Τρίτη 3 Ιουλίου 2018

Ελέσα Αντύπα : «Μετουσιώνω αυτό που βλέπω. Δεν έχω πρόθεση να προκαλέσω»

Η Ελέσα Αντύπα, παρουσίασε την Έκθεση Ζωγραφικής της, στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών. Όλοι οι πίνακες, λάδια σε καμβά, και όλοι (εκτός από έναν) φιλοτεχνημένοι το 2018. Κάποιοι περιπατητές, μη εξοικειωμένοι με θέματα Τέχνης, σχολίαζαν για έναν πίνακα ιδιαίτερα, ότι περιείχε μια πρόκληση.

Όλες οι φωτογραφίες Μ.Νταλούκας 2018


Η Ελέσα απάντησε:

«Πρόκληση; Εγώ δεν την βλέπω. Εγώ κοιτάζω το μοντέλο μου και μετουσιώνω αυτό που βλέπω. Δεν έχω πρόθεση να προκαλέσω. Είναι αυτό που προσλαμβάνω από τον άνθρωπο που ποζάρει. Όλες οι πόζες είναι εκ του φυσικού (ποτέ δεν χρησιμοποιώ φωτογραφία) και βγαίνουν συνήθως τυχαία, δεν θέλω να προκαθορίζω, δεν θέλω να σκηνοθετώ». 


Η καλλιτέχνιδα, ενδιαφέρεται για μία ζωγραφική η οποία επικεντρώνεται στον άνθρωπο. Δεν την ενδιαφέρει η αποτύπωση της πραγματικότητας, αλλά ένας μετασχηματισμός της πραγματικότητας. Η ίδια λέει:

«Με ενδιαφέρει μία επαναδιαπραγμάτευση της πραγματικότητας, μέσω της μετουσίωσης. Προσλαμβάνω το ορατό, προσλαμβάνω το ερέθισμα, που είναι ο άνθρωπος, και προσπαθώ αυτό να το επαναδιαπραγματευτώ στον καμβά».

Η Ελέσα Αντύπα (φωτο), παρακολούθησε τα μαθήματα στο Εργαστήριο Χαραλάμπους στην ΑΣΚΤ. Θεωρεί πως η ζωγραφική, είναι εν μέρει σαν τα όνειρα. «Μέσω του μηχανισμού της μετουσίωσης, άλλοτε περιπλεγμένα και περίπλοκα, άλλοτε ωμά και με σαφήνεια, αναδύονται καταστάσεις που το συνειδητό επαγρυπνά μανιωδώς να κρύψει».
Η Έκθεσή της, αποτελούσε την πτυχιακή της εργασία, και παρουσιάστηκε στην ΑΣΚΤ, 22 με 29 Ιουνίου 2018.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου