Παρασκευή, 6 Οκτωβρίου 2017

Γιόλα Αναγνωστοπούλου – Κατ’ Εικόνα και Ομοίωσιν (1973)

Ολόκληρη η ποιητική συλλογή της Γιόλας Αναγνωστοπούλου
Κατ’ Εικόνα και Ομοίωσιν
ανέβηκε σε μορφή pdf
στις ΚΡΥΦΕΣ ΣΕΛΙΔΕΣ 
του μπλογκ.
Σελίδες 91. 
Εκδόσεις ΝΙΚΗ, 
1973.



Περιέχει τα εκπληκτικά ποιήματα περιόδου1972-73, 
αλλά και σχέδια (φωτο) της τότε συμμαθήτριάς της, Νόρας Σταθοπούλου, που δείχνουν την Γιόλα, σαν μάγισσα ή θλιμμένη και πολύ σκοτεινή κυρία.
Η ποιητική συλλογή της Γιολάντας, είναι ψυχεδελικής διάθεσης, με αναφορές στους Jacques Prévert, Bertrand Russell, και με έντονο επηρεασμό από τον Μάριο Χάκκα.

Για να δείτε το pdf, πρέπει να είστε συνδρομητής στην ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ, ώστε να έχετε πρόσβαση στις ΚΡΥΦΕΣ ΣΕΛΙΔΕΣ του μπλογκ. Μάθετε πώς μπορείτε να γίνετε  συνδρομητής, ΕΔΩ

Τέσσερα ποιήματα της Γιολάντας, από τη συλλογή ΚΑΤ ΕΙΚΟΝΑ ΚΑΙ ΟΜΟΙΩΣΙΝ (1973), μπορείτε να ακούσετε στο ψηφιακό άλμπουμ...







Διαβάζει ο Μανώλης Νταλούκας. Ο Μίχος Κολιόπουλος, οι μουσικές του οποίου, "ντύνουν" τα ποιήματα, ήταν στενός φίλος της Γιολάντας, και στην παρέα των ελλήνων, που κατά τη διάρκεια της Ροκ Αναζωπύρωσης (1976-1980), σχηματίζουν τοΚίτρινο Σούρουπο στο Παρίσι.

Η ποιητική συλλογή, Κατ' Εικόνα και Ομοίωσιν, είναι το δεύτερο έργο που παρουσιάζει η Γιόλα, στη διάρκεια της Δικτατορίας, και ενώ είναι ακόμη μαθήτρια (στην τελευταία τάξη) του Γυμνασίου.



Κάνει εντύπωση, ο μαγικός και άμεσος τρόπος γραφής όπως και η ικανότητά της να εκφράζεται ώριμα σε τόσο μικρή ηλικία.
Την βασανίζει η μελαγχολία, η αίσθηση ότι όλα είναι προσωρινά και ψεύτικα. Πιστεύει στη στιγμή, ενώ θα ήθελε πολύ, να μπορούσε να πιστέψει στην αιωνιότητα της Αγάπης. Γράφει «Για σήμερα τουλάχιστον, κράτα με σφιχτά και μη μ αφήνεις. Σήμερα σ αγαπάω».
Ασκεί κριτική, στον καθωσπρεπισμό και στην υποκρισία της κοινωνίας, και θλίβεται από τις ειδήσεις για τα παιδιά στο Βιετνάμ, που γελώντας, ανατινάζονται στον αέρα από παρατημένες χειροβομβίδες.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου