Δευτέρα 13 Ιουνίου 2016

Ο «Θάνατος» του Paul McCartney- Πώς εμπορεύονται τα ινδάλματα της νεολαίας, οι διάφοροι επιτήδειοι και πώς την πατάνε οι αφελείς της δημοσιογραφίας.

Πριν ένα χρόνο, το WorldNewsDailyReport, έγραψε μια συνταρακτική είδηση: O Ringo Starr, με συνέντευξή του στο Hollywood Inquirer, δήλωνε πως ο Paul McCartney, είχε σκοτωθεί σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα, το 1966, και πως τότε, τα άλλα μέλη του συγκροτήματος, αποφάσισαν, να το κρατήσουν κρυφό, και να βάλουν στην θέση του έναν σωσία.
«Θέλω πριν πεθάνω να πω την αλήθεια...» φερόταν να λέει συντετριμμένος, ο Ringo.
Η είδηση, προκάλεσε πάταγο.   
Όμως, όλοι οι δημοσιογράφοι, που έσπευσαν να αναπαράγουν την είδηση, την είχαν πατήσει.


Το Hollywood Inquirer, δεν υπάρχει, και το WorldNewsDailyReport, είναι ένα σατιρικό site, που γράφει «δράκους» και «αρκούδες». Τέτοια συνέντευξη του Ringo Starr, ποτέ δεν υπήρξε.

Η φάμπρικα, να γράφονται ψέματα, είναι παλιά, και γίνεται, γιατί το κόλπο, πουλάει.
Καθένας έμπορος, κάνει ότι μπορεί να προσελκύσει πελάτες.


Αλίμονο αν σοβαροί άνθρωποι, πέφτουν σε τέτοιες παγίδες. 


Το περιοδικό 16 Magazine, εμπορεύτηκε την υπόθεση Beatles, πουλώντας σάτιρα, φήμες, κουτσομπολιά και ψεύτικες συνεντεύξεις. Σε αυτό το εξώφυλλο, σημειώνει με χοντρά κόκκινα γράμματα: ΓΡΑΨΤΕ ΕΝΑ ΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟΥΣ BEATLES ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΡΕΤΕ ΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ! 

Μια άλλη μέθοδος, προς άγρα πελατείας, είναι οι συνεντεύξεις μαϊμού. Μαθαίνεις κάποια λίγα για έναν διάσημο, και ύστερα, στήνεις ερωτήσεις, βάζοντας εσύ, και κατά το γούστο σου, τις απαντήσεις. Γράφεις "τον ρώτησαν και αυτός απάντησε", τώρα ποιος τον ρώτησε, και πότε και σε ποιον, αυτός απάντησε, δεν το διευκρινίζεις,
Αν είσαι σατιρικό-ψυχαγωγικό περιοδικό, δεν κινδυνεύεις, από μήνυση, αρκεί βέβαια να μην ξεπεράσεις τα όρια.

Μια τέτοια μέθοδο, εφάρμοζε κατά κόρον, το περιοδικό Μοντέρνοι Ρυθμοί, στη δεκαετία του 60. Από αυτό, αντλεί σήμερα τις πληροφορίες του, ο γνωστός Δελαπατρίδης, Φώντας Τρούσας. 
Στο περιοδικό, υπήρχαν ανύπαρκτες συνεντεύξεις, που γραφόταν με πονηρό τρόπο ώστε να εννοηθεί πως επρόκειτο για αποκλειστικές συνεντεύξεις.
Καραμπινάτη εξαπάτηση.
Βαθμός αξιοπιστίας: Μηδέν.

Κάποιος βρήκε, πως αυτές οι «συνεντεύξεις», ήταν μεταφρασμένες από το αμερικάνικο περιοδικό 16 Magazine, και έρχεται φουριόζος να μας πει, πως μπορεί οι Ρυθμοί να μην αποκάλυπταν την πηγή, αλλά οι συνεντεύξεις, ήταν αληθινές και ισχύουν.
Δυστυχώς και αυτός, δεν κατάλαβε, πως το  16 Magazine, ήταν ένα σατιρικό-ψυχαγωγικό περιοδικό, που εμπορευόταν με δόλιο τρόπο, τα ινδάλματα της νεολαίας.
Με δύο λόγια, Μοντέρνοι Ρυθμοί, και 16 Magazine, πάρε το ένα και χτύπα το άλλο.
Σε ένα τεύχος το 16 Magazine, προτρέπει τους αναγνώστες να στείλουν γράμματα στο περιοδικό, και θα τους απαντήσουν οι ίδιοι οι ...Beatles. Από αυτό μόνο, καταλαβαίνει κανείς, τον βαθμό αξιοπιστίας.


6 σχόλια:

  1. Tony Barrow, the Press Officer to The Beatles, credits Stavers with providing "significant help" towards the task of fast-tracking the band to the top of the US charts. In the months before their first visit to the US, a substantial volume of the editorial space in 16 was given over to The Beatles. Paul McCartney remembered Gloria as being "very dignified, very professional and totally business-like. She inspired respect from us all". https://en.wikipedia.org/wiki/Gloria_Stavers

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κι εγώ μπορεί να λέω ό,τι μου κατέβει σαν υπεύθυνος τύπου των Beatles, προκειμένου να έχω καλές δημόσιες σχέσεις με άλλους δημοσιογράφους, ή για να εκθειάσω τη δική μου δουλειά προς τον εργοδότη μου (βλ. Beatles), ώστε να με γράψει κι εμένα η Ιστορία. Και ειδικά μετά από 40 χρόνια (2005).
    To θέμα είναι τί λένε οι ίδιοι οι Beatles. Γιατί από δημοσιογράφους που μιλούν εξ' ονόματός τους εδώ και δεκαετίες, έχουμε χορτάσει ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η stavers είχε πρόσβαση στους μπητλς. Προκύπτει από άπειρα στοιχεία που βρίσκεις στο διαδίκτυο. Το "ότι μου κατέβει" κολλάει περισσ9τερο στον χωρίς κανένα στοιχείο ισχυρισμό κάποιου στην ελλάδα εν έτει 2016 ότι μια συνέντευξη είναι μαϊμού, παρά σε κάποιον που αποδεδεγμένα ήταν συνεργάτης των μπητλς και γράφει κάτι μικρής σημασίας για μια γυναίκα που έχει πεθάνει προ πολλού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι άνθρωποι ησαν διαφημιστές, προωθητές, πωλητές κλπ. και όχι "συνεργάτες" (session μουσικοί, σκηνοθέτες, παραγωγοί κλπ.) των Beatles. Ήσαν αυτοί που έστησαν τη μπίζνα των Beatles (ή μάλλον με το όνομα "Beatles"). Περιμένεις από τέτοιους ανθρώπους να μην ευλογάνε τα γένεια τους, κι ο ένας τον άλλον;. Και ειδικά τόσες δεκαετίες μετά; Το λένε και συναδελφική αλληλεγγύη. Τί περίμενες να πουν δηλαδή; Να μας αποκαλύψουν τα κολπάκια τους;

      Είναι φανερό ότι η "συνέντευξη" ειναι καραστημένη για ν' αρέσει σε γκομενίτσες. Απέσπασε ο Barrow κάποiα προσωπι κά πραγματάκια για τους Beatles, τα "μαγείρεψε" λίγο και τα έστειλε στη λεγάμενη για να τα δημοσιεύσει ως "συνέντευξη". Αυτό όταν όλο, κι αυτό σημαίνει "πρόσβαση στους Beatles". Αμφιβάλλω αν οι Beatles είχαν γνώση όλων αυτών των προωθητικών ενεργειών (άλλωστε είχαν σημαντικότερα πράγματα ν' ασχοληθούν). Αντιθέτως, η από το 1965 και εξής στάση τους (τέλος περιοδειών, απόσυρση από τη δημοσιότητα κλπ.) φανερώνει ότι είχαν σιχαθεί όλο αυτό το κάλπικο προωθητηλίκι.

      Αν θέλεις να δεις τί σημαίνει συνέντευξη των Beatles ψάξε αλλού. Όπως εκείνη της ίδιας περιόδου στη London Evening Standard (αρχές 1966) όπου ο Λέννον είχε πει ότι οι Beatles ήσαν πιο δημοφιλείς απ' το Χριστό.

      Στην Ελλάδα εν έτει 2016 κάποιοι εξακολουθούν να παίρνουν στα σοβαρά φυλλάδες σαν τους Μοντέρνους Ρυθμούς.

      Διαγραφή
  4. Όλες οι συνεντεύξεις των Βeatles εδώ:
    http://www.beatlesinterviews.org/

    H "μαϊμού" των 16 Magazine / Μοντέρνων Ρυθμών δεν αναφέρεται πουθενά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η απάτη των Μ.Ρ. αφορά στο ότι αναπαρήγαγαν την απάτη-συνέντευξη του 16 Μagazine. Ήταν δηλ. έμμεση και όχι άμεση απάτη προς τους Beatles. Επίσης ήταν άμεση απάτη προς το 16 Magazine του οποίου έκλεψαν τη "συνέντευξη".
    Βέβαια, ακόμα κι έτσι η απάτη είναι απάτη.

    Μοντέρνοι Ρυθμοί: περιοδικό για Τρούσες και παντός είδους δημοσιογραφικούς ρακοσυλλέκτες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή