Από τους σημαντικότερους δίσκους του ελληνικού Ροκ. Προϊόν της Ψυχεδελικής Διάθεσης, της Εποχής της Δικτατορίας. Έχει τίτλο ΑΝΘΡΩΠΕ... , αλλά
έμεινε στην Ιστορία με το όνομα το
Ταγάρι των Poll.
Εξαιρετικό δείγμα, της ελληνικής ψυχεδέλειας, συμπεριλαμβάνεται στους καλύτερους δίσκους, που βγήκαν ποτέ στην Ελλάδα.
Εξαιρετικό δείγμα, της ελληνικής ψυχεδέλειας, συμπεριλαμβάνεται στους καλύτερους δίσκους, που βγήκαν ποτέ στην Ελλάδα.
Έργο πρωτότυπο. Μεταφέρει την
ψυχεδελική διάθεση, με ελληνικό τρόπο. Δεν μιμείται. Ένα διαμάντι, σπάνιας ομορφιάς, που συνεχίζει να λάμπει.
Στα τραγούδια καταγράφεται το
ήθος και το ύφος των νέων ανθρώπων της Εποχής. Η διαμάχη με τους Γέρους που δεν
καταλαβαίνουν και δεν θέλουν να καταλάβουν την ψυχεδελική νεολαία (Γέρος). Τα αγαπημένα
τους Μακριά Μαλλιά, πολύτιμο σύμβολο, που κουρεύονταν σε επιχειρήσεις «Αρετής» από
φασίστες (Γιατί έχει Μακριά Μαλλιά). Το όνειρο, να ταξιδέψουν στο Εξωτερικό, να
συναντήσουν την εκεί ψυχεδελική νεολαία. H Πλατεία Πικαντίλι, μαγικός
τόπος, και σύμβολο της Βρετανικής Έκρηξης.
Η φυσική κίνηση της νεότητας
προς την Αγάπη. Το παγκόσμιο ψυχεδελικό ALL YOU NEED IS LOVE, γίνεται υπεύθυνη δήλωση POLL MEANS LOVE. Η μεγάλη Διάθεση να Ζήσεις
φωνάζοντας ΖΩ, αλλά και η ώρα που δεν ξέρεις ποιος είσαι (Πέστε μου τι Θέλω).
Όλα αυτά, και άλλα πολλά που
εννοούνται φανερά, ή περνούν διακριτικά, πίσω από τις γραμμές και τους ήχους, και κάποτε φωταγώγησαν μια γενιά και την θωράκισαν να μείνει αμόλυντη από τη χουντική σκέψη...
Το συγκρότημα Poll , στην
πρώτη του φωτογράφηση. Από αριστερά: Σπύρος Παπαγιάννης, Κώστας Τουρνάς, Νάσια
Σάνδη, Μαίρη Γκλας, Σταύρος Λογαρίδης, Ρόμπερτ Γουίλιαμς (Φωτογραφία :
Κ.Χαραλαμπίδης, 1971. ΑΡΧΕΙΟ Μ.Νταλούκα)
Το Ταγάρι, ο πρώτος μεγάλος δίσκος των Poll, έχει τεράστια
σημασία, στην Ροκ ιστορία.
Δημιουργεί μια ειρηνική
επανάσταση. Το συγκρότημα Poll, γοητεύει τη νεολαία και οι εμφανίσεις τους στο
κλαμπ ΕΛΑΤΗΡΙΟ, προκαλούν ένα "λαϊκό προσκύνημα". Το σήμα των Poll,
είναι το περιστέρι της Ειρήνης. Αυτό, σε συνδυασμό με το όνομα του
συγκροτήματος που σήμαινε "δημοψήφισμα", αλλά και με τους στίχους των
τραγουδιών, έφερε την πρώτη μαζική αντιδικτατορική στάση, στην ψυχεδελική
νεολαία.
Σημείωσε ότι το "Ταγάρι" έγινε και "σχολική τσάντα" πολλών μαθητών, κοριτσιών και αγοριών!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο "ταγάρι" κατέληξε χαρακτηρισμός , να μην ξεχνάμε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑ ρε ταγάρι!
Ρε τους Poll...πάντως με την χούντα δεν πιστεύω να είχαν κανένα σοβαρό πρόβλημα....γιατί άραγε?
ΑπάντησηΔιαγραφήΠως γίνετε την ίδια εποχή άλλους μουσικούς να τους κυνηγάει η χούντα?Αυτό θα ήταν μια καλή και ενδιαφέρουσα έρευνα να ασχοληθείτε κύριε Νταλουκα.
Πώς δεν είχαν; Το 45άρι "Η γενιά μας/Αετοί" απαγορεύτηκε ολόκληρο. Το τραγούδι "Μάνα", στο Λευκό άλμπουμ, υπάρχουν φήμες ότι λεγόταν "Ελλάδα" και λογοκρίθηκε. Αν ξέρει κάτι ο κ. Νταλούκας, θα ήθελα να μας το παραθέσει. Στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης πήγαν κάνοντας αγγαρεία (άρα δεν το πολυήθελαν, άρα τους "έσπρωξε" "κάποιος" που "έσπρωξε" και τους Νοστράδαμος για να περάσει εκείνη τη χρονιά το "μήνυμα" που ήθελε, κάνοντας άνοιγμα στα γκρουπ της νεολαίας) και όντας ΗΔΗ διαλυμένοι, Τουρνάς και Williams παίξανε με session μουσικούς με αποτέλεσμα να χαντακωθούν στον προκριματικό. Τώρα, η εύλογη αντιπαράθεση είναι ότι το "Πες της μαϊμούς να μην με πειράζει με το δάχτυλό της" πέρασε από τη λογοκρισία! Αυτή είναι και η δική μου απορία! Και εδώ θα ήθελα τα "φώτα" του κ. Νταλούκα, αν γνωρίζει κάτι...
Διαγραφήhttp://youtu.be/5jBEdKl7buM
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://youtu.be/uV-_hJBqYTA
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://youtu.be/kRQWuvipA-0
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://youtu.be/0QkIRGzDNrM
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσο "γκρεμίζονταν" οι Poll, ο Τουρνάς έκανε πρόβες με τον Μπονάτσο, ενώ έγραψε (σε ένα απόγευμα!) τα υπέροχα αυτοβιογραφικά "Απέραντα Χωράφια"! Ενώ δεν θέλω να αναιρέσω ούτε τραγούδι από την προσωπική πορεία του Τουρνά από τότε ως τα 4 τραγούδια που κυκλοφόρησε προ τριετίας, πόσο θα ήθελα ένα βινύλιο εκείνης της εποχής, με Τουρνά και Μπονάτσο μαζί... Σίγουρα θα ήταν από μόνο του (το βινύλιο αυτό) "κεφάλαιο" στην Ιστορία του Μοντέρνου Ελληνικού Τραγουδιού ή του Ελληνόφωνου Ροκ, μιά που ο Τουρνάς "σκλήραινε" τον ήχο του ("Απέραντα Χωράφια", "Αστρόνειρα") και ο Μπονάτσος είχε τις επιρροές των ήδη ροκ Πελόμα Μποκιού...
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://youtu.be/_463Je09YJY
Τουλάχιστον, στη δεκαετία του '90, συνεργάστηκαν δισκογραφικά, έστω και για κάποια (πανέμορφα, ωστόσο) τραγούδια...
"Άστες να κυματίζουνε" (μουσική-στίχοι Κ. Τουρνάς) για τον δίσκο του Κώστα Τουρνά "...Δεν λέει" , το 1996:
https://www.youtube.com/watch?v=HmaNsfF_Y64
Όπως επίσης και σε κάποια τραγούδια για το δίσκο του Βλάσση "Χαίρετε", της ίδιας χρονιάς (1996):
https://www.youtube.com/watch?v=HMOLLetAdUw