γελοιογραφίας των πάντων.
Το έγραφε και το επιμελούταν, ένας άνθρωπος, ο αείμνηστος Θανάσης
Μάνθος. Αυτός, δεν έκανε σκίτσα, αλλά κατασκεύαζε εξαιρετικά κολάζ, με τα
οποία σατίριζε και καθιστούσε γελοίους τους πάντες.
Πρωθυπουργοί, υπουργοί,
βουλευτές, επώνυμοι «αοιδοί», και άλλοι παρατρεχάμενοι του τότε Lifestyle, είχαν γίνει υπέροχες γελοιογραφίες- κολάζ.
Τέτοιες καταδίκες, ή απαγορεύσεις, έχουμε αρκετές, και ας θυμηθούμε καλλιτεχνικά έργα που, αστυνομικά όργανα κατέβασαν από Εκθέσεις, ή τα όσα έχει αντιμετωπίσει ο Τζίμης Πανούσης.
Συνεπώς, τίθεται ένα θέμα.
Όταν οι περισσότεροι έλληνες πολιτικοί, σήμερα, εκφράζουν αγανάκτηση για το τρομοκρατικό χτύπημα στη Γαλλία και την απόπειρα φίμωσης της Ελευθερίας της έκφρασης, άραγε τι έκαναν όταν τόσες φορές, φιμώθηκε η ελεύθερη έκφραση στην Ελλάδα;
Για τον Θανάση Μάνθο και το Περιοδικό ΑΓΚΑΘΙ, δες και ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΡΟΚ (Μ.Νταλούκας, Εκδόσεις Άγκυρα)
Μάλιστα, μετά την καταδίκη του αυτή δημοσίευσε σειρά άρθρων στο αγκάθι με τίτλο "Χαίρε η κτίσις όλη" και "Φτύσ'τα μπούτια σου Θεούλη" που σατίριζε το Ευαγγέλιο. Ασύλλυπτο για την εποχή του περιοδικό και κρίμα που δεν συνέχισε...
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι, είναι αλήθεια ότι "...τόσες φορές, φιμώθηκε η ελεύθερη έκφραση στην Ελλάδα...", αλλά δεν μπήκαν ένοπλοι και γάζωσαν τον Μάνθο ή τον Πανούση. Είναι τελείως διαφορετικά πράγματα.
Δεν είπα ότι είναι το ίδιο. Βεβαίως και είναι τελείως διαφορετικά πράγματα. Όμως, η ελευθερία στην έκφραση, είναι δείκτης Πολιτισμού, και πρέπει να προστατεύεται και στην Ελλάδα.
ΔιαγραφήΕκπληκτικό περιοδικό ! Κρίμα που σταμάτησε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι το ίδιο ακριβώς πράγμα. Γιατί το επιθυμητό αποτέλεσμα είναι ο τρόμος και η φίμωση. Στην περίπτωση του charlie hebdo ο τρόμος και η φίμωση είναι - δυστυχώς - τελεσίδικα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτη δημοκρατική ελλάδα σε περιόδους ευημερίας θα φας 15 μήνες. Αλλά σε περιόδους δύσκολες όπως τώρα, οι «νοικοκυραίοι» σαν τον ανώνυμο του πρώτου σχολίου, είναι αυτοί που θα υποστηρίξουν οργανώσεις όπως η χρυσή αυγή γιά να καθαρίσουν τα μιάσματα αντί γι αυτούς. Αυτοί είναι καλοί χριστιανοί υποκριτές, και ποτέ δεν θα τολμούσαν ούτε να αντιμιλήσουν.
Είναι το ίδιο έργο, μόνο που στην ελλάδα είναι πιό πούστικο.
αναρωτιεμαι ωρες ωρες-για να κανουμε και λιγο το συνηγορο του διαβολου- αν ολες αυτες οι χωρες οπως η αμερικη,αγγλια,γαλλια κτλ που εισβαλλουν στις χωρες του ισλαμ με το ετσι θελω,με επιβολη στρατιωτικων δυναμεων και με βια με προσχημα τον μανδυα της ειρηνης για να εκμεταλλευτουν οικονομικα και γεωλογικα το πλουτο των χωρων αυτων αν κανουν το ιδιο.......και μετα αναρωτιεται η γαλλια και η καθε γαλλια γιατι συνεβη αυτο το μεγαλο κακο.καποιοι βλεπουν το δεντρο και οχι το δασος δυστυχως.
ΑπάντησηΔιαγραφή-...ο δε Σαρκοζογιός καλεί -αντί να εξετάσει, να αναλύσει, να διαβάσει, να σκεφτεί με σύνεση και ψυχραιμία περί τα πράγματα ή κι αν αυτά δεν μπορεί να τα κάνει από μόνος του, ας τον συμβουλεύσουν, έστω, ορθά κάποιοι μεγαλύτεροί του και με σοφία (αν έχουν...) - τους γάλλους να πάρουν τα όπλα...Σιγά τα "αίματα και τα σφαιρόνια" βρε βαθυπλουτοκρουασανοκρεπομπούλη...
Διαγραφήτην ιδια εποχη που εκλεισε το αγκαθι ξεκινησε το κλικ ,τυχαιο ?,δε νομιζω
ΑπάντησηΔιαγραφή